Джигити, тръпнете! КАТ купува 54 камери на триноги

Новите камери не се ловят от обикновените антирадари
28 мар 2018 10:45,
59
Джигити, тръпнете!  КАТ купува 54 камери на триноги
Новите камери на КАТ. Снимка: архив, Булфото

КАТ ще обяви обществена поръчка за 54 лазерни камери на тринога, с които да засичат за превишена скорост, съобщи шефът на "Пътна полиция" старши комисар Бойко Рановски, цитиран от "Труд".

Още по темата

От 12 март катаджиите в страната вече има 28 такива камери на въоръжение.

Плановете за 2018 г. бяха да се купят още 28 на триноги и 20 стационарни за общо 4,2 млн. лева.

Тъй като цената на стационарните камери е много по-висока, експерти са решили от стационарните да се вземат само 14, а за същите пари на търга да се поръчат още 26 на триноги.

Новите камери не се ловят от обикновените антирадари, които улавят радиовълните.

За да разбере шофьорът, че го снимат трябва да си монтира радардетектор, който засича лазерните лъчи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
2
 
2
 
! Отговори
Anonimen преди 6 години
До 43 радар детекторите като този дето го имаш със сигурност не ловят тези камери ,тези камери се ловят от радар детектори които са произведени от същата фирма която прави тези камери,а най важнотое човек да се въздържа в населено место
49
0
 
2
 
! Отговори
Ators преди 6 години
Tolko mnoo dupki...jivi li sa oste katadjiite?!
48
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
джигитите няма от какво да тръпнат понеже конете са физиологически ограничени около 50 до 60 км.ч.
47
0
 
11
 
! Отговори
До 49 Вълнаро преди 6 години
Ако се замисли човек, бързо ще схване, че основният проблем в случая е КАТ, а не шофьорите, които нарушават правилата, защото няма контрол. И разбира се си прав за безyмните ограничения по пътищата, сложени, за да се налагат глоби, а не за някакво безопасно пътуване.
46
1
 
8
 
! Отговори
Вълнаро преди 6 години
Истината е, че трябва да се оправят пътищата, и да се коригират ограниченията. Айде в населените места 50 е ок, но извънградско на хубав път да шибнат 60 е дразнещо и излишно. Всеки е виждал *** ограничения. Отделно трошките без поддръжка, с които безсмъртните селджуци на пет ракии доказват категорично Дарвин, отделно агресията и неуважението към другите на пътя, и тя картинката се оформя.
45
0
 
4
 
! Отговори
До 47 преди 6 години
Бъркаш. Няма да се увеличат глобите с много по този начин, а и да се увеличат малко, скоро пак ще се върнат на сегашното ниво. Това е повече от очевидно. Да обяснявам ли защо или сам ще се сетиш?
44
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В големите градове ако има 100-300 камери на кръщовища и булеварди и околовръстни пътища, броя на глобите ще е мин по 1000 на ден, и поне 5000 за СФ. Това са между 50 000 до 250 000 лв на ден в зависимост от това за кой град става дума. За София това ще е минимум между 76 до 35 млн лева на година.
43
3
 
13
 
! Отговори
Димитров преди 6 години
Трябва като в Лондон, на всяко кръщовище се дава на частен принцип разрешение да се монтира камера за скорост. Държавата прибира 50% от глобата, 50% от нея в собственика на устройството. Буквално за 1 години, камерите в София от 10 ,ще станат няколко стотин. А джигитите ще изчезнат на 100% без държавата да даде стотинка повече, ама не...
42
0
 
5
 
! Отговори
Такааа, преди 6 години
и не, че съм нарушител ама имам два фиша за превишена скорост която не е моя. Колата пред мен профучава покрай мен и вдигнатата палка и веднага палката е за мен. И се започва: Ти с колко караш бе? Сега писне ли ми радар детектора отбивам и спирам. Чакам цигара време и нямам ядове.
41
3
 
5
 
! Отговори
АБВ преди 6 години
До Д 10Отговора на въпросът ти е много лесен - защото климатичните условия в България са изключително специфични. То не беше лято, то не беше есен, то не беше зима, пролет, абе ужас. Аз се чудя как изобщо имаме пътища?Друго си е например в Норвегия - все си е студено и няма асфалт, само чакъл, или пък в ОАЕ - все си горещо и пак няма асфалт, има само пясък. Хубаво си е тук! Има и пясък и чакъл и тук там асфалт!
40
2
 
4
 
! Отговори
Такааа, преди 6 години
камерата с тези обективи вижда номера максимум на 40 метра. Кобрата ми хваща лазера на прав участък на около 500-600 метра. Няма никакъв проблем, освен ако лазера се пуска ръчно от много близко разстояние. Проблем ми бяха обикновените радари които Кобрата хващаше на около 150-200 метра заради атермичното предно стъкло на колата. То служи като екран и се налагаше да го монтирам зад огледалото за задно виждане където няма атермично покритие.
39
6
 
6
 
! Отговори
До 36 преди 6 години
То защо си мислиш, че такива като теб с коли за по 1000-2000 лева, правят по-малко нарушения или по-малко опасни нарушения?! По мои наблюдения процентът на "джигитите" сред собствениците на евтини стари коли е по-голям в сравнение с тези при скъпите коли и това е лесно обяснимо. На теб не ти пука за 1000-2000 лева, докато онзи с кола за X стотин хиляди лева му пука и то много, а и такива коли са малко в България, освен ако Х-а не е единица.
38
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Докато в МВР има " Тръпковищина" , "ся кво ша праим" и пр. явления, за каквито и камери и микрофони да похарчат пари резултата ще е никакъв, или най често както става чичо с бричката ще го отнесе. Баровеца с джипа или мерцедеса няма даже кой и да го спре. Това е България.
37
0
 
10
 
! Отговори
Джигит преди 6 години
Почти всеки радар-детектор има функция за лазер. Имах една много стара кобра, която си го вижда лазера...
36
0
 
3
 
! Отговори
Киро Кюмюря преди 6 години
унгарски *** са тези камери
35
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо тези камери само за СКОРОСТ ловят а не за гражданска нали била задължителна хахаха
34
6
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Искам на всяко кръстовище камера. На всеки светофар камера. На всеки знак влизането забранено - камера. 3 неплатени глоби - свалят номерата. 10 неплатени глоби - конфискуват колата. Камерите са он-лайн. Спокойно може да се знае кой нарушител къде е в дадения момент. Правиш 10 нарушения и ти организират засада за да ти вземат колата. Тогава ми се иска да видя как джигитите с коли по Х стотин хиляди дето се мислят за безсмъртни ще продължат да мутреят.
33
2
 
3
 
! Отговори
До 33 преди 6 години
Проблема е в софтуера. Производителите на камери основно правят софтуер. Като електроника не струва нищо. Сигурно 500 лв. Опън сорс нещата които има достъпни не стават за сериозна работа. А лазера мери време за което лъча отива и се връща. Не е само по преминаване през начална и крайна позиция.
32
1
 
14
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Пак може да очакваме тези камери сложени на хранилките за глоби на КАТ, а не в опасните участъци, където стават повече катастрофи.-Хранилка за глоби на КАТ - широк път като слънце, където безопасната скорост е примерно до 150 км/час, но там е сложен или "забравен" знак 40 км/час и всеки кара с поне разрешената скорост за този вид път - населено място до 50 кмч/ас, извън населено място до 90 км/час и глобите валят една след друга и за 2-3 часа работа, КАТ си изпълняват плана за глобите за месец
31
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"има огромен инфрачервен прожектор и май 2 камери а и някакви лазери май"На подобен принцип е като другите, но ползва за маркер лазерче, вместо радио. При сработване едната камера снима старт позиция, друга стоп позиция, изчислява се скорост по времето за преминаване от снимка 1 до снимка 2, като дистанцията между двете е предварително известна... И цялата тази фантасмагория дори да я разработваш от нула, едва ли ще похарчиш повече от 5000 лева за протипа(други още по-евтино).