Амбицията на Китай - сила в електроавтомобилната индустрия

В страната са регистрирани 487 нови компании в сферата
24 юли 2018 18:33, Джесика Вълчева
10
Амбицията на Китай - сила в електроавтомобилната индустрия
Снимка: Investor

Над 400 нови компании за производство на електромобили са регистрирани в Китай.

Това е резултат от създаденият от Националната комисия за развитие и реформи и China Construction Bank фонд за развитие на електромобилите и високотехнологичната индустрия, който е в размер на 47 милиарда.

Електромобилите са част от плана за насърчаване на конкуретноспособността на президента Си Дзинпин и трябва да бъде реализиран до 2025 г., пишат от Investor.

Един от новите китайски производители на електромобили -Singulato Motors, е от град Тунлин. Преди две години местните власти, които нямат почти никакви познания в областта на електромобилите, предоставят на стартъпа над 500 млн. долара в земи и капитал на компанията, за да построи завод.

Стартъпът е създаден от група инженери, водени от бивш директор в областта на интернет сигурността, който никога преди това не е карал кола.

Подобни партньорства се виждат навсякъде в Китай, а амбицията е страната да се превърне в световна сила в електромобилната индустрия.

В останалите части на страната също поемат подобни финансови ангажименти и така директните държавни субсидии за продажбите на електромобили достигат 15 млрд. долара през последните пет години, изпълнявайки желанието на Пекин страната да се превърне в двигател на развитието на тази индустрия.

Прогнозите са, обаче, че само 10% от стартиращите днес електромобилни стартъпи реално ще оцелеят.

Привлечени от перспективата за подпомагане, много компании стигат до извода, че „получавайки капитал и държавна подкрепа може да се създаде добър бизнес модел, дори ако никой от компанията не е карал електромобил“, смята Скот Кенеди от Центъра за статистически и международни проучвания. „Моментът на истината ще дойде, когато на държавните власти в Китай им се наложи да решат да оставят губещите компании да се провалят или да ги задържат на повърхността“, посочва експертът.

Дори електромобилните стартъпи да успеят в масовото производство на подобен тип коли, ще трябва да се конкурират с традиционните чуждестранни автомобилни производители, които пускат собствени серии.
Всички автомобилни концерни, действащи в Китай, трябва да започнат да произвеждат електромобили до 2019 г.
Световноизвестният производител на луксозни електромобили Tesla Inc. наскоро подписа сделка за изграждането на завод в Шанхай, първият му извън пределите на САЩ. Производственият капацитет на предприятието е планиран да бъде 500 хил. автомобила годишно.

Стремежът на Китай към технологично господство се дължи отчасти на ескалиращата търговска война, която държавата води със САЩ. Американският търговски представител Робърт Лайтизър заяви, че огромните инвестиции от държавен капитал и опитите за насилствен технологичен трансфер заплашват евентуалното развитие на чуждестранните компании в Китай.

През 2017 г. в страната са били продадени 777 хил. електромобила, или почти половината от световните продажби за същата година. Но при наличието на толкова много местни електромобилни компании, свръхпредлагането изглежда неизбежно.

"Китай иска да бъде високотехнологична сила и цената за това вероятно ще бъде свръхкапацитетът", смята Дан Уанг, технологичен анализатор към Gavekal Dragonomics в Хонконг.

Подпомогната от частни инвестиции на стойност 1,2 млрд. долара, компанията Singulato явно има дълбоки джобове, което увеличава шанса ѝ да бъде една от малкото компании от този сектор, които ще оцелеят в бъдеще, смята още той.

Тунлин, което в превод означава „меден хълм“, е град, разположен на 370 километра западно от Шанхай. Като стотици други градове в Китай той се стреми да подобри икономиката си и да излезе от сферата на традиционната тежка индустрия.

Има повече от 100 традиционни автомобилни производители в Китай, повечето от които са нерентабилни компании, които преживяват единствено заради подкрепата на местните власти.

Първият автомобил на Singulato – джипът iS6, с цена от 43 хил. долара, ще се появи на пазара до края на годината. От компанията очакват нейните продажби да достигнат 60 хил. броя до 2020 г.

Още технологични новини четете на сайта на Investor.


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
6 написал си пълни глупости
8
0
 
0
 
! Отговори
Умен селянин преди 4 месеца
Аба ней ли Мерцидез, не ми го фали...
7
1
 
0
 
! Отговори
До 5 тъпунгера преди 4 месеца
Мечтата на всеки бизнес е да няма конкуренция и няма нищо лошо в това. Изказването ти е като на ограничен селски политкомисар. А за клиента е добре дошло да има конкуренция. И това е нормално.
6
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
На Мъск му се взе огъня... Дори хиперлупа му отмъкнаха китайчетата. Много бачкат тея момчета. Размазват се от бачкане и учене и разбиват пирамидални маркетингови структури като тая на Мъск ;))) Всички двигатели, контролерите на батериите и батериите на Мъск са проектирани и се произвеждат в Ктай, с изключение на това, че на модел 3 се произвеждат в Сингапур ;)))
5
3
 
4
 
! Отговори
До Боби преди 4 месеца
На Мъск мисията и по точно на Тесла е да ускори прехода от камиларските горива към възобновяема енергия, Мъск не е като нашия ДС "бизнесмен" дето мечтата му е да няма конкуренция
4
4
 
8
 
! Отговори
Боби преди 4 месеца
До Burzum

Не знам за Тръмп но Мъск ще пищи на умряло със сигурност.
3
5
 
5
 
! Отговори
Burzum преди 4 месеца
Тръмп пак ще пищи...
2
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
шапка им свалям на китайците,техния соцкапитализъм се оказва много по-добър от западния, за корупция директен разстрел ,а за благородна инициатива веднага финансиране
1
5
 
17
 
! Отговори
Ти да видиш... преди 4 месеца
Интересно. Най пропадналата в миналота комунистическа държава , днес е пример как се прави капитализъм. Оставо само да сменяк Кком.П с Ккап. П.