Snap спря отлива на потребители, но добри ли са прогнозите?

Компанията генерира по-високи приходи от членовете на услугата
6 фев 2019 10:38, Бойчо Попов
3
Snap спря отлива на потребители, но добри ли са прогнозите?
Снимка: Ройтерс

Американската технологична копмпания Snap Inc. очевидно е измислила как да измъкне повече приходи от застояваща потребителска база.

Компанията, производител на Snapchat, съобщи в рамките на тримесечния си финансов отчет, че приходите ѝ от продажби възлизат на 389,8 млн. долара през четвъртото тримесечие, надхвърляйки средната оценка на анализаторите за 377,5 млн. долара.

Въпреки че Snap не успя да добави нови потребители спрямо предишния период, неспадащия брой потребители се счита за победа, като се има предвид, че прогнозите на анализаторите бяха броят на хората, които използват Snapchat ежедневно, да се свие.

Компанията заяви, че е "предпазливо оптимистична", че потребителите ще останат на ниво отново това тримесечие. Това което отслаби притесненията, че компанията ще продължи да губи потребители заради конкурента си Instagram. Новината изстреля цената на акциите на Snap с над 20% нагоре, предава Bloomberg.

Приложението за споделяне на снимки, известно с изчезващите си съобщения и с филтрите си, се бори с редица проблеми, откакто стана публично през март 2017 г., докато Instagram копира голяма част от ключовите й функции. Спорен редизайн също отблъсна част от рекламодателите и потребителите от Snapchat.

През четвъртото тримесечие Snap надмина прогнозата на Wall Street със своите 186 млн. потребители дневно, почти колкото през предходния отчетен период и с 1 млн. по-малко спрямо година по-рано. Анализаторите дадоха средна прогноза за 184,91 млн., сочат данни на Refinitiv.

"Не очакваме значителен спад на броя на потребителите дневно през първото тримесечие на 2019 г., коментира Лара Суиит, главен финансов директор на Snap. Тя не даде конкретна прогноза за броя.

Книжата на Snap повишиха стойността си с 22% до 8,62 долара по време на следборсовата търговия. Това е под половината от 17-те долара от първичното ѝ публично предлагане.

Компанията успя да избегне трето поредно тримесечие спад на броя на потребителите след редизайна, но някои поставят под въпрос способността ѝ да расте.

"Най-големият проблем на Snap продължава да е това, че не успява да привлече хора отвъд основната си база от потребители и няма ясна посока за това как да се разшири или да фокусира приложението си отвъд хората под 35-годишна възраст“, твърди Джесика Лиу, маркетинг анализатор на Forrester.

Целия материал четете в Investor.bg

 


3
Още по темата: Snap
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Снапчатчето си е сууупер ... Колко пачи съм прилагАл, да си покажат цицките...