Четири вида: Какво задвижване на автомобила да изберем?

Четирите основни вида си имат и предимства, и недостатъци
Обновена: 8 юли 2018 13:12 | 8 юли 2018 13:08, Елка Василева
33
Четири вида: Какво задвижване на автомобила да изберем?
Снимка: архив, Reuters

Споровете за това какво задвижване е най-подходящо за автомобилите със сигурност ще бъдат вечни. Някои хора обаче все още не знаят защо малкият и евтин модел има предно предаване, а не задно. Както и че AWD и 4WD не е едно и също.

Заради тях публикуваме кратко упътване, което на мнозина може да се стори скучно. Идеята му е да отговори на основните въпроси, още повече че съвременните технологии – хибриди, електромобили и специални материали навлизат все по-бързо и променят превозните средства.

Предно предаване (FWD)

Това е най-разпространеният тип задвижване, предлаган на пазара. При него връзката между двигател и скоростна кутия е разположена отпред (обикновено напречно), като цялата енергия се предава на предните колела.

Защо е добро?

Най-вече това е икономическо решение, тъй като няма нужда да се предава мощността на задната ос. Колата не се нуждае от карданов вал, който минава през центъра. Отсъстват „тунел” на кардана и на задния диференциал, които обикновено изяждат пространството за пътници и багаж.

Комбинацията е добра особено през зимата, тъй като тежестта на двигателя е върху водещите колела и това дава по-добро сцепление при заснежен път. Загубата на мощността, както и разходът на гориво са по-малки, а освен това ремонтът е по-евтин.

Продължението на материала четете на Automedia.bg


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още по темата: автомобилзадвижване
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Татко ще ми купи колело, ама друг път...А за кола въобще не е ставало въпрос...
9
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гледах в ютуб как един руснак обясняваше защо самолетите (пътническите) не се движат все по-бързо. Та и тук така, нищо ново. От известно време тъпчем на едно място.
8
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като бях малък ни обясняваха как ще летим с колите през 21 век и как няма да горят бензин, а то все едно и също-предно /задно / сцепление.....добре че поне седалките и купето отвътре сега е по-удобно от едно време
7
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 5, може.. И сега ги има, що не си купиш?
6
2
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-доброто задвижване е на нов, служебен автомобил!
5
2
 
10
 
! Отговори
Любопитен преди 5 години
А не може ли отпред ДВГ,а отзад-ток?Хем и двойно става при нужда.
4
7
 
16
 
! Отговори
ГАЗ, УАЗ, УРАЛ мотоц преди 5 години
иклет съм виждал да върви в Сибир. Мерцедес и БМВ не. Само казвам, аз какво видях.
3
14
 
18
 
! Отговори
Съветващ експерт преди 5 години
До шоферУАЗ е по-добре от Г класата ти!
2
26
 
9
 
! Отговори
шофер преди 5 години
И децата знаят, че при 4х4 задвижванията на леките коли има едно, което е номер едно и това е oooo quattro. При високопроходимите има много пънещи се да правят джипки, но има една, която е номер едно и тя е Г класа.
1
1
 
27
 
! Отговори
Фред Флинстоун преди 5 години
Да изберем петия вид.