Астероидът Оумуама – сонда, пратена ни от извънземни?

Мистериозният обект е първият ни посетител от друга галактика
6 ное 2018 17:15, Нели Христова
Астероидът Оумуама – сонда, пратена ни от извънземни?
Снимка: ESO/M. Kornmesser

На 19 октомври 2017 година, астрономът Роб Верик от Хавайския университет разглежда снимки, направени от месния телескоп Pan-STARRIS-1, когато нещо привлича вниманието му. Бързата му реакция допринася за едно от най-големите открития в Космоса – Оумуама.

Астероидът е широк почти 400 метра и е 10 пъти по-дълъг. Формата му е като на молив и се движи през Слънчевата система с много голяма скорост от 157 715 км/ч. Най-интересното обаче е, че Оумуама е първият ни посетител от външна галактика и обърква до толкова учените, че и до днес се води спорът – огромен камък ли е това или извънземен кораб?

На хавайски името му означава "пратеник отдалеч, който пристига първи". Астрономите го наблюдават около 30 дни, но отговорите, които получават за произхода на Оумуама са минимални.

Той изминава 87 км. в секунда, докато астероидите в Слънчевата система са значително по-бавни. Те се движат с 19 км. в секунда. А възрастта му никак не е малка – според учените, той обикаля космоса от милиарди години.

Това означава, че не мога да определят кое е родното място на натрапника от друга галактика, тъй като преди толкова много време звездите са били подредени по различен начин.

Според тях той има има тъмно-червеникав цвят, но не знаят какъв е химическият му състав. Само предположение е, че заради дългото си пътуване през Космоса е покрит с дебел слой прах и лед. Странно е и движението му – той се върти като "акробат, който прави салта" или по-скоро като повреден космически кораб.

Няма как мистерията, която обгражда Оумуама, да не създаде конспиративни теории. В края на миналата година излязоха множество изследвания, които имаха за цел да докажат, че посетителят от друга галактика не е извънземен кораб. Но днес, група астрономи са на друго мнение.

Самюел Биали и Ейбрахам Лоеб от Университетът "Харвард" са достигнали до извода, че Оумуама е сонда, изпратена от чужда цивилизация, която се захранва със слънчева светлина и търсела проби от други галактики. Или пък умишлено е изстреляна точно към родната ни планета?

На Земята, учените от години се опитват да изобретят подобна машина, която има продълговата форма и се задвижва от светлината на Слънцето, но не оспорват, че някой, някъде там, е успял да ги изпревари в строежа.

Организирам подписка за закриване на училището, което е дало диплома на ***.

Нели преди 5 години
Пишете, пишете! Ние печелим от всеки клик и всеки коментар.

Гошо...Тъпото преди 5 години
Ясно че това е...камък,но по кого е хвърлен е...загадка.Щом е подминал Земята,не е за нас да ни цапардоса,а и малко...големичък е за нашите...микроскопични лошотии.Това да не ги...успокоява,че да не вземе да...завие пак към нас;все пак...сензорите на извънземния камък може да са засекли нещо...голямо,гербаджийско.

НАСА преди 5 години
Май нарочно ги правят тези грешки за да коментира народът. Все пак, широчината е 40 м а дължината 400 м.

Това е копието на Ташунко Сапа

Тук има някаква искрица смисъл и при повече въображение, човек може да си представи какво е съдържал оригиналния материал, преди да го преведе ***. Обаче другата й статия, за някакъв телепортиран американски кораб през Втората световна война, когато наоколо са кръстосвали ядрени подводници, беше откровено журналистическо бедствие.

Аз не мога да разбера как тази списвачка е още на работа в редакцията? Сигур здраво се е хванала за молива на шефа и не пуска ли не пуска...

"Те не изключват и възможността обектът да е само отломка, например светлоотразител от разпаднал се извънземен кораб."Е нали е с тъмночервен цвят? Значи е заден габарит или стоп.

ПроСоТо преди 5 години
До Анонименда,и месни,и постни телескопи са намират!..Не си ли чувал?/половината са забранени за ползване по Великите пости../

Нели Ристова преди 5 години
Напуснал е слънчевата галактика и в момента се намира в откритият млечен космос.

До Баба ВунаТя е искала да каже "парашут", ама нали парашута прилича на гардероб, гардероба прилича молив, а молива прилича на светоотразител, така че се е допуснала неволна грешка.

До 17!Ам от де да знае как да пише правилно горката.

с *** газ отпрашил към съзвездието Пегас

Баба Вуна преди 5 години
Светлоотразител?! Хаха. Смях в залата

Какъв молив бе, това си е жив фалос заплашващ да пенетрира майката планета и да ни такова майките на всичките... ако въобще може да се вярва на изгладнелите учени готови да съчинят всякакви небивалици за някой лев допълнителна субсидия!

ГАДОРЯН преди 5 години
Хаха. Кво се чудите на тотално нескопосания превод?! Аз съм превел бая книги по военна история и за космоса. Какви преводи съм чел на същите книги, не е истина.

За да напусне галактиката, тръгвайки от Слънчевата система на този астероид са му необходими стотици милиони години движение при тази скорост. Не знам как това се е случило от януари досега. Вероятно журналистката му е помогнала с химикалката.

Някои сметки преди 5 години
От друга галактика? Най-близката галактика до нашата е Мъглявината Андромеда и се намира на 2,5 млн. светлинни години. Ако обектът се движи с 87 км/сек, това означава, че се движи със скорост 3448 пъти по-малка от скоростта на светлината. Т. е. ще измине една светлинна година за време 3448 години. А за до премине разстоянието между най-близката галактика и нашата, ще му трябват 7,5 млрд. години. Интересно как според авторката при тази скорост това тяло щъка между галактиките?

"Астрономите знаят, че е навлязъл в Слънчевата система от посоката на съзвездието "Лира", а през януари тази година с бясна скорост се е отправил към съзвездието "Пегас" и е напуснал пределите на нашата галактика без изгледи да се завърне."Как пък толкова бързо успя да прекоси галактиката. Очевидно авторката не знае какво точно означава "галактика" и бърка слънчевата система с "галактика". Не знам кой позволява на това момиче да публикува материали на научна тема - тя не знае какво пише.

Опа, журнал-я-та вече цензурират и израза журнал-я. Затова допълвам постинг 14: Журна-ля, учени... от един дол дренки...