Фирма плаща на шофьори: Дръжте колите си в гаражи!

Каква е стратегията на най-големия американски конкурент на Uber?
27 сеп 2018 21:21, Бойчо Попов
5
Фирма плаща на шофьори: Дръжте колите си в гаражи!
снимка: Ройтерс

Преди две години Джон Зимър, съосновател и президент на Lyft Inc, прогнозира, че в големите американски градове до 2025 г. няма да съществува собственост върху автомобилите. До този срок остават около седем години, а сега Lyft предлага да плаща на хора в около тридесетина града, за да паркират колите си в гаражите за един месец, като компенсацията идва под формата на ваучери за между 500 до 600 долара за услугата за споделено пътуване. Има и кредити за услуги за споделяне на велосипеди и автомобили и за обществен транспорт.

Този ход е маркетингов гамбит. Lyft ще избере около 2000 души, които да участват и да се надява, че те ще бъдат честни за това, че няма да използват личната си кола. Тази програма ще продължи само един месец, но посочва реалната промяна в индустрията със споделено пътуване. През 2018 г. и двете компании - Lyft и Uber Technologies Inc., добавяха нови видове транспорт към своите платформи. Всяка от тях купи компания за споделяне на велосипеди - изборът на Uber беше Jump, а на Lyft - Motivate. И двете компании развиват собствени услуги за споделяне на скутери. Lyft също така преработи приложението си.

Убеждението зад тези ходове е, че бъдещето на компаниите за споделено пътуване ще зависи от това да станат по-общи доставчици на транспортни услуги. През миналата година фиксирането над автономните превозни средства бе изместено, поне в краткосрочен план - от ентусиазъм за по-нискотехнологични форми на личен транспорт.

Зимър описа програмата, която компанията нарече "Ditch Your Car", като начин да се накарат хората да се чувстват комфортно с алтернативи на собствеността на автомобила. „Трябва да осигурим надеждна услуга, която да се конкурира с идеята, че колата ви е паркирана пред къщата ви, което е изключително удобно", каза той.

Той каза, че Lyft не е бил достатъчно твърд, за да направи много повече, отколкото да оцелее през по-голямата част от историята си, но смята, че компанията вече е преминала покрай крайъгълния камък. Правната несигурност около услугите в Съединените щати е повече или по-малко решена. Lyft увеличи своя пазарен дял до 29%, в сравнение с 16% в началото на миналата година, според Second Measure, фирма, която анализира записите на кредитни карти. Lyft заяви през юни, че е получила ново финансиране за 600 млн. долара, а Bloomberg News наскоро съобщи, че компанията е започнала подготовка за листване през 2019 г. Зимър казва сега, че напредъкът в основния бизнес дава на компанията свободата да разшири обхвата си. „Ние най-накрая сме в точката на стабилност, където можем да удвоим тези усилия", каза той.

Вижте повече тук!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


5
Още по темата: LyftUber
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
2
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Автомобилите върху това кълбо станаха безумно много. Това е пълна лудост тези колони от автомобили по цял свят и това замърсяване. Все още елмобилите са нищожно малко.
4
2
 
52
 
! Отговори
Г преди 5 години
Е друго си е да платиш на черен бакшиш от ОК супер шанс напомпаната сметка. Убер както и много други фирми в другите държави, ти показват точно колко ще платиш, независимо от времето и задръстванията и точно толкова плащаш. Цените са с до 50% по евтини от нормално такси , колите са супер чисти и нови. Просто на определени хора в бг не им изнася някой да им подбива бизнеса :)
3
9
 
37
 
! Отговори
Harri преди 5 години
Теа са големи смешници.Точно в САЩ дето частната собственост е номер едно, коли за общаци... Смях!На тия от Юбер навсякъде им *** глоби или направо ги забраняват.Един познат в Париж му се наложи да тика кола на Юбер като клиент - и то Тесла... :)))
2
1
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До големите клечки :Забранете големите коли! Не повече от 4 метра и не повече от 120 коня.
1
5
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Комунизъма ли ще откриваме, ще си споделяме колите, жените, къшите Маркс е едно недоносче, наядохте ли се на пари вече.