Краят на една ера: Ту-154 извърши последния си полет

Ту-154 бе символ на съветската авиация
29 окт 2020 10:57, Нели Христова
72
Краят на една ера: Ту-154 извърши последния си полет

Руската гражданска авиация вчера се сбогува с един самолет, който беше сред символите на съветската епоха. Ту-154, някога познат и у нас, извърши последния си полет от Якутия до град Новосибирск. Това беше последната подобна машина на авиокомпанията "Алроса".

Генералният директор съобщи, че сертификатът за летателна годност е изтекъл и на смяна идват съвременни самолети - по-ефективни и икономични.

Последният граждански полет на Ту-154 беше от якутския град Мирни до Новосибирск. Построената преди 28 години машина превози 140 пътници на борда си.

Ту-154 е разработен в конструкторското бюро "Туполев" и първият му полет е през 1968 г. Той става най-масовият реактивен пътнически самолет в Съветския съюз и до края на века са построени около 1000 машини. Част от тях са продавани в чужбина, включително в България. Производството е прекратено през 2013 г. и започва извеждането му от експлоатация. Сбогуването натъжи последния командир на полет с Ту-154.

"Това е най-легендарният самолет в съветската гражданска авиация. За съжаление той си отива", каза Александър Лешкевич, пилот първи клас.

Ту-154 не си отива окончателно. Машини от този тип остават в руски държавни организации като външното министерство, Федералната служба за сигурност и Министерството на отбраната.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
15
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Сега погледнах колко е летяла въпросната машина - няма и 50% от ресурса използван. През останалото време е седала подпряна на трупчета и в ремонти, както всяко сделано от братушките. И моя Москвич преседя така половината от живота си пред блока.
22
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименА как го ползваха французите - само една линия Париж-Ню Йорки така над 40 години. Англичаните също по една линия Лондон-Ню Йорк и пак 40 години. Явно много добре са го изкопирали :)А ту-144 няколко пробни полета и толкоз!
21
12
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименКонкорд е съвместен проект на Англия и Франция и е имало поне 10 години работа преди да го пуснат през 69-а. Таваришите са крали чертежите на геометрията на самолета, защото има много трудности с температурата при Mach 2. Иначе Конкорд е с двигатели Ролс-Ройс и с много по-напредничава електроника от Ту-144.
20
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименТой явно говори за времето когато на Конкорда му викаха Конкордски защото когато излезе от хангара приличаше много на Ту 144 но реално технологично нямат нищо общо.
19
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Изделие издялано с топора с надпис "Сделано в СССР"
18
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 16Ей не ви писна да говорите пълни глупости както винаги :) Първия полет на 144 е на 31 декември 68-аПървия полет на Конкорд е на 2-и март 69-а И ако си мислиш, че за 3 месеца се изкопирва технология по време на студената война значи си напълно невеж по темата :)
17
14
 
7
 
! Отговори
Анонеимен преди 3 години
Сделано ли е...айде мерси.
16
17
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Руснак и авиация някак са несъвместими. Руския Супержет-100 е пълен провал. Първо 80% от възлите и елементите в него са от Запад, нторо голяма дефектност, трето невъзможност компанията да осигури резевни части по време на гаранционния срок. Четвърто ако имате 10 самолета от тях само 5 ще могат да летят останалите 5 служат за резерви части.
15
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Секта близка до властта преследва и убива нищо не подозиращи хора чрез така наречените тихи(технологични) убийства!А вие си пишете за ту-154!
14
8
 
17
 
! Отговори
Петър Николов преди 3 години
Аз и моето семейство и всички мои приятели сме пътували с този самолиет, и можем най-отговорно да потвърдим, че вибрациите и шума са прекомерни.
13
14
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Работили са паралелно, но Ту-144 се появи близо година преди Конкорд, и французите го изкопираха. А как го ползваха французите - само една линия Париж-Ню Йорк за милионери струваше билета десетки хиляди долара и накрая завърши с фиаско - самолета са разби в Париж и всички пътници загинаха и французите го свалиха от експлоатация.
12
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
По-легендарен от АН-2 няма :)
11
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Много шум и вибрации това е Ту-154.
10
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ще си го приместя по случая.
9
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 5Пълни глупости :) двете страни работеха паралелно по този самолет. Ама за разлика от руснаците, французите го ползваха 30 години повече :)
8
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 7Какво общо имаше Боеинг със статията не ми е много ясно ама карай...
7
8
 
8
 
! Отговори
Анализатор преди 3 години
А жужин кремлински бил надянал коронка и също си отивал скоро на небето да къдри мустаките на Ленин и Сталин.....
6
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Странна конструкция с 3 двигателя отзад до опашката. Който пътуваше в края на салона полудяваше от шум. Все пак имаше и по-шумн руски пътнически самолети като Ил-14 в който беше невъзможно да чуеш съседа си.
5
13
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Боинг лети към фалит. Всички центрове за обслужване на самолети и съоръженията за поддружка ще бъдат затворени в световен мащаб. Продажбите на самолети вече са спрели. Отменени са лизинговите договори. Боинг ще свали и Локхийд-Мартин със себе си - чакайте сега новите модерни 50 годишни ф-16 да дойдат някога 2035-2045 г.
4
18
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Французите откраднаха технологията на Ту-144 и направиха от него Конкорд. Но и двата се оказаха неуспешни за пътнически самолети.