Платформа събра артисти и публика заедно и по време на пандемия

Андрей Лилов, URBO: Важно е да се приспособяваш във всяка ситуация
Обновена: 29 апр 2020 08:30 | 28 апр 2020 16:37, Александър Попов
0
Платформа събра артисти и публика заедно и по време на пандемия
Снимка: личен архив
Aндрей Лилов е опитен експерт и предприемач в сферата на софтуерните технологии и травел индустрията. Създава и управлява успешно няколко компании в туристическия сектор, сред които е инoвативната платформа URBO, която променя представата за забавление и прекарване на свободното време за пътуващия човек и активния потребител на градски и туристически услуги.

Андрей започва своята кариера във водеща софтуерна компания, а през 2014 г, основава собствена компания за мобилни дистрибуционни и маркетингови решения за хотели и ресторанти. През 2016 г. основава Академията за иновации в туризма, където основният фокус е запознаване с модерни инструменти и техники за увеличаване на продажбите.

Създава концепцията за мобилната платформа URBO като отговор изискванията на бързоразвиващата се технологична среда, потреблението на мобилни устройства и необходимостта от оптимизирани решения за улесняване на живота на хората. Тя се превърна и мястото, което предоставя възможност на артисти и изпълнители да се срещат срещат със своите почитатели по време на пандемията от коронавирус.
 
Какво ви провокира да създадете платформата URBO и как работи тя?
 
Стартирахме URBO в средата на 2018 г. с идеята да предлагаме на хората различни възможности за забавление и прекарване на свободното време на едно място. URBO е първата платформа у нас, която предлага разнообразни услуги на едно място - резервация за ресторант, екстремни преживявания, билети за концерти и театри.
 
Друг проблем, който се опитахме да решим с URBO, беше възможността да резервираш и платиш избраното от теб изживяване в реално време, срещу което да получиш дигитален билет – без необходимост от предварително отиване на касата, за да си получиш хартийката или да търсиш принтер да разпечатваш някакви файлове. Просто си взимаш телефона и тръгваш. Оказа се, обаче, че бизнесът в България не е готов за онлайн продажби в реално време – т.нар. онлайн продажби в този сектор всъщност се правят на тетрадки или в случаите с концертите, се разделят едни зали и места и всеки продава неговата част от залата.
 
Как се справихте с тази момента ситуация, за да се стигне до начина, по който работи URBO?
 
Осъзнахме, че бизнесът ни няма как да просъществува, ако не направим сериозен бизнес софтуер за управление и продажба на този вид услуги. Аз идвам от хотелиерски бизнес, там т.нар. property management софтуери отдавна са факт и резервациите са невъзможни без такава система. Решихме да пренесем опита от този сектор в сферата на забавлението и допълнителните услуги. Резултатът след година работа и сериозна инвестиция от наша страна е един изключително добър, иновативен и лесен за използване софтуер за управление на свободни места, резервации и продажби. Това помага на URBO да предлага услуги в реално време на своите потребители, като в същото време дава на бизнеса, независимо от размера му, възможността да управлява дейността си по възможно най-съвременния начин от всяка точка на света, като разширява своите офлайн и онлайн канали на дистрибуция.
 
От началото на месец март организирате и стриймвате онлайн концерти, постановки и друг тип събития. Как реагират изпълнителите и потребителите на вашата инициатива #ЖивотВкъщи, благодарение на която, артистите получават възможност да са близо до своите фенове сега, когато събитията на живо са временно преустановени?
 
Стартирахме инициативата #ЖивотВкъщи съвместно с Жокер Медия Рентал почти веднага след спирането на концерти и театрални постановки. Истината е, че в началото изпълнителите и артистите не бяха много ентусиазирани, смятаха, че няма смисъл в това. След успеха на първите няколко онлайн постановки и концерти обаче, нещата се промениха. Успяхме да покажем, че не е необходимо огромна зала и огромен екип, за да направиш нещо наистина стойностно и красиво. Нужно е просто талант и желание. Изключително сме благодарни на всички български артисти, които се включиха, защото вярваме, че те не само успяха да зарадват милиони българи вкъщи, но и дадоха един много важен пример на цялото общество, а именно, че във времена като днешните е много важно човек да намери сили в себе си да се приспособи към променящата се среда и да търси нови начини за оцеляване. Вярваме, че въпреки икономическата кризата, която ни сполетя и чийто ефект и мащаб тепърва ще се разгръщат, България ще успее да се справи, защото българите сме доказали в годините, че сме приспособими и оцеляваме, особено, когато сме единни. 
 
Има ли бъдеще подобна онлайн платформа, да речем след година, когато се предполага, че концерти, театри и друг тип събития, ще са достъпни на живо?
 
Да, определено. В своята първоначална идея URBO беше създаден точно като софтуер за управление и продажба на всякакъв тип събития и активности, така че независимо от обстоятелствата, ние вярваме, че ще продължим да работим и да предлагаме нови и интересни неща на своите клиенти и партньори.
 
От друга страна, смятам, че в този момент дори не осъзнаваме как и колко бързо ще се промени света, който познавахме. А сферата на културните събития ще бъде една от най-ощетените. Със сигурност още дълго време ще има ограничения за събиране на хора, ще има изисквания за отстояние и допълнителни инвестиции, които ще трябва да се направят от театрите и залите. Ще бъде значително намален броя на зрителите по време на представление и съответно приходите. Може би не всички ще оцелеят и това ще бъде изключително тъжно. Но в такива моменти можем да разчитаме на технологиите. Един лайв стрийм на постановката или концерта може да достигне до много повече хора, дори извън пределите на България и съответно да даде по-голямо поле за изява на артистите и изпълнителите. И да, трябва да осъзнаем, че сигурно ще трябва да се трудим много повече, за по-малко пари, но както казах, заедно ще се справим, а и ако сами не си помогнем, не виждам кой.
 
Платформата дава шанс да бъдат подпомогнати артистите. Плаща ли българинът за културни събития по време на пандемия и икономическа криза? Още повече, че излъчването е безплатно.
 
След първите концерти с нас започнаха да се свързват не само артисти и изпълнители, но и фитнеси, йога студиа, инструктори по танци, детски центрове, които предлагат забавления и обучения за деца. Всеки един собственик на бизнес се опитва да спаси изграденото с толкова труд и лишения през годините. И ние сме изключително щастливи, че можем да си партнираме с тези хора и да им предложим някакъв начин да изкарат макар и минимални приходи. Така че да, опитваме се да даваме шанс не само на българските артисти, но и на българския малък бизнес в сферата на услугите в България.
 
А дали хората плащат, да, но може би не е това, което всички са очаквали в началото. Но всеки си дава сметка, че в този момент много хора останаха без работа, а всички останали се страхуват за бъдещето си и то с право – в такъв момент човек се опитва да живее с минимални разходи. Но ние сме изключително благодарни за всеки, който по един или друг начин ни подкрепя. Всяко гледане, всеки коментар, всяко споделяне, всеки закупен билет. Всеки, който не може да закупи билет, може да сподели, за да достигне труда на тези хора до максимално много българи. А вярвайте, те са вложили страшно много работа и усилия във всяко едно изпълнение или видео.
 
Мислите ли, че пандемията ще промени шоубизнеса и подобни онлайн изяви да станат практика?
 
Не съм убеден, че при нормални условия, този тип онлайн изяви ще станат практика сами по себе си. Все пак нищо не може да донесе тази емоция, която изпитваш, когато си на концерт на любимата си група, когато си част от едно множество, което създава положителна енергия или когато свириш, пееш или играеш пред публика. Все пак емоциите са това, което движат света, а те са невъзможни без контакт между хората. Но със сигурност онлайн и лайв стрийма ще се превърнат в задължителна съпътстваща услуга към повечето големи изяви.
 
Как ще се трансформира и развие платформата след края на епидемията? 
 
Ценното на URBO и екипа е, че сме изключително гъвкави и бързи. Ако някой ден всичко се върне по старому, ние ще продължим да продаваме билети, забавления и услуги на нашите клиенти. В противен случай ще търсим денонощно начини да се променяме, видоизменяме и подкрепяме своите партньори, настоящи и бъдещи такива. Както го направихме и в началото на март.  

 


0
Още по темата: Андрей ЛиловURBO
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари