Животът ни онлайн – купен от Facebook за 20 долара на месец!?

Заплащали на тийнейджъри, за да събират информация за тях
Обновена: 30 яну 2019 19:48 | 30 яну 2019 19:45,
12
Животът ни онлайн – купен от Facebook за 20 долара на месец!?
Снимка: flickr

Нов скандал със Facebook - само преди дни стана ясно, че социалната мрежа плаща на тийнейджъри по 20 долара месечно, за да има достъп до цялата им информация онлайн.

Всичко това ни кара да се запитаме - идва ли залезът на Facebook?

Социалната мрежа е разтърсвана от поредица от скандали през последната една година. В началото на 2018 избухна огромният скандал с "Кеймбридж аналитика", когато стана ясно, че по време на президентските избори в САЩ, от компанията са работили заедно с Facebook, за да събират информация от потребителите и то напълно незабелязано от когото и да било.

Последваха още трусове, хакове, изтичане на данни, а впоследствие и самият Марк Зукърбърг се изправи пред конгреса на САЩ, за да отговори на всички въпроси, витаещи във въздуха. Изобщо - 2018 не беше никак добра година за Facebook, а след влизането в сила и на Европейския регламент за защита на личните данни през миналия май, започнахме съвсем да си говорим за сигурността на нашата собствена информация.

Още по темата

И понеже се оказа, че Facebook не може току така да събира личните данни на потребителите си, от социалната мрежа решиха да ги… стимулират по интересен начин.

В отчаянието си и борбата с конкуренцията, през 2016 г. Facebook започва тайно да плаща на потребителите си, за да инсталират специално приложение на своите мобилни устройства, което да събира информацията им. Хората са на възраст между 13 и 25 години и са получавали по 20 долара месечно, за да позволят на апликацията да събира онлайн данните им.

Приложението се казва Facebook Research и може да работи с Android или iOS. То прави мониторинг на цялата активност онлайн и офлайн и изпраща данните в компанията. Facebook дори са помолили своите потребители да показват и историята на пазаруването си в Amazon, имали са достъп до лични съобщения в социалните мрежи, SMS-и - включително видео и снимки, имейли, история на търсенията в Google, история на сърфирането и дори достъп до GPS.

Всеки, който участва в проекта на Facebook, е дал своето съгласие за това, обясняват от компанията. Маркетинговите проучвания са една стандартна практика за големите компании и от Facebook не виждат нищо нередно в това, което правят. Само часове, след като от TechChurch публикуват новината, от Facebook моментално обявиха, че слагат край на програмата за устройствата на Apple.

Причината за това е, че мониторинговата апликация е в нарушение с политиките на Apple. Говорител на Facebook отрече подобни спекулации, но не обясни защо това е така, пишат от TechChurch. Думата сега има Apple, а ако от компанията аргументирано представят как и защо социалната мрежа нарушава политиката им чрез приложението, то незабавно ще бъде премахнато.

Това от своя страна ще повиши напрежението между двете компании, които и без това са в достатъчно обтегнати отношения през последните години, пишат от The Verge. От Google също се очаква изявление, но засега никой не е изразил позицията си публично.

"Няма нищо тайно в това. Никой не шпионира. За бога, приложението се казва Facebook Research App. Всички потребители, инсталирали апликацията, са били подробно запознати с идеята и са дали своето разрешение за това. По-малко от 5% от онези, които участват в програмата, са тийнейджъри и родителите на всеки един от тях са наясно с това, което правим", обясниха от Facebook.

Как точно се случва това, не става съвсем ясно. BBC са отправили запитване към компанията по какъв начин са били уведомени родителите за "шпионското" приложение, но от компанията са обяснили пред медията, че това се извършва от трети страни.

Каквото и да се случи обаче за пореден път на светлина излезе още един от начините на Facebook да се намесва в личния ни живот. За пореден път стана ясно, че социалната мрежа прави всичко възможно, за да "познава" потребителите си и е склонна да отделя солидна сума пари за това.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
1
 
! Отговори
Социолог преди 5 години
Тия па 20$ за фейк нюси,комшийчето се поства на Бали седи 10 дена в Петричи се връща със загар .
7
1
 
1
 
! Отговори
Адвокат Морковски преди 5 години
Лошото е ,че доста хора мислят социалните мрежи за игра ,за място където могат да правят "всичко" .Това "всичко" в социалните медии е лично ваше и под закона.......
6
0
 
7
 
! Отговори
( '_' ) преди 5 години
Колкото повече информация събереш за един човек ,толкова повече можеш да го познаваш/контролираш/манипулираш. Едно време впрягаха огромен човешки ресурс за шпионаж. Сега всеки си подписва автодосието доброволно. Времето ще покаже!
5
3
 
3
 
! Отговори
до 3 Православен сла преди 5 години
Сз от 6 години съм в " мой мир .ру". Приятна социална мрежа без пропаганда като в фейсбрук. Видех в фейса една група от трима човека и една заблудена ш *** тк а " русия враг на българия". Такива г лу по ст и пишат, че ск поставих задача да ги намеря и да им е.. майкята
4
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"идва ли залезът на Facebook?"Преди около 7-8 часа обявиха рекорден приход за тримесичие.
3
3
 
8
 
! Отговори
Православен славянин преди 5 години
Стига сте ползвали краварски-кока-кола виртуални мрежи!!!Ползвайте истинската мрежа вконтакте!Там всичко е сигурно и се контролира от способната руска държавна машина и не ви продават личностните данни налаво надясно!
2
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
*** се притеснява да не разберат от facebook че всяка вечер си пие ракията. Facebook ще знаят с кой си пие ракията. Facebook ще се опита да спечели от *** като му предлага реклами предназначени за него, но *** е хитър и няма да си купи нищо и ще набута рекламодателите. В случея жертва са рекламодателите които са си хвърлили парите на вятаря да рекламират продукт на *** :D.
1
2
 
16
 
! Отговори
Изгърбич Задвратян преди 5 години
20 долара са си 20 долара. полицията и без това не ме пита.