Туристи се оплакват от хотели менте, дублирани резервации, лош нет

Най-често има разминавания между очакванията и реалността при ол инклузив
Обновена: 22 юли 2019 10:42 | 22 юли 2019 07:10, Камелия Цветанова
34
Туристи се оплакват от хотели менте, дублирани резервации, лош нет
Снимка: Reuters, архив

От началото на годината туристи най-често се жалват от хотели менте, дублирани резервации или нелоялни търговски практики, сочи информация от Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Европейския потребителски център (ЕПЦ).

Още по темата
Единият случай е с британски студенти, които правят резервация през един от сайтовете за настаняване във вила в Свети Влас (собственост на техен съгражданин от Острова), която се оказала в лошо състояние. Парите са им върнати и са настанени на друго място. Проверка на контролните органи установява, че къщата е била затворена, както и че не е вписана в регистъра на категоризираните места за настаняване. Въпросният обект вила вече не се предлага в портала.

В КЗП е постъпил и сигнал за хотел в Китен за дублиране на резервации. След проверката се оказва, че хотелът наскоро е продаден на търг, а предишният собственик е продал настанявания, с което новият не е запознат, пише "Монитор".

Нашумелият в медиите случай с израелските туристи в Слънчев бряг, за който първоначалната версия за дублиране на резервации и последвалата схватка между гостите на хотела и неговия управител беше опровергана. Всъщност до създалото се напрежение се е стигнало поради настояването на израелците да влязат в стаята си веднага с пристигането им в 11,00 часа, докато настаняването навсякъде стандартно е от 14,00 ч. Туроператорът веднага е намерил друг хотел, в който да настани клиентите си. Проверка на КЗП в хотела, в който е трябвало те да изкарат почивката си, установи наличие на удостоверение за категоризация и съответствие с изискванията за притежаваните вид и категория съгласно наредбата.

Друг сигнал от чуждестранен турист е за услугите на плажа. Рускиня е наела на първа линия шезлонг и чадър, за което е платила 20 лв., докато по думите й на табелата на плажа пише, че всеки от атрибутите е по 6 лв. Проверката на комисията констатира, че върху информационната табела на плажа освен цените за наемането на чадър, шезлонг и шалте, е посочено и следното: "I линия комплект: 20 лв." Комисията се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика, която се изразява в принудителна продажба на услуги в комплект.

От Европейския потребителски център обясниха за "Монитор“, че едва 5% от всички оплаквания и жалби, получени при тях от началото на годината, са свързани с проблеми с резервации и хотели.

Един от тях е с нашенка резервирала къща в Гърция за няколко семейства през онлайн платформа. В описанието пишело, че освен 12 легла има и 2 бебешки кошарки. Жената смята, че това означава, че може да спят 12 души и 2 бебета. Плаща 545 евро. Впоследствие получава резервация, в която пише, че собственикът на къщата разрешава до 12 души. Жената иска да анулира, но трябва да плати близо 220 евро неустойка. След намесата на ЕПЦ резервацията е анулирана без неустойка

Вторият случай също се отнася за южната ни съседка. Жена резервира стая в хотел там за след няколко месеца, плаща и получава потвърждение. Малко след това получава известие, че се преустановяват отношенията между хотела в Гърция и онлайн платформата. Парите не са й преведени обратно по сметката, а тя е препращана от едната инстанция към другата. След намесата на ЕПЦ-Гърция и ЕПЦ-България сумата от 175 евро е възстановена на потребителката.

Друг случай е за далечна дестинация. Семейство с дете купува пакетна почивка от немски туроператор до Доминиканската република за близо 5000 евро. Плаща си за по-широки седалки в самолета, но така и не ги получава, а на летището в Пунта Кана се оказва, че един от куфарите с джапанки, бански, слънчеви очила, козметика и по-официални дрехи липсва. Куфарът пристига чак на края на цялата почивка и така семейството не може да влиза в по-официалните ресторанти, където се изисква дрескод. След жалбата към нашата мрежа търговецът се съгласява да плати 350 евро компенсация за забавения куфар.

Според Румен Драганов, шеф на Института за анализи и прогнози в туризма, най-често курортистите се жалват от неизпълнение на договори. По думите му понякога се обещава едно, но се оказва нещо съвсем друго. „Повечето жалби са от чужденци, защото при тях има такива договори. Нашите отиват, избират и ако им хареса, се настаняват“, обясни експертът. „За това трябва снимките на офертите в сайтовете да бъдат ясни, а не да се предлагат стари фотоси от времето, когато хотелът е бил нов, и да се споменава в рекламата, че има бележки (някакви недостатъци - б. р.) и да се отбележат точно какви са и тогава не би имало проблеми“, добави той.

Константин Занков от същия институт припомня, че туристите се жалват не само от нашите курорти. По думите му най-често има разминавания между очакванията и реалността при ол инклузив офертите. Същото важи и за обслужването на плажа, като при резервацията хората са очаквали чадърите и шезлонгите да са включени в цената на пакета, а не да им се налага да ги плащат отделно. Случва се и снимката в сайта да е била на лукс стая, а тя да се окаже стандартна. Нерядко се лъже за разстоянието от хотела до плажа, което се оказва доста по-голямо. „За това трябва внимателно да четем описанията на стаите, на хотела, за гледката, която има, и цялата друга информация в офертата. Другата уловка е, когато се съгласим да направим резервация без право на промяна. Тогава дори да си тръгнем по-рано, ако времето на морето е лошо, то няма да ни върнат парите за неизползваните нощувки“, обяснява експертът.

Най-често туристите се оплакват, че няма интернет в стаите, споделят хотелиери. Те мрънкат, че трябва да се тъпчат с останалите гости на рецепцията, където има интернет. Често се оказва, че контактите не стигат за включване на лаптопите и… следва ново мрънкане.

Има и изобретателни туристи, които измислят всякакви начини да поставят хотелиерите на колене. На първо място браншовиците поставят така наречените хленчещи гости. „Водата не ми е достатъчно топла”, „Не ми харесват тапетите”, „Кранчето ми в банята не работи”, „Мивката ми е тясна и плитка”, „Етажът ми е висок, имам фобия”. Има и куриози като „Климатикът ми е шумен”, „Камериерката ме мрази” „Направете нещо, имам чувството, че морето ще влезе в стаята ми”. След оплакванията, разбира се, следват заплахи за пускане на жалби „по-нагоре”. За да си спестят подобни главоболия и писане на напоителни обяснения, хотелиерите веднага компенсират оплаквачите. Два са начините за това – или преместване в по-луксозна стая, или бонус още една или две нощувки. „На тази, дето се страхуваше, че морето ще й влезе в стаята, дръпнах пердето и й закрих гледката“, обясни хотелиер.

Имената на мрънкащите туристи се вкарват в регистъра на хотела и за тях никога в бъдеще няма свободни места.

От две години румънски туристи тарикати мамят ол инклузива, обясниха очевидци. Схемата е следната. Семейство си плаща две нощувки пакет ол инклузив на първа линия в елитен курорт. След като освободят хотела, те не свалят гривните си разпъват палатка в близка горичка до плажа, предварително проучена, хапват си безплатно в ресторанта с гривните, ползват си чадър и шезлонги на плажа. И така, докато някой внимателен концесионер не забележи ситуацията и не алармира полицията. Но до този момент са минали поне три-четири дни, в които чуждестранните гости са събирали тен и са яли безплатно.

Според браншовици най-претенциозни са българите, а най-хленчещите - румънците, които вечно се оплакват от всичко. Майстори на лъжите пък са германците Немските туристи редовно вдигали аларма, че са ограбени, за да могат да приберат обратно част от парите си от застрахователните компании.

Случва се понякога жалбите на туристите да са основателни. Най-често се получава разминаване между предварителната информация за мястото, което туристите са избрали и за което са предплатили, с фактическата обстановка, с която се сблъскват. Например семейство с две деца получава стая с две единични легла и никаква възможност да се сложат допълнителни. Понякога се получава и дублиране в резервациите, споделят хотелиери. Подобни грешки се решават на място и недоволните туристи се настаняват на друго, по-добро място.

Мрънкащи туристи просят компенсации, като са превърнали това свое поведение в бизнес. Обикновено т.нар. професионални туристи търсят, откриват и се жалват от нещо, което ги е подразнило, или от несъответствие в рекламите. Други направо си измислят, за да получат компенсации, често на стойността на почивката им. Това коментират препатили хотелиери, които са имали подобни случаи.

Според собствениците обаче оплакването за тези хора е бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Чужди туристи, предимно от Великобритания и Германия, измислят всевъзможни причини - често абсурдни, за да недоволстват. И отчитат щети. Данните показват, че в края на всяко лято хотелиерите връщат заради жалби обезщетение средно по 2,5 евро на английски турист и по 2 евро на германски турист. Според собствениците оплакването се е превърнало в печеливш бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Обикновено вълната от жалби от чужди туристи е след края на сезона по Черноморието. Някои от тях граничат с абсурда. Скърцащи матраци, стари фъстъци в минибара, намусени камериерки и дори липса на мемори пяна във възглавниците са част от оплакванията всяко лято.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
0
 
! Отговори
Виктория Влайкова преди 4 години
Горките хотелиери, как да не ги съжалим. Ако условията, които предлагат, отговарят на това, което обявяват, няма да има проблем, но при условие, на обявено и потвърдено условие при резервация и в последствие липсата му сме в правото си. Друг е въпросът, че на подаден сигнал КЗП в моя случай направи проверка след 1 година, въпреки законноустановения срок от 1 месец и дори установи, че нямам основание, ами........
31
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В България няма хотелиери, които мислят за туристите. Те мислят за парите, които могат да вземат , но без да работят. Според назначените капиталисти от БКП-БСП най добре е да отидеш на касата и да си платиш цялата почивкя, след което палиш колата и се връщаш от където си дошъл. Ето това искат мутрите комунисти-социалисти сега вече капиталисти. Сме...е...х.
30
2
 
5
 
! Отговори
марги преди 4 години
Като чета, туристите идват на курорт само за хотелите и някой да ги "ОБСЛУЖВА"! Това сякаш е НАЙ-ВАЖНОТО! Ще речеш че тия хора идат не от нормални къщи, а от кочини, та поне 3 дни да поспят на чисти чаршафи...Едно време ходехме на море (20 дни), заради дюните, морето, скалите, красотите на бурното вълнение и морските пръски! Сега се плацикат в басейни (наистина ми се гади!), дюни не останаха, бетон да искаш...
29
0
 
7
 
! Отговори
Държавата Гов..рия преди 4 години
Човек не трябва да си хаби нервите особено щом е на почивка! Затова колкото по далеко от мутроморието толкова по спокойно и качествено! Гърция или Турция са на няколко крачки.
28
0
 
3
 
! Отговори
Lan преди 4 години
Аз пък смятам, че нито едно от "мрънканията" не е за подценяване! НЕ може да ти скърца матрака или в минибара да има стари фастъци (нали си ги плащаш!). Единствено на жената, на която морето ѝ пречело смятам, че е носнователно оплакването - явно си има някакъв проблем с нервите. Редно е обаче подобно "дребни" оплаквания да се правят и решават на място.
27
0
 
19
 
! Отговори
gio преди 4 години
половината от описани неща са по вина на хотелиерите, защото не описват правилно предлагания продукт се цел да изглеждат по добре на "корицата" и сами се излагат на този туристически рекет.
26
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Добре е, че все още има жалби от туристи, след 2 - 3 години "туристи" изобщо няма да има
25
2
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз нямам оплаквания от нашето черноморие. Просто защото не стъпвам там от години. Честито на печелившите.
24
0
 
13
 
! Отговори
vlady преди 4 години
Жалбите следва да се разглеждат от архимандрит Исахак Похосян.
23
0
 
29
 
! Отговори
Кармен Младенова преди 4 години
Каквото и да си говориме и да се оплакваме,истината е сериозен упадък на хигиена,обслужване неотговарящи категории на хотелите презастрояване и упадък като цяло на туризъма !!!
22
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Организираните туристи като се приберат по родните си места и се оплачат на своя туроператор, който ги е пратил в бг, в края на сезона хотелиера-тарикат получава един голям *** вместо паричен превод.
21
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не виждам защо хотелът да е виновен, че времето е калпаво и клиентите са решили да си тръгнат, и да е задължен да връща пари за неизползвани нощувки. Ако решат да го направят трябва да е въпрос на политика и добро отношение, а не на задължение
20
6
 
34
 
! Отговори
Гашо преди 4 години
Събота Бех на дърти градина в Созопол. Плувах навътре в морето на 50 м. от плажа. Погнусих се, точно срещу мен изплува голямо човешко ***, излезнах с 200 от водата. Повече няма да стъпя на Черно море. Лъжат хората че имало пречистване а фекалиите плуват около нас
19
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Странно е, че не се оплакват от плаващи *** до тях във водата... Да те докосне между очите... безценно....
18
0
 
16
 
! Отговори
Кондю преди 4 години
Това си е чисто оправдание на министър Конска глава. В цял свят има такива оплаквания. А колкото до сайта за настаняване - еърб-н-б .... никъде не се категоризират. Това са частни , къщи, стаи, В големите световни градове хората наемат по този начин места за парти или нощувки
17
1
 
4
 
! Отговори
до 16 преди 4 години
Мразя мастика без айрян, битият бит.......е банална фраза.Иначе ще ходя на море.
16
1
 
25
 
! Отговори
aa преди 4 години
Амии аз има няма не съм се оплаквал от 5 години от нашето черноморие. Така като гледам не знам длаи следващите години ще се оплаква от него. Виж на гърците намирам чак пат някой малък кусур, ама карай :))
15
6
 
55
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И на мен ми писна да слушам само за това море. Айде стига вече. Светът не е само битовизмите и глупостите по Черноморието. Мразя въпроса останал от соца:"Ще ходите ли на море?" сякаш няма нищо друго на света.
14
0
 
50
 
! Отговори
:) преди 4 години
Всичко казано в статията е вярно, също и написаното в коментарите.Но не ги мислете туристите, те сега стават от сън, ще закусят и отиват на плажа.А ние хукваме на работа.Лек и ползотворен ден на всички, довечера пак тук!
13
1
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Другата година сигурно ще е по-зле,защото тези,които са се илъгали тази година,другата няма да дойат. Всяка година така са си губили клиентите,без а мислят за напред,а само за текущия сезон. Писна ми да слушам за морето и техните неволи.