Генетична програма е отговорна за стареенето

Рискът от смърт нараства на всеки 8 години след 30-те
30 яну 2018 16:52,
Генетична програма е отговорна за стареенето
Снимка: Pixabay

Резултатите от изследване на американски учени разкриват, че механизмът на стареенето представлява генетична или епигенетична програма, а не натрупване на случайни дефекти в ДНК.

Съществуват два типа теории, които обясняват стареенето. Първият предполага, че в живите същества действа механизъм, който определя продължителността на живота. Според втория тип, стареенето е следствие от натрупаните с времето мутации и влошеното функциониране на "ремонтните системи" в клетките. В този случай рискът от смърт би трябвало да се увеличи с напредването на възрастта.

В съответствие с т.нар. закон на Гомперц, рискът от смърт нараства два пъти през всеки осем години от живота след 30-годишна възраст. Биолози изследвали измененията в нивото на смъртност у няколко хиляди голи къртичести плъха на различна възраст.

Оказало се, че за гризачите т.нар. закон на Гомперц не е в сила. След като голите къртичести плъхове достигнат полова зрялост на 6-месечна възраст, за тях ежедневният риск от смърт през целия им живот остава 0,01 процента. Самките са плодовити дори в напреднала възраст. Продължителността на живота на тези гризачи е 15-30 години.

Учените са на мнение, че клетките на голите къртичести плъхове са снабдени с ефикасни системи за ремонт на ДНК, които им позволяват да не натрупват генни дефекти.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Сайънс", съобщава БТА.

каквото и да правим рано или късно човек умира въпроса е как живееш а не кога ще умреш

Duncan MacLeod преди 6 години
Програмата за стареене се бъгва и зацикля, ако всекидневно й вливате ъпдейти от поне 100мл шотландско уйски The Macallan M. Обаче цената може да ви убие: 628'205 доларес за шише.Добре, че наследих от дядо си няколко бъчви.

Ще се бъркам и още как, Първо ще открия как се става безсмъртен, после ще се върна с машина на времето да се мидифицирам докато съм едноклетъчно, после само избрани хора, няма да се стигне до презаселване. Не съм виновен че *** развалила безсмъртието.

Както знаем от Пътеводителят мишките управялват планетата, така че не е чудно, че шанса им да умрат е еднакъв през почти целият им живот. Е авторът е имал предвид други мишки леко ***, ама няма значение. хахах :-)

До тия под мен. Не се бъркай те в божите работи. Все едно да к, знаем , кой изпраща тия комети в космоса , на сам на там.

Някой се е бъзикал с хомо сапиенса преди 15 хил години ми се струва...Яхве, Адам и *** са били от друга серия. Ние сме от "бюджетната"

Симон дьо Бовоар - "Всички са смъртни". Оттам нататък темата е изчерпана.

Тъжен гей преди 6 години
Ние, съгласно Стамбулската конвенция сме с предимство за оправяне на генетичната програма, но едва ли ще се вредим от нашите представители във власта и ГЕЕЕЕЙРБ.

При деленето на клетките всеки път гените стават с една неделима част по-къси, губи се информация, докато накрая спира деленето. При първите хиляда копия се скъсяват теломерите, които ни купуват 30 години време, въпроса е как да се премахне този "елементарен" дефект при копирането..

Ако никой не стареше и не умираше представяте ли си до какво пренаселение щеше да се стигне? Представете си само за момент че тези които са починали преди векове бяха безсмъртни? Щеше ли да има място за тези които сега живееме? Ами за бъдещите поколения? Един такъв размисъл ще отговори на загадката защо човек остарява и умира! Разбирам ги учените че търсят безсмъртието но това безсмъртие ще има висока цена. А тази цена ще се плати от самите тях и нас. Затова да не се бъркат на Бог в работата!