Кофти шефове карат хората да напускат. Къде са лидерите?!

Шефът повтаря "Аз" и си приписва заслуги, лидерът казва "Ние"
10 авг 2018 20:01,
36
Кофти шефове карат хората да напускат. Къде са лидерите?!
Източник: Reuters

Бриджит Хайасън е международен лектор по теми като лидерство, мениджмънт, дигитална трансформация и изкуствен интелект. Автор е на 4 книги в тази посока и активен член на професионалната мрежа LinkedIn. Публикуваме нейния материал по отношение на разликата между мениджър и лидер в днешно време.

Да работиш за лош шеф може да превърне най-добрата работа в най-добрата компания в пълен кошмар. Отдавна се смята, че хората напускат лоши мениджъри, а не лоши работни места.

Ето 4 типа лоши шефове, които обикновено са причина хората да напускат компании:

"Марионетка" - по време на несигурност много мениджъри се поддават на този капан, играейки "на сигурно", за да запазят привилегиите си и своето място. Те просто изпълняват заповеди. Демотивиращо е да работиш за мениджър, който просто не подкрепя екипа си. Ако направите грешка, той бързо се превръща едновременно в съдия, съдебно жури и екзекутор. Малко хора запазват страстта си към работата, когато попаднат в такъв сценарий.

"Кинг Конг" - някои шефове бързо забравят откъде са тръгнали, когато стигнат върха или се изкачат нагоре в йерархията. Този тип мениджъри имат комплекс за превъзходство и искат да подчертаят разликата между ръководството и персонала. Ужасно е да работите за някой, който е загрижен повече за това да показва, че е шеф, отколкото за това да изгражда взаимоотношения. Големите лидери не говорят на служителите си все едно са много над тях. Те се отнасят към всички с уважение.

"Супермен" - те мислят, че целият свят се върти около тях. Някои от тях дори започват да се държат все едно компанията е тяхна собственост. Този капан включва вземането на самостоятелни решения, игнориране на обратна връзка и приписването на заслуги. Оставяйки егото си да води и мислейки си, че разбират от всичко, те вървят към пълен провал.

"Таскмастър" - фокусират се единствено върху най-ниското ниво на работа. Използват подхода на моркова и пръчката, за да мотивират хората, но това очевидно не работи. Постоянният контрол върху служителите е прекрасна рецепта как да ги направиш нещастни. Един микромениджмънт може да убие мотивацията и креативността на служителите. В цялото това управляване шефовете забравят, че хората имат достойнство и трябва да бъдат уважавани. Много малко от тях показват съпричастност към екипа си, а това винаги помага за сплотяването и повишаване на ефективността му.

"Мотивацията не един служител е пряк резултат от взаимодействието му с неговия мениджър" - Боб Нелсън

А от другата страна са лидерите. Те водят, подкрепят и вдъхновяват. Те поставят интересите на екипа си пред собствените им. Лидерите развиват приятна атмосфера, в която поемането на рискове и обратната връзка са добре дошли. Те се грижат за своите хора и искат всеки един от тях да просперира. Искат да ги накарат да стават все по-добри, а не просто да изпълнят поредната задача. Корпоративният свят е пълен с мениджъри, но му липсват лидери. Служителите търсят лидери, а не просто поредният шеф.

Лошите шефове струват на световната икономика близо $360 млрд. в пропуснати ползи. Когато един служител има проблем с компанията, почти винаги има проблем със своя пряк мениджър.

75% от американските работници казват, че шефът им е ужасен и е най-стресиращото нещо в работата им. 65% казват, че предпочитат нов ръководител, вместо да им повишат заплатата.

Може ли един шеф да се превърне в лидер? Да, възможно е. Понякога просто трябва да бъдеш човек и да развиваш своите емоционални умения - да слушаш, общуваш, помагаш, взаимодействаш на човешко ниво със своя екип.

Проучванията показват, че лидерите с визия и стратегия за управление, вдъхновяващ подход и ясни цели успяват да постигнат много по-добри резултати чрез по-щастливи и ангажирани служители. Ако искаме служителите да се чувстват ангажирани с компанията, то трябва да им покажем, че ги уважаваме и ценим.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Никога не се знае зад 0,10 ст. какво чудо се крие!
33
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Налагане на стоически тормоз и контрол над персонала, води до здравословни проблеми. Които не са в полза на фирмата. Това води до финансови загуби, след време. Честото притесняване на персонала е с цел объркване създаване на хаос. За да се прикрият лични облаги някому се насочва вниманието в съвсем друга посока и при съвсем други хора. Реално нещата са при човека, който го прави Проблема си е негов, но се крие зад останалия персонал.
32
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Както по-долу е написано. Всеки ден е възможно да ви манипулират с това, че ще ви уволнят. Ще ви глобят. И прочие.
31
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Така ти си близко до персонала и с разни средства е възможно да си ги манипулира по собствено желание. Фирмата, като започне да затъва шефа започва се събужда. Или персонала започне да напуска. Лесно си пишеш активи на гърба на останалия персонал и си велик в очите на шефа. Но до време, докато не лъсне цялата история. Шефа получава информация от един источник, която е точно обмислена и така пресъздадена в полза единствено на човека с който комуникира. А тя истината е някъде там при персонала.
30
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 28Работата е там, че в 90% от нещата във фирмата не се знаят от шефа. И вече като започне да личи че персонала го няма започва да се чуди на какво се дължи. Дезинформирамето на шефа е с цел лична облага за онзи, който му е предадена цялата власт във фирмата. Балкански е синдрома "ти ми дай власт и гледай, какво ще стане".Ти като имаш власт над работниците имаш 100% информация във фирмата. А с информация е възможно да си правиш, каквото си поискаш. Да държиш шефа далеч от персонала.
29
0
 
2
 
! Отговори
Затворете опасните преди 5 години
БУквално смъртоносни са условията за работа в нови нагло престъпно проектирани заводи с халета без естествена вентилация .Работещите често умират от рак ,инсулти и инфаркти..Затворете опасните заводи. У нас се виждат ясно като ламаринени халета с сандвич панели.да се следи статистиката за починали от различни заводи редовно.
28
0
 
2
 
! Отговори
Има проблеми в офиси преди 5 години
В много заводи и офиси има инсталирани тежко вредни дигитално терористични холограмни оръжия вкл видео терор камери,обемни скенери ,високо вредни бели радиоактивни луминисцентни и подобни скенери/вместо доказано безвредни осветителни тела/Има пренатрупване на остро токсични и тежко радиоактивни газове вкл трудно мигриращи през сградите заради харметизираща дограма и липса на естествена вентилация.НЯМА ЕНЕРГИЯ ЗА живот ..Има конфронтации и имитация на работа.
27
0
 
4
 
! Отговори
65 преди 5 години
Великата непоклатима ужасна истина е ,че колкото по здрав и сплотен е колектива, стола на шефа може да се заклати всеки момент.Колкото повече клюки,клевети ,подлост м/у работниците,толкова повече сила за шефа.Подмазвачи ,*** дал Бог.Има шефове на които им е през оная работа дали ще напусне.Щом другите се гърбят и заради него.Въобще у нас е ад.
26
0
 
3
 
! Отговори
До "Още по тема преди 5 години
Въпросната личност в цитираната статия е пълната противоположност на добър мениджър. той е по-скоро мениджър-***, който никога няма да задържи край себе си служители, дори срещу висока заплата!
25
1
 
0
 
! Отговори
Още по темата преди 5 години
https://dnes.bg/notifikacii/2018/08/10/predpriemach-visoki-dohodi-kogato-zapochnem-da-rabotim.384751
24
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И след това няма кой да работи. Персонала са много на брой хора, а мениджъра е един. И ясно е написано шефове много, но лидери трябват. Лидера обединява сплотява персонала не го разиденява. Сплотения колектив чудеса прави. Разидинения е "разградена двор" на къща. Нищо конкретно.
23
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Фирмата ще остане без персонал, ако е такава политиката на фирмата. Ще има голямо текучество на персонал и ще се пише, като черно петно за фирмата. Не е стабилна. Хората обичат да работят в стабилна фирма със стабилни хора. Авторитет трудно се гради и доверие още по-трудно се печели. Създаде ли се добро име на фирмата и хората в нея, след това нещата се нареждат.
22
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Двустранен е процеса. Като ще налагат за щяло и не щяло глоби на персонала да слагат глоба и оплакване от мениджъра. Нали той е водещия. Значи той не си е свършил работата. Защо да го отнася постоянно персонала.
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И да каже след това с техните идеи и опит и знания мениджъра си преписва заслуги. Персонала не става, но мениджъра е голяма работа!Така и баба знае.
20
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Създаване на приятен работен микроклимат.А не предпоставки за клюки и обсъждане на трети лиза, които дори не са там за да се защитят. Съвместна работа с персонала, а не заядлив махленски език. Изслушване, разговор, а не прекъсване на събеседника в стремежа да изкаже само неговата гледна точка. Така другата страна става не чута не разбрана и и не може да се изкаже. "Вие ще мълчи те тук се слуша мойта воля!" Персонала е принуден да мълчи, а и да иска и да каже каквото и да било все тази.
19
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Отговорите са в заглавието. Защо ви назначават, като ще ви заплашват постоянно с уволнение!? Някой не си е на правилното място. Защо работниците да си ходят!? Да си отиде мениджъра. Двустранни са нещата. Мениджъра няма уважение към персонала не предава опит на работниците си. Той е примера за всички работници. Като имаш определени изисквания трябва първо ти да го допринесе с личния си пример за това, а именно:-профисионализъм-умения за разговор, а не натиск над работниците и Крумов контрол.
18
0
 
6
 
! Отговори
Мамтасиджаса преди 5 години
Важното е да ти е под нивел инструмент а .щото провисне ли ще те уволни шефката. Все едно с кингконг и Годзила да се бориш
17
0
 
8
 
! Отговори
Пешо мистрията преди 5 години
Нормално. Сега тези неща могат да се чуят в мениджърските курсове и коучинга.Обаче дали попиват нещо Пишман шефовете . Друг въпрос.
16
2
 
4
 
! Отговори
До 14 преди 5 години
Ти бъркаш, аз работя и чета сайта.
15
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 12Че какво имате против работниците и служителите ? Да не сте някакъв сноб ? Освен това ако не съществуват работниците няма да има и шефове. Така че с малко по-голямо уважение.