Чудовищна черна дупка на 5 млрд. светлинни години. А Земята?

Учените я откриват преди година, но съобщават за нея чак сега
4 дек 2018 12:45, Нели Христова
Чудовищна черна дупка на 5 млрд. светлинни години. А Земята?
Снимка: Pixabay

29 юли 2017 – уредите LIGO-VIRGO на лабораториите във Вашингтон и Луизияна напълно откачат.

Засекли са нещо чудовищно – сблъсък на две супермасивни черни дупки. Едната 50 пъти по-голяма от нашето Слънце, а другата 34, съобщава BBC.

Тяхното сливане образува огромен обект, 80 пъти по-голям от нашата звезда, а силата на Гравитационните вълни, които сблъсъкът излъчва са изключително силни, че LIGO-VIRGO успява да ги засече на 5 милиарда светлинни години от тук. Това, всъщност, е най-мощното сливане на черни дупки досега.

Заедно с това откритие, учените разглеждат и още три забравени случая на сблъсъци между черни дупки и също така един неточен "кандидат".  А преразглеждането на данните, събитията в Космоса, които са излъчили гравитационни вълни стават 11 – 10 сливания на черни дупки и един сблъсък на неутронни звезди.

Но защо учените съобщават за тази чудовищтна черна дупка чак сега?

Оказва се, че няма за какво да се притесняваме. Тя няма да ни погълне – прекалено далеч е. Учените обаче не са оповестили нейното съществуване, защото са искали да се уверят, че всичко в откритието им е наред.

Те проверили дали уредите са наред, дали събитието е засечено и от други технологии и дали изчисленията им са били правилни.

Засичането на гравитационни вълни е наистина значимо за астрономите. То дава много отговори на въпроси, които те си задават десетки години – колко черни дупки може да съществуват на едно място или какво всъщност се случва, когато времето и пространството се разкъсват. LIGO-VIRGO от своя страна е най-чувствителният уред, който може да засича тези вълни. Работил е три пъти – през 2015, 2016 и 2017 г.

Когато засича първите си гравитационни вълни през 2015 г. уредът носи на създателя си Нобелова награда.

Сега, LIGO-VIRGO отново е потънал в дълбокия си сън. Ще бъде събуден отново след година, когато ще е два пъти по-мощен, а отрикването на гравитационни вълни ще е всекидневие, а не събитие.

Ввв преди 5 години
Всяка година по 1.3 милиарда долара от Роузел до ден днешен и за кво? Да може Доганя да си купи летяща чиния? През това време Китай направи и вече стабилизира фюжън двигателя.Скоро китайците ще основат колония на 20 милярда светлини год. Дори няма да разберем. Това изглежда като майтап, но те вече могат да пътува във време-пространството. Въпрос на тестове. Вече подготвят първите хиляда.Комунизмът ще се разпространи във Вселената. А,КАПИТАЛИСТИТЕ? Всичко звучи смешно,докато не проч. за Фюжъ

статията е пълна с фактологически неточности, все ендо е писана от ***.ил на хероин, всъщност такива са повечето журналисти в тоя сайт

Хахахааааа. преди 5 години
Ами, че тия дупки са т. н. "Визиите за България," бе...ТОВА Са все. Великите. ВИЗИИ НА КОМУНИСТИТЕ.ВСЕ--ВЕЛИКИ Илюзии, за Големи Балъци!!/... а, иначе. ГООООЛЕМИ. ДУПКИ.. /

Стършел преди 5 години
БОЙКО ПЪТУВА ВЕЧЕ КЪМ НЕЯ - САМО ДАНО ДА СИ Е ВЗЕЛ ПОВЕЧЕ СУДЖУК.

Лили Иванова преди 5 години
да. Така беше. и аз го помня.Точно записвах песните за новия си албум и чувам БУ-У-У-УУУУМ.Поглеждам към небето и какво да видя? две черни дупки се блъскат.

Бате Гойко преди 5 години
"Засекли са нещо чудовищно сблъсък на две супермасивни черни дупки."Свръхмасивните черни дупки са с милиони и милиарди слънчеви маси. Черна дупка с по-малко от 100 слънчеви маси си е "малка" черна дупка. Черните дупки не са 50 или 100 пъти по-големи от слънцето, а се измерват в слънчеви маси, така че тази черна дупка не е толкова "чудовищтна", колкото й се иска на Нелито.

Da

Годишник преди 5 години
До АнонимеН 28Като можеш толкова добре да смяташ с калкулатора, я кажи, най-близката до земята звезда, която е на малко повече от 4 светлинни години, в нашата галактика ли се намира? След това продължавай да критикуваш НАСА.

Ако е толкова далеч това означава че това което "засичат" е станало преди 5 000 000 000 години...

младен преди 5 години
По-големи черни дупки от БГ бюджета няма и никога няма да има.

АнонимеН преди 5 години
ОТ НАСА ЗАЯВЯВАТ, ЧЕ СЕ СЛЕДЯЛО ПОД 10% СИГУРНО Е САМО 1% ЗА ПАДАЩИ МЕТЕОРИТИ ЗА ТОВА ПАРИ НЯМАЛО!!А ИНАЧЕ СЕ ДАВАТ МИЛИАРДИ ЗА СЛЕДЕНЕ НА ГАЛАКТИКИ НА НА 5 ТРИЛИОНА СВЕТЛИННИ ГОДИНИ ОТ НАС :D КРАДЕНЕТО Е НА ВСЯКЪДЕ :DСЪЩОТО Е КАТО С ДАРЕНИЯТА ЗА ЧЕРВЕНИЯ КРЪСТ ЗА БЕДСТВИЕТО В ХАИТИ!!! ДАДЕНИ МИЛИАРДИ ДОЛАРИ ДАРЕНИ!!! И ЩЕЛИ ДА ПОСТРОЯТ ДОМОВЕ ЗА ПОСТРАДАЛИТЕ А НАКРАЯ 4 СХЛУПЕНИ БАРАКИ :D ТО СЕ КРАДЕ ТО Е НЕЩО СТРАШНО!КРАДЕНЕТО В НАСА Е ОГРОМНО УЖ ПРАВЯТ ИЗСЛЕДВАНИЯ НА ДРУГИ ГАЛАКТИКИ :D

До АнонимеННашата галактика има дебелина 1000 и диаметър 100000 светлинни години.Така, че 1 светлинна година си е В нашата галактика.

бай Тъпчо преди 5 години
А бе до нашта къща има една вила, дето професор я държи и веднъж го питам-що като светна лампата и става светло, пък кога на светло запаля черна лампа, не става тъмно и той са засмя и вика-комшу, ти кога си бил за последно сериозен и концинтриран бе, пък аз са зачудих и викам-ами кога преливам ракията от тубата в шишето...и той рече-правилнооо, щото грешката веднага са вижда, пък ний каквото направим и кажем, кой не вярва, да иде да си го брои и доказва.Та един милярд горе, един доле-все тая бе

АнонимеН преди 5 години
ИЗОБЩО ЗНАЕТЕ ЛИ КАКВО ЗНАЧИ САМО 1 СВЕТЛИННА ГОДИНА!СКОРОСТТА НА СВЕТЛИНАТА Е 300 000 КИЛОМЕТРА В СЕКУНДА А ОТ СЛЪНЦЕТО ДО ЗЕМЯТА ПРИСТИГА ЗА 8 МИНУТИ !САМО 1 СВЕТЛИННА ГОДИНА СИГУРНО Е РАЗСТОЯНИЕ КОЕТО СЕ НАМИРА ИЗВЪН НАШАТА ГАЛАКТИКА!!ЦЯЛОТО ИМ ОТКРИТИЕ Е ПЪЛНА ИЗМИСЛИЦА НО СЕ ДАВАТ БЕЗУМНИ ПАРИ ЗА ГЛУПАВИТЕ ИМ ИЗСЛЕДВАНИЯ !НАСА ДО ГОЛЯМА СТЕПЕН Е СВРЪХ ПРЕСТЪПНА ОРГАНИЗАЦИЯ КОЯТО ИЗТОЧВА ПАРИ ЗА ЕДИН КУП ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!

ТУРЧИНЬ преди 5 години
По скоро се притеснявам от финансовата черна дупка наречена бюджет на НЗОК! Там потъва всичко и няма оправия. Красота. Бе то цялата ни държава е като черна дупка застинала с пространствено времевия континуум.

АнонимеН преди 5 години
Е ЩОМ Е САМО НА 5 МИЛИАРДА СВЕТЛИННИ ГОДИНИ ПАК ДОБРЕ ЩОТО АКО БЕШЕ НА 1 МИЛИАРД СВЕТЛИННИ ГОДИНИ ДА СМЕ СЕ ПРИТЕСНИЛИ :D

Toва, че не разбираш нещата ,не ги прави измислица.По-добре се понаучи това и онова ,преди да пишеш глипости ,че си доста неук.

GG преди 5 години
***, преди да пишеш статии за космоса, хвани прочети малко и тогава...

Абе как чудовищна бе, че и дупка, че и на 5 млрд. светлинни години. Абе тия в някакъв свой свят си живеят, как ги измерват тия неща, не знам. Кой и как точно изчислиха че е на 5 милиарда, ами не на 6.

начи туй чудо върви, поглъща и центрофугира всичко пред себе си, и де го хвърля после, нищо ли не остава след него. леле.