Нова Земя – нов план за спасение? Ще ни се наложи ли да живеем при -150°C?

Край червеното джудже Бърнард се върти планета, подобна на нашата
15 ное 2018 18:37, Нели Христова
Нова Земя – нов план за спасение? Ще ни се наложи ли да живеем при -150°C?
Снимка: Flickr

Малко след като унищожават Земята, вогоните продължават своя път и попадат на планета, която обикаля около Звездата на Бърнард. Те не са зли извънземни, но са една от най-неприятните раси, която населява Космоса...

За това едва ли на някого би му харесало да се намира на една и съща твърда земя като тях. Разбира се, вогоните са само плод на въображението на Дъглас Адамс, който е един от многото автори на научна фантастика, които включват в своите творби Звездата на Бърнард.

Всички тези произведения на фикцията предполагат, че живот би могъл да се заформи там. Десетки учени също го предполагат. А според сп. Nature и National Georgraphic, може би "Те" наистина са някъде там.

Супер-Земя наистина бе открита в орбита около малкото, червено джудже Бърнард. То е слънце, доста по-старо от нашето, но толкова дребно, че едва би могло да се види без специален, суперчувствителен телескоп.

Тази нова Земя се превръща в цел №1 за астрономите, които отчаяно търсят планета, на която човечеството да се засели, когато положението тук стане твърде напечено. В преносния, но и в буквалния смисъл.

Звездата Бърнард е малко по-голяма от Юпитер и се намира на 6 светлинни години от нас. Тя практически е най-близкият спасителен план, освен Марс и Венера, който имаме. Именно за това често е използвана и в научната фантастика.

Интересно е обаче, че един холандски астроном на име Питър ван де Камп, още преди учените да знаят за съществуването на екзопланетите, съобщава, че около орбитата на Бърнард обикалят две планети, подобни на Земята. Всъщност, червените джуджета са перфектното място за търсенето на нов дом за хората.

Планетата е малко по-голяма от нашата Земя и около три пъти по-тежка от нея. Орбитата й е малко зад "снежната линия" - регион, който е малко по-далеч от обитаемата зона. Там е една идея по-студено, само -150 градуса, но все пак има възможност да се открие течна вода на повърхността на планетата.

Пред BusinessInsider учени от НАСА, които обаче не са участвали в проучването коментират, че е възможно заради големия си размер, планетата да задържа повече водород. Той е парников газ, който е много благоприятен за тераформиране на една доста сурова към хората Земя, в прекрасно място за създаване на колония, когато в родния ни дом настане Апокалипсис.

Тъп въпрос до преди 5 години
До ЕВРЕИТЕ ВИ ЛЪЖАТКато си се захванал с това Сидни, може ли да ми рекнеш кое е по-далече, Австралия или Луната?Лично аз залагам на първото, щото второто го виждам почти ката ден!

Да бе да топлофикация и енергото да станат милиардери , не че сега не са

Пуснете европроек за колонизиране на планетата и гепаджийте ще са първи!

Тръба преди 5 години
Типичен капитализъм. Всичко да е леш, за да може мултинационалните да си продават 6оклуците. Дай да оак***ме Земя-та, та да ходим из пущиняците. Такава извратеняшка СИСТЕМА, само човека може да поддържа. Даже я е доразвил в ИМПЕРИАЛИЗЪМ и ГЛОБАЛИЗЪМ.

Не е възможно Земята да е изцяло плоска защото атмосферата би се разпаднала.

Земятя е плоска и не се върти,Чудя се колко....наивен трябва да си, за да твърдиш нещо, което е заложено в някоя митология, след като научно е установено, че не само Земята, а всички небесни тела са сферични!???

Какви звезди бе? Това са лампи :-)

Hafen die Wahrheit преди 5 години
Коя според вас е най - красивата звезда?

шматка преди 5 години
Аха ще ходим там с вагони

Баси, ако Земята се прецака, къде ще си намерим друга такава плоска?

Тези тела са настроени за живот само на тази планета. Идеята е не къде да се преселим, а как да изживеем цикъла със планетата, която е част от слънчевата система. Останалото са напъни на незряло човечество и мечти отклоняващи ни от правилните посоки. В другите нива (системи) разума е реализирал други тела.

Споко, и новата планета ще oкeндзаме

Глупости! Земята е плоска, а Слънцето е ламба на 6км височина!Поне така разпрах от един учен в подобна предходна статия

ахо има каде да бере ме джица алюмин бакхър гуми ток сами ши ходими на това планета и да има фолк чалга брад ми

Четвъртия елемент преди 5 години
В случай че земята стане негодна за живеене трябва да има резервен план и друга планета за заселване... и ЗАЩО ?? За да я осе*рем като тази ли ? И след няколко хиляди години да ни се наложи да търсим ДРУТА планета . Ето за това извънземните не искат контакт с нас и са ни изолирали . Щото ако се свържат с нас ще се наложи и да споделят с нашите "умници" космически технологии. А всички знаят, че за да се спре една зараза то инфектиралото тяло трябва да се ИЗОЛИРА . НИКАКВИ КОНТАКТИ .

Колко ще ни струва литър петрол доставен от таз със ДДС ?

Carbon based live преди 5 години
Там на тяхната планета, водородните са опoскали всичко като капиталистите за да трупат хартийки във вид на пари дори да ги намерим най-много да ни заразят със африкнска чу.*** и свински грип.

Вогон преди 5 години
Фантастиката е хубаво нещо , но в България реалноста е такава че , се налага да живеем на минусови температури през зимата , в следствие на мизерните ни доходи и алчните ни управници !