Трябват кадри! Автосекторът ни с продукция за €1 млрд.

Готвят образец на трудов договор между фирми и ученици
21
Трябват кадри! Автосекторът ни с продукция за €1 млрд.
Снимка: БТА

Aвтомобилният сектор в България продължава да расте устойчиво, като на годишна база произвежда продукция за около 1 млрд. евро.

Брутната му добавена стойност е нараснала 4 пъти пред последните 10 години, съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на откриването на нов Учебен център по диагностика на електрически и конвенционални автомобили в Професионална гимназия по транспорт и енергетика "Хенри Форд" – София.

По думите му това е един от най-атрактивните високотехнологични сектори, които привличат сериозни чуждестранни инвестиции и в него ще расте нуждата от повече добре подготвени кадри.

Според Манолев това се осъзнава от частния сектор и подобни проекти са доказателство, че когато институциите, бизнесът и образованието обединят усилия, добрите резултати не закъсняват.

"Без модерно образование и здрава връзка между училищата и работодателите е невъзможно да имаме устойчив ръст на икономиката ни", подчерта икономическият заместник-министър и съобщи, че вече е разработен образец на трудов договор между ученик и работодател като една от стъпките за насърчаване на дуалното обучение.

Той пожела и на учениците на професионалната гимназия да изберат да се реализират в едно от десетките предприятия в автомобилния сектор, които развиват дейност в страната и изрази надежда, че няма да е далеч времето в България да заработи и първият завод за производство на цели автомобили.

В страната ни към момента има един завод за асемблиране на автомобили и около 120 предприятия за производство на автомобилни компоненти като поддоставчици на водещи компании в автомобилостроенето. Те създават заетост на 23.4 хил. души. Характерно за сектора е неговата експортна ориентация, като водещи пазари на автомобилния бранш са Германия, Турция, Румъния, Франция и др.

Новооткритият учебен център е първи по рода си, даващ възможност за изучаване устройството на електроавтомобили и хибриди, както и за диагностика на всички видове автомобили на съвременно технологично ниво.


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Анонимен

Изобщо не си прав - имаме суперавтомобилен сектор, но е много раздробен.

Ами така де - да си видял друга държава в ЕС, където от 3 помлени в катастрофа коли ще ти сглобят 4 работещи ("не е удряна баце, нов внос, един собственик") и ще ти останат резервни части за още 2?
20
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Мои познат работник в Германия във фирма за производство на авто. частите, роботизирана автоматична система. Смяна 7.30 часа, 3 смени. След нощна смяна цяла седмица 5 дни почивка и застъпване на втора смяна на 6 ия ден от 14.00 часа. Заплата нето 2600 €. Няма някакво специално образование или квалификация. Възможност за работа извънредно ДОПЪЛНИТЕЛНО ЗАПЛАТЕНО, пари за дрехи, обувки, гориво, 13 заплата и още една през годишният отпуск. Какво предлага БГ използвача? Заплата 500-600 лв.в най-добри
19
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Наемайте жени. Феминистки особено. Да освободят малко административните позиции, че ми писна от некадърни рекетьорки. Нека да ходят да сглобяват автомобили. Нали за всичко ги бива повече от мъжете. Без крик ще сменят гумата на Краза, сигурен съм...
18
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Ае бачкайте там и не се обяснвавайте мноо-мноо ...
17
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Вдигнете заплатите и ще имате кадри за всичко. От Германия, САЩ и Англия ще идват да работят при вас.
16
1
 
14
 
! Отговори
автоспец преди 6 месеца
да попитам и аз кажете имената на фирмите дошли в българия който плаща като в европа/например 8.75€ мин.на час в германия/.
15
1
 
12
 
! Отговори
Тъп въпрос преди 6 месеца
ДругаркЯ и другарЯ, не че разбирам, ама и затова питам, за да поумнея. Чужди фабрики, за ескпорт е продукцията, неизвестно защо, ама заплатите май са по нашия стандарт. Това защо?
14
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Да не стане като медииния герои с три апартамента се чудим дели ни заминаха земиците по новата магистрала дето уж не се обработвали уж ма друг път ми посегнал и на друго село само че там маи го разходили че умни хорицата същия тоя елемент като го молиш за услуга за благодарност и здрасти не ти казва що ли коя слушалка слуша сигорно тая с аудито а 6 учителката една глупава стара мома на добър краи сее повел нема що а дано се усети
13
1
 
16
 
! Отговори
Кратун преди 6 месеца
До Анонимен 4:
Доколкото съм чувал, балтията с с Булгарреното сме си я ударили сами. Според договора с Рено, не сме имали право да изнасяме коли навън. Ганьо обаче нали все си мисли, че е най-тарикат от всички, почнал да изнася навън и от Рено прекратили договора.
12
1
 
4
 
! Отговори
до 9 преди 6 месеца
оригинален го играеш, но си гола вода
11
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
10 - Не е, като бачкат за по 500 лева на полети или във фабриката, а ?
10
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Заведенията са пълни през деня с мързеливи безработни младежи...
9
11
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Какво високотехнологично има в производството на ишлеме на чаркове за автунубили с двигатели с вътрешно гърмене ? Колкото и да се високотехнологични не могат да летят или да плават или да идат в Космоса. Остават си да пушат на Земята и да замърсяват околната и неоколната среди.
8
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Внесете виетнамци.
7
2
 
28
 
! Отговори
А.Стоянов преди 6 месеца
Ами няма да имат кадри.. в 2-та русенски завода за автомобилни компоненти (френски и немски) дават около 500лв средна заплата за редовите работници.Текучеството на кадри е огромно. Русенци останаха много малко там.Почнаха да наемат масово не/полуграмотни хора от малцинствата от околните села и разградска област.Само те са съгласни да работят на такива заплати.
Също временно наемат азиатци да им работят пак за 600лв чисто...
6
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
В момента, на бизнеса са нужни всякакви кадри, основно инженери. Но на този етап, се въдят единствено милиционери и интегриращи плащачи.
5
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Трябват кадри за жигули :)
4
12
 
16
 
! Отговори
Ти да видиш... преди 6 месеца
До Анонимен 1 Че как да имаме автоиндустрия, като братята руси не ни даваха. Решиха по линията на СИВ да произвеждаме само лагери.Опитахме с Рено 8 и 10 ,ама ни удариха балтията. Не може малка България да произвежда по добри коли от голяма Русия. И те така...Кво да праиш? Съдба!
3
7
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Ало това вие грамотноста какъв автосектор да не съм на мач това е новаторското мислене от такива като инструктор радев
2
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
завод за асемблиране на автомобили ? имахте впредвид обявилия фалит завод край Ловеч ли ?