Ryanair не ще да плаща на изоставените си пътници

Съдът на ЕС: Стачките не са извънредно обстоятелство!
10 авг 2018 20:23, Екип на Dnes.bg
7
Ryanair не ще да плаща на изоставените си пътници
Снимка: архив, Ройтерс

Ирландската нискотарифна авиолиния Ryanair, чийто персонал в Европа стачкува, не иска да плаща обезщетения на хилядите изоставени по летищата пътници, като се позовава на клауза от европейски регламент, която я освобождава от това задължение в извънредни обстоятелства.

Още по темата
В свое решение Съдът на ЕС обаче постановява, че стачките не са такова обстоятелство и авиокомпаниите са длъжни да обезщетяват засегнатите от тях пътници, предаде "Клуб Z".

Ryanair, която е най-голямата в света в категорията си, отмени 396 полета с над 70 000 пътници днес, в разгара на ваканционния сезон, заради стачка на пилотите й за по-високи заплати. Двадесет и четиричасовата стачка засяга Ирландия, Германия, Швеция, Белгия и Холандия.

Регламент №261 на ЕС от 2004 година предвижда, че авиокомпаниите дължат обезщетение на пътниците в отменени полети, "освен ако анулацията се дължи на изключителни обстоятелства, които не биха били избегнати, дори ако всички разумни мерки биха били взети".

На 17 април тази година обаче Съдът на ЕС, разглеждайки дело за стачка в германската авиолиния TUIfly, реши, че тя не е "извънредно обстоятелство". В този случай стачката беше спонтанна и породена от план на ръководството на компанията за преструктуриране. Съдиите посочиха, че реакцията на засегнатия персонал в такъв случай е предвидима. Не е ясно какво би било решението им в случая на Ryanair.

При всички случаи, по цитирания регламент, авиолиниите дължат на пътниците от отменени полети да им предложат алтернативен ден за пътуване или маршрут, или да им върнат парите за билета и да им предоставят грижи като закуски и напитки и настаняване в хотел, ако това е необходимо. Обезщетението е отделно плащане, чийто размер може да бъде от €250 до €600 в зависимост от дължината не неосъществения полет.

През септември 2017 г. Ryanair беше принудена да плати обезщетения на 400 000 пътници с резервации, след като отмени 18 000 предварително планирани полета до 34 европейски дестинации за времето от ноември с.г. и март 2018 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
След 2 полета с Bulgaria air не бих се качила там. Заради закъснение изтървахме връзка с друг техен полет служителката се държеше арогантно и не ни обезщетиха. Храната на борда беше 1 изъхнал сандвич, а цената на билета 3 пъти по скъп от low cost компаниите.
5
0
 
3
 
! Отговори
Димитрина преди 5 години
Те за нищо не искат да плащат. За загубени багажи не плащат, даже не ги връщат на хората, а в сайта им пише, че били върнати. Гадове!
4
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сега България еър пък пусна самолета от Лондон. Браво!
3
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На касата за билети на Ryanair:- Господине, а ще желаете ли да доплатите за пилот?
2
2
 
7
 
! Отговори
Що така бе?! преди 5 години
Що не си вземат Поука - явно изтрещяват от ден на ден...
1
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ха сега да ви видим днес бг, защо не пишете, че полет на България еър от Лондон е отменен за 17 часа? Защото не ви изнася, нали?!