След спор със Зукърбърг – шефове на Instagram си тръгват

Instagram е най-бързо разрастващият източник на приходи за компанията
Обновена: 25 сеп 2018 09:20 | 25 сеп 2018 09:15, Бойчо Попов
7
След спор със Зукърбърг – шефове на Instagram си тръгват
снимка: Ройтерс

Съоснователите на социалната мрежа Instagram, която е притежавана от Facebook Inc, обявиха, че подават оставки и че са готови да започнат нова глава в живота си, предаде Bloomberg.

Причините за оттеглянето на Кевин Систром и на Майк Крийгър остават неизвестни. В изявление Систром казва, че той и Крийгър ще напуснат в идните няколко седмици. Систром беше главен изпълнителен директор на мрежата, а Крийгър - главен технологичен директор. Двамата работеха заедно от 2010 г. Те са уведомили мениджърския екип на Instagram и на Facebook за решението си също в понеделник. Първи за решението им писа New York Times.

Facebook засега не е коментирал новината.

Кевин Систром и Майк Кригър, които са в компанията след придобиването на Instagram от Facebook през 2012 г., успяха да запазят марката и продукта, независими от Facebook. Напоследък обаче са били разочаровани от необичайното повишаване на ежедневното участие на Марк Зукърбърг в оперативната дейност, чийто бизнес сега е по-зависим от бъдещия растеж на Instagram.

Без основателите Instagram вероятно ще стане по-тясно интегриран във Facebook, което ще го превърне по-скоро като продуктово подразделение на по-голяма компания, отколкото отделно приложение, твърдят източници на Bloomberg.

Instagram, придобит от Facebook през 2012 г. за 1 млрд. долара, има над 1 милиард месечно активни потребители и 2 милиона рекламодатели. Мрежата отчете бърз ръст чрез добавяне на нови функции, като съобщения и кратки видеоклипове. През 2016 г. тя добави възможността за публикуване на слайдшоута, които изчезват след 24 часа - копие на популярната функция stories на Snapchat.

Instagram е най-бързо разрастващият източник на приходи на компанията майка, но в световен мащаб има 4 милиона по-малко месечни рекламодатели от Facebook. Тъй като Instagram показва повече реклами, средната цена на реклама в цялото семейство на приложения на Facebook е намаляла по-рано през тази година след предната година на възход. Новият закон за онлайн неприкосновеността на личния живот в Европа също засегна цените.

Въпреки че Facebook преживя тежки скандали, свързани с неприкосновеността на личния живот, фалшивите новини и намеса в изборите, брандът на Instagram остана незасегнат и продължава да расте бързо. Facebook, който почти няма накъде да расте, зависи все повече от приложението за споделяне на снимки за своето бъдеще. 

Вижте продължението на анализа в Investor.bg 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До StrikerЦиник е прав този път,немско е името и се произнася Цукърберг оригинално.
1
1
 
21
 
! Отговори
Циник преди 5 години
Илитерати...правилното изписване на името е Цукърберг ( Цукърбърг поамериканчено ) немски евреи предшественици - в превод :Захарната планинаХитрия евреин стана милиардер ( след като открадна идеята...и после си плати за това ) Явно не търпи конкуренция