Тренировки за по-добър сън - ето как!

Спомагат за поддържане на здравословно тегло
30 юни 2020 22:46, Дарена Найденова
3
Тренировки за по-добър сън - ето как!
IStockphoto

Сънят е от изключително значение за здравето на всеки от нас. Когато не спим достатъчно дълго време, ние ставаме раздразнителни, усещаме главоболие и умора. Има много различни фактори, поради които да не можем да заспим през нощта – от неправилна стайна температура до недостатъчно изморяване през деня.

Ако и вие страдате от безсъние, трудно заспивате или пък се будите през нощта, най-вероятно не се движите достатъчно. Според специалисти, редовната физическа активност е един от най-добрите начини, за да се сдобиете със здрав сън.

Колко сън ви е нужен?
 
Добрият сън е дълъг и спокоен. Според Националната фондация за сън (САЩ), оптималната дължина варира според възрастта. Хората от 18 до 64 години трябва да спят между 7 и 9 часа на нощ. Но за да може този период да се счита за качествен сън, трябва да заспите максимум 30 минути след като сте си легнали и да не се събуждате повече от веднъж през нощта.
 
„Учените все още не разбират защо възрастните се нуждаят от толкова много сън“, казва д-р Чарлз Самюелс. Според него, достатъчното сън е от решаващо значение за концентрацията, паметта, настроението и загубата на тегло.
 
Как тренировките ще ни помогнат за по-добър сън?
 
„Медицински е доказано, че упражненията са важни за съня, както и за цялостното здравословно състояние“, казва Самюелс пред „Insider“. Според доклад от 2017 година, тренировките са особено полезни за хората, които страдат от нарушения на съня, както и за по-възрастни, които изпитват затруднения за спазването на редовен график за заспиване.
 
Поддържа здравословно тегло
 
Някои учени подкрепят идеята, че упражненията могат да помогнат за поддържането на здравословно телесно тегло, което може да намали риска от здравословни проблеми, свързани със затлъстяването. Едно от тях е сънната апнея. Това е състояние, при което дишането може да спре за определен период от време.
 
Още за влиянието на тренировките върху съня четете в Tialoto.bg 

Източник: Tialoto.bg 

3
Още от Миш-маш
8 употреби на филтрите за кафе
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Гимнастика,всяка вечер,поне веднъж!За здрав сън.Креватна гимнастика му е майката!
1
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Много секс за добър сън... Който не прави секс, да чете статията..