Срещу депресия – антидепресантни храни. И те са?

Депресията може да бъде осакатяваща и много изтощителна
Обновена: 11 юни 2018 13:58 | 2 юни 2018 13:30, Eкип на Puls.bg
15
Срещу депресия – антидепресантни храни. И те са?
Източник: Reuters

Наричат депресията болестта на 21 век. Депресията може да бъде осакатяваща и много изтощителна, тя е много по-различна от това да бъдеш просто нещастен. Чувството може да бъде приравнено с това, какво човек усеща, когато се намира в тунел без светлина. Надеждата при тези хора изчезва, а приятните им занимания се превръщат в досадни и скучни. 

Борбата с депресията е изключително труден и многокомпонентен процес. Той включва медикаментозно лечение, извършване на ненатоварващи дейности като слушане на музика, разхождане на кучето и т.н. Не на последно място е диетата. Ето някои храни, които действат изключително добре при депресивните състояния.
 
Семена от чия. Изключвайки това, че чията е много модерна храна, тя е източник на аминокиселини, желязо и витамини от група B, които са задължителни за доброто функциониране на нервната система. Понеже чията е източник на протеини, тя подпомага продукцията на серотонин в мозъка. И не на последно място семената от чия съдържат омега 3 мастни киселини. Те също намаляват депресията, тревожността и допринасят за здравословни нива на кръвната захар. Понижените нива на кръвната захар влошават депресията.
 
Сладки картофи. Те са страхотен източник на въглехидрати, които съдържат L-триптофан – аминокиселина, пряко свързана с депресивните състояния и тревожността. Те са източник на витамин B6, който е естествен антидепресант. Голяма част от хората, страдащи от депресия са с ниско ниво на витамините от група B. За това приемът на храни, които ги съдържат е лесно и бързо решение. Сладките картофи съдържат магнезий и калий, които понижават кръвното налягане и нивата на кортизол, които се покачват при стрес.
 
 

15
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.