Ръководството на БДЖ докарало компанията до хала й

Държавата имала силите да се справи със ситуацията
Обновена: 5 юни 2018 21:42 | 5 юни 2018 21:18, Камелия Цветанова
37

Частен съдебен изпълнител продава сградата, в която се помещава централата на БДЖ. Причината са просрочени задължения в размер на 103 милиона лева. Как да се стабилизира Националният ЖП превозвач и защо БДЖ не може да върне заемите?
Още по темата

"Държавата винаги е отговаряла на исканията на железницата за финансиране. Трябва ясна финансова визия за управлението на Железницата. Държавата има силата да регулира този процес. Трябва да се направи нова схема, която да балансира развитието на цялата транспортна система", обясни бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев.

Според него в "Денят ON AIR" окаяното състояние на Железницата се дължи на 10-годишното бездействие на ръководството ѝ.

"До 1989 г. БДЖ возеше централно, а автобусите разпръскваха от гарите. Където имаше влакове не се позволяваха автобуси. След това дойдоха новите пакети за мобилност. Никъде в света няма конкуренция между железопътен транспорт и автобуси", подчерта бившият директор на ИА "Железопътна администрация" Симеон Ананиев.

Пред Bulgaria ON AIR той изтъкна, че финансовото състояние на БДЖ е докарано дотам, че съвсем реален сценарий е кредиторите на Железницата да поемат контрола ѝ.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не не е виновен *** че ги е сложил той на тези постове, закопаха България последните 20 години управляващите.
27
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Рано сабале гепаджийски *** са се активирали и щтракат минуси, но и това няма да им помогне!
26
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да беше само БДЖ, всичко до което се е докоснал герб се е разкапало - погледнете другите държавни фирми само мизерия и кражби. Голяма част от парите за железниците са окрадени или пренасочени за софийското метро.
25
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Държавата в лицето на Бойко Борисов за 10години НЕ СЕ СПРАВИ с проблемите в БДЖ. Какво ви кара да мислите че сега ИЗВЕДНЪЖ ще се справи "Хей така" от нищото.трябва да сте хипер-наивни за да повярвате на подобни ДИВОТИИ.П.П. Ако някой ми покаже поне един значим проблем който е решил Боко-тиквето за тези 10 години ще му направя паметник.
24
4
 
12
 
! Отговори
шматка преди 5 години
Пускайте частните влакове бе.Това БДЖ ще цоца от бюджета докато го има.
23
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Московски качи БДЖ на шейната си!
22
3
 
25
 
! Отговори
Andreshko преди 5 години
Безхаберието на Герб е докарало БДЖ до това положение. Явно престъпникът Московски няма поглед на нещата там.
21
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Немате си идея, какви мухльовци управляваха и управляват бдж пътнически превози! Единственото им важно качество е че са от герб!
20
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На запад железниците се конкурентни на автомобилния транспорт, предлагайки качествено по-добра услуга, хем са по-бързи, хем по-комфортни, а тук според тези двамата кухи червени шамандури, трябвало насила да пътуваме с БДЖ, ама защо не е ясно. БДЖ се е превърнала в някаква самоцел, даваме всичко за да ги има, ама че никой не ги ползва, ама че генерират растящи загуби, на никой не му дреме, караме си го по течението и да става каквото ще, и така един прекрасен ден се пука балона и идва фалита.
19
4
 
23
 
! Отговори
Истината в очите преди 5 години
Герб ликвидира БДЖ!
18
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
БДЖ лесно може да се оздрави и изкара на печалба, но както винаги в България на разум, а ако се появи няма воля да се приложи. Закриват се по най-бързия начин на нерентабилни линии, съкращения на огромния персонал, има хора там които не зная буквално какво правят там и накрая изграждане на електронна система на контрол, целяща ограничаване на гратисчиите.
17
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
БДЖ е една тотално продънена компания, работещо на перманентна загуба, типичен пример за тома колко лош стопанин е държавата. Кой пътува с БДЖ, бавен, мръсен, една долнопробна услуга, а колко от пътуващите пък си плаща билетчето!? Сега пък автомобилния транспорт бил виновен, трябва да се налагат ограничения, насила трябвало да се возим с БДЖ - няма такива слабоумници. А заигравка с това, че БДЖ имала социална функция е върха на глупостта.
16
0
 
25
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
Ръководството на БДЖ е от калинки назначени по партийна линия. Тива е резултатът от всички партийни и шуробаджанашки назначения.... във всички отрасли.
15
1
 
27
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
В бдж трябва да се почне първо от Владимиров , Московски и другите около тях. Просто Владимиров е за уволнение след този случай с БДЖ Та тяхното място трябва се назначат хора който имат знания в областта на железницата но съжаление тези хора са уволенини точно от Герб .
14
0
 
20
 
! Отговори
край преди 5 години
Държавните дружества се управляват по един дървен правилник от 90те. години. Който позволява всеки като дойде на власт да смени директорите. Партиите това няма да го променят щото всички ползват тази схема и разчитат да я ползват пак. Проблема е системен - не на личности.
13
0
 
18
 
! Отговори
Край преди 5 години
БДЖ и Всички държавни фирми са хранилки на партиите. Като дойдат на власт първата им работа е да си сложат свой хора за директори и се почва едно точене и те така. Свойте хора си знаят че са временно и се стремят да осребрят бързо поста. Истината е друга - конкурс за мениджър с програма която да се одобри и ако не се изпълнява - само тогава уволнение и отговорност. На запад има множество държавни фирми които работят и печелят добре - DHL примерно.
12
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мипистърът на траспорта Ивайло Московски е за уволнение. Започва се най-отгоре, от този, който взима най-голяма заплата и носи ной-голяма отговорност за провежданата правителствена политика в областта на транспорта. После се разследва ръководството на БДЖ и се издават присъди за умишлено бездействие или дейдтвие вэв вреда на БДЖ. Толкова е просто, ама нямаме истинско правосъдие.
11
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не съм пътувал с влак от 16 години. Впечатления от тогава: мръсотия, неудобни връзки, тълпи ***.нгали, абе, неприятно. След това станаха пожари със загинали хора, катастрофи, аварии, студове и т.н..Е, как да се возя на влак?А колко далавери с гориво, части, фиктивни ремонти, как да оцелее тази компания?
10
0
 
12
 
! Отговори
Ники преди 5 години
Циклична новина, която се повтаря всяка година...
9
0
 
16
 
! Отговори
? преди 5 години
Имах си аз леля Атанаска кондукторката да е докарала компанията до хала й