Докога Tesla ще се бори с гравитацията, тук на Земята?

Тесла не се доближава до печалба, дори след рекордни доставки
Обновена: 8 фев 2018 19:30 | 8 фев 2018 18:30, Мартин Иванов
44
Докога Tesla ще се бори с гравитацията, тук на Земята?
Илон Мъск на конференцията за изстрелването на Falcon Heavy на SpaceX. Източник: Reuters

Tesla буквално лети след успешното изстрелване на най-мощната ракета на Илон Мъск, с която бе изведена и личната кола на милиардера. Обаче отчетът за приходите на компанията в четвъртото тримесечие показва, че предизвикателствата на Земята продължават да са факт, пише The Wall Street Journal.

Tesla отчита приходи от $3.3 млрд. и коригирана загуба от $3.04 за акция. Тази загуба бие анализаторите, които прогнозираха загуба от $3.11. Но цифрите показват, че загубата се покачва, тъй като за предходното тримесечие акциите загубиха по $2.92 от стойността си.

Още по темата

В последното тримесечие на 2017 г. компанията понася загуби на стойност $657 млн.  спрямо $123 млн. през същото тримесечие на 2016 г.

Освен тези цифри компанията за е-автомобили има все пак и с какво да се похвали. Изхарченият кеш е бил $277 млн., което е значително подобрение спрямо предишните тримесечия. Друг плюс е, че Tesla успя да избегне понижение на прогнозната си за производството на Model 3 за трети пъти в последните три месеца.

По-малко изхарченият кеш се дължи на включването на клиентски депозити в паричния поток, но това е заблуждаващо, тъй като те не идват от текущи продажби.

Междувременно е налице тревожна тенденция по отношение задълженията на компанията - колкото повече автомобили продава, толкова по-нисък става маржът на печалба. Към днешна дата той е 13.8% или с около 8% по-малко на годишна база. Рентабилността и тази година е съмнителна, тъй като прогнозите на Tesla за тази година са за 100 000 доставки от по-старите модели - S и X, които носят по-добра печалба от Model 3, но са с 1000 по-малко от 2017 г. и то с вече падналия марж.

Въпреки че от Model 3 се очаква много, ще трябва да се направят съществено съкращаване на разходите и подобрения в ефективността на производството, за да могат маржовете на печалба поне да бъдат постоянни, след като не могат да се увеличават. А все по-голямата конкуренция в сектора чрез заявките на водещи автомобилни компании за тази година най-вероятно ще допринесе за още свиване на маржовете.

Но всички тези цифри изглежда не притесняват инвеститорите на Мъск и Tesla продлъжава да се радва на свободен достъп до капиталовите пазари.

Обаче шансовете на Tesla да се превърне в устойчив и печеливш бизнес, който не се нуждае от постоянно финансиране, за да оцелее, изглеждат по-малки от това да се прати спортна кола в орбита.


44
Още от
Напиши коментар Коментари
43
0
 
0
 
! Отговори
Внимателно с New car преди 2 месеца
Засега няма нито един нормален допустим з а движение автомобил произведен от TESLA.
основен проблем са опасни скенери инсталирани вместо доказано безвредни традиционни фарове.
Този тип скенери увреждат тежко и нелечимо важни охрани на въздуха и повъrхноста..
42
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Анонимен
Браво на нея. Все пак има хора, които успяват въпреки произхода си.
41
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Българката д-р Маргарита Маринова от 2017 г. е старши авиационен инженер по въпросите на Марс и разработката на двигателни системи в компанията на Илон Мъск за космически технологии "Спейс екс"
40
4
 
4
 
! Отговори
До 39 тома невернии преди 3 месеца
И мен нещо ме съмнява . Тоя е голям шмекер
39
7
 
4
 
! Отговори
Тома невернии преди 3 месеца
Съмнявам се, че е изстрелял ракета наистина. По вероятно е да е създал супер технологично студио и от там да изстрелва ракети и коли в космоса , и даже да обикакят с видеоклип около Марс.
38
0
 
1
 
! Отговори
До Боби преди 3 месеца
Най сетне още един незаблуден човек.
37
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Тоя срина и ракетната и автомобилните индустрии и научни среди. А дано фалира по бързо та поне нещо да остане.
36
1
 
3
 
! Отговори
Боби преди 3 месеца
Принципно нерентабилни ще са всички електромобили докато не се въведат 2 технологии - Наистина бързо зареждане но не и в ущърб на живота на батерията
- Евтини батерии или като минимум евтино пълно рециклиране на батериите

има и трети фактор но той лесно се преодолява - брой и капацитет на зарядни станции
35
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
600 километра са ми предостатъчно. Истината е, че над 480 с кола, никога не съм минавал и си е живо наказание. При положение, че разби експлоатирани компании, като Wizz Air, ме карат навсякъде в Европа за 100 лева, предпочитам да си спестя 5 часа каране ...
34
1
 
6
 
! Отговори
Игор Дубровин преди 3 месеца
Докато не стане руска компания, и не почне да печели със спомощевателството на Владимир Путин и Кремъл.
33
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Леле какви мислители се изказват тука.... не е истина. От къде ги вадите тези мисли бе хора? Единят туби с бензин ще складира за войната, другият знае (защото една жена казала на жена му) със сигурност, че америкаското правителство финансира Елон, трети пък е наясно кога точно ще фалира... Пийте си хапчетата ей... Вярно е че е весело така, ама се отразява на организъма. :-)
32
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Мартинчо, не го мисли Елон. Не се напъвай, че ще те заболи главата. Губи, печели... това което прави той е от друга дименсия и има още време докато умници като теб го схванат и започнат да пишат хвалебствия
31
1
 
10
 
! Отговори
Гошу преди 3 месеца
Независимо какво е направил Мъска, а то е много и е наистина в полза на човечеството, ама това за което мога да му сваля искрено шапка и да му кажа евала е, че хареса и спечели най-красивата жена на света - Амбър Хърд. Другото е бошлаф работа :)
30
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Илон Мъск го чакат да фалира от 10 години а той не само че не фалира ами се готви да кацне на Марс.
29
5
 
20
 
! Отговори
Дришлио преди 3 месеца
До Анонимен 14

Баце ти за слънчеви колектори не си ли чувал? Надyпвaш Теслата с колекторите към слънцето и чакаш да се напълни резервоара с чиста безплатна енергия. Хората околосветски полет със самолет на ток направиха, ти още тубите ше мъкнеш да те боли кръста.
28
3
 
11
 
! Отговори
До 19 - Шофер преди 3 месеца
Проблема не е в задръстванията или студа/жегата. Батерията е 90 киловатчаса. За 100 км са нужни 15-20 киловатчаса. Климатика харчи 2 киловата максимум средно към 1 киловат в най-голямата жега. Печката е пак толкова. Зимата средно с 500 вата се отопляваш. Трябва ти 1 киловат само за първите 15 мин докато се стопли колата. Точно това са най-големите и предимства и кефове. Климатика вдига малко разхода. Проблема е дългия път и бавния заряд. И липсата на места за зареждане. Другото е перфектно
27
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Жалко, че не могат да продадът всички 500 000 автомобила, които са им поръчали, на един път. Е тогава, ще има поне печалба от 5-6 милиарда и колелото ще почне да се върти на пълни обороти.
26
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Много хора си мислят, че Мъск едва ли не е измислил първия електромобил и първата ракета. Преди 20г, когато той се занимаваше с интернет и PayPal, Дженерал Мотърс пуснаха EV1. Първата серийна електрическа кола, не много различна от сегашната Тесла, особено 2-рата генерация. А и "Тесла Моторс" не е създадена от Мъск. Има документален филм " Кой уби електрическата кола"- за това как нарочно са спрели програмата и унищожили всички произведени коли.
25
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Burzum

Е как няма да злобеем ? Какво ни остава, иначе, в нашите жалки и скапани животчета, освен да плюем и да мразим ?
24
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Един коелга има Model S и мога да кажа, че тази кола е просто страхотна. А факта, че за 10 евракта сме минавали 500 километра с нея, си е невероятен отвсякъде. Да, ако е -20 градуса, изисква повече енергия. Това е единствената слабост на тези автомобили.
А глупсоти от рода на "ми ако си на 30 градуса "нанагорнище не моиш мина и 300 километра", само ще попитам - Къде е това 200 километра "нанагорнище" и коя кола, няма да и се качи 2 пъти разхода ? Теоритично ...