Китайският Alibaba наказва американските марки?

Концернът "глобява" производители, които отказват ексклузивни договори
23 апр 2018 10:20, Бойчо Попов
15
Китайският Alibaba наказва американските марки?
снимка: Ройтерс

2018 г. изглеждаше като плодоносна година за бизнеса в Китай. Американска компания за облекло очакваше 20% скок в онлайн продажбите на платформата Tmall на Alibaba благодарение на огромния обхват на електронния комерсиален гигант.

Но ръководителите на тази компания скоро научиха, че това, което Alibaba дава, може да си го вземе бързо.

Компанията отказва да подпише договор за изключително сътрудничество с Alibaba и вместо това участва в голяма промоция за продажби с неговия конкурент JD.com Inc. Tmall я наказа, като предприема стъпки за намаляване на трафика към нейния магазин, съобщиха от компанията пред The Associated Press. Мениджърите поясняват, че рекламните банери са изчезнали от забележителни места в сайтовете на Tmall, компанията е блокирана от възможността за специални продажби, а продуктите вече не се появяват в най-добрите резултати от търсенето.

Известната американска марка твърди, че продажбите ѝ на Tmall са спаднали с 10-20% за година. Hidden Field

"Въз основа на продажбите ни трябваше да сме на видно място, но бяхме в дъното на страницата", казва директор на марката за електронна търговия, който е говорил пред агенцията само при условие, че ще остане анонимен поради страх от по-нататъшни ответни действия. „Това е явно манипулиране на трафика. Това е явно наказание“, казва той.

Докато администрацията на Тръмп настоява Китай да играе с правилата за справедлива търговия, компаниите започват по-тиха, но не по-малко важна борба за базиран на правилата достъп до онлайн пазара на стойност 610 млрд. долара.

Ръководители на пет големи потребителски марки заявиха пред AP, че след като са отказали да влизат в ексклузивни партньорства с Alibaba, трафикът към магазините им в Tmall е падал значително, влошавайки продажбите. Три от тях са американски компании с продажби за милиарди долари годишно, които разчитат на Китай за общия си растеж.

Alibaba Group Holding Ltd. отрича да е наказвала дружествата.

В изявление Alibaba пояснява, че преследването на изключителни сделки е обща практика в индустрията и нарече обвиненията "напълно неверни".

„Alibaba и Tmall провеждат бизнес в пълно съответствие с китайските закони", казва концернът. „Подобно на много платформи за електронна търговия ние имаме изключителни партньорства с някои от търговците на Tmall. Търговецът решава да избере такова споразумение поради привлекателните услуги и стойност, които Tmall носи за тях".

Ръководителите са говорили пред AP само при условие, че останат анонимни поради страх от репресии, но загрижеността им е отразена от група различни индустрии в САЩ, маркетингови консултанти и политици в Китай и самата JD.com.

В реч, посветена на киберпространството, през миналата седмица китайският президент Си Дзинпин каза, че гарантирането на свободна и честна онлайн конкуренция е регулаторен приоритет, като се позовава на необходимостта „да се култивира справедлива пазарна среда, да се укрепи защитата на интелектуалната собственост и да се противопостави на монопола и нелоялната конкуренция".

В продължилото няколко месеца разследване AP интервюира повече от 30 души и преразглежда два договора с Alibaba, които съдържат необявените по-рано клаузи за изключителност. AP установява, че платформите, които контролират достъпа до китайски онлайн потребители, притежават такава огромна мощ, че дори чуждестранните мултимилиардни компании могат да имат проблеми при отказ за сътрудничество.

"Настояваме властите бързо да разследват и да предприемат стъпки, за да гарантират премахването на такива практики от нарастващия китайски пазар", заяви Стивън Ламар, изпълнителен вицепрезидент на Американската асоциация за облекло и обувки, добавяйки, че членовете на неговата индустриална група са се оплакали от нелоялни конкурентни практики на Alibaba. 

Продължението на материала вижте в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още по темата: Alibaba
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 2Единствения път, когато купих истински епъл продукти от китайски сайт, имаше бележка, която казваше да не ги носим на Apple support в САЩ, защото може да ни арестуват :D
14
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 7Всичко хубаво, ама примера с "нашето призводство" е неподходящ, освен ако всяко друго производство не спре.
13
4
 
4
 
! Отговори
УМЕН преди 5 години
Малък и жълт за старшите ни евроатлантически партньори, но за сметка на много твърд и болезнен. Говедарска мъкаааа.
12
5
 
4
 
! Отговори
Економист преди 5 години
Говедарчетата настъпиха поредната мотика.
11
5
 
14
 
! Отговори
Victimized преди 6 години
Значи достатъчно е само да се каже, че държавния дълг на САЩ към Китай е над 2 ТРИЛИОНА долара, така, че краварите не са в добра позиция за търговска война. Освен това те почти нямат собствено производство.ЕС да спре търговията от Китай? Да, купуваме европейски стоки? Ами като става въпрос за техника, няма как. Китай много скоро няма да е символ на огромно количество продуцирани *** на пазара. Китай скоро ще е най-високо-технологичната държава.
10
6
 
17
 
! Отговори
... преди 6 години
Значи Тръмпа се виде къв "бизнес мен" е! Щал да накаже Китай! Брах чудно ми е как ше накажеш тоя дето ти произвежда даже храната, при това толкова евтино, че ако решиш да си я произвеждаш сам половината ти народ ше умре от глад! *** да видим сега баш бизнесмена как ше постъпи! Надявам, се както си му е по негова маниер да почне нови санкции и тогава ше стане весело и забавно а и ше видим кон боб яде ли!?
9
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 4 АнонименМай нямаш мозък за да мислиш нормално ? Ако спрат търговията с Китайците всички цени на стоки ще скочат много високо и ти няма да можеш нищо да си купиш а само ще гледаш като ударен с чук по главата
8
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много е гадно да не си на върхъ на хранителната верига
7
9
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 5Да защото им се позволява. Когато решат, че няма да продават повече за 1 ден изчезват. Въпрос на политика и финанси е. Когато спрат чесъна ти от Китай , нашоте производители ще се активират , защото ще има дупка.
6
7
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И само за сведение, китайците ВЕЧЕ са тръгнали на поход за завладяване на света. Просто не го правят гръмко както германците през ВСВ или СССР навремето разсейваха комунизъм или сега американците с тея дистанционни войни и дестабилизации.Правят го с Пари. Започнали са засега от Австралия, Африка и по-бедни рържави от региона като Румъния. Изкупуват ги. Отиват, не се пазарят за цената и купуват земя. Поинтересувайте се малко за какво става дума.
5
8
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ъъъъ забрана на китайски внос в ЕС и САЩ?! Огледай се бре човек! Така сме си изули гащите, че ако спрат вноса от китай, не само всичко ще изчезне, ами дори и такива дреболии кто чесън и мартеници няма да има.
4
29
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Скоро очакваме забрана за внос на китайски стоки в ЕС и САЩ . И на алибаба акциите, ще залетят надолу яко :)) отделно ние трябва да пазарим европейски стоки, а не китайски. Парите трябва да се въртят в съюза, а не да излизат навън.
3
4
 
22
 
! Отговори
до 2 преди 6 години
Вай, вай, опрял си да купуваш епъл слушалка от алибаба ли бре?!?!
2
23
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като непродават продукти на Епъл ще ме загубят като клиент.Явно сайта иска да продава китайски ***.
1
4
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хех, те американците какво очакват - че няма да има отговор за това, което правят с Хуавей и ZTE. Отговор ще има - просто няма да има биене на тъпани, и показност. Един вид китайско мъчение - с капката вода. По едно време ще се усетят че нещо не е наред