Ремонт или замяна при дефект? Скоро клиентът ще решава

Търговците ще трябва да доказват, че вината не е в тях
Обновена: 11 фев 2019 21:39 | 11 фев 2019 20:57, Екип на Bulgaria On Air
19

4719 гледания   |  Още видео
При покупка на дефектна стока потребителите вече ще могат да избират между безплатен ремонт или замяна, докато към настоящия момент това решение се взима от търговеца в зависимост от вида на дефекта и необходимите средства и усилия за поправката. В България търговците удовлетворяват рекламациите преди всичко чрез ремонт, тъй като това ги затруднява в най-малка степен. Но сега директивата предвижда изборът да е на потребителя. Това предстои да стане с промени с оглед договорените от Европейския парламент нови правила при покупка на дефектен продукт.
Още по темата

  
Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов обясни в студиото на "Денят ON AIR", че другата промяна е свързана с момента на доказване на причината на несъответствието.

Съгласно сега действащото законодателство, в първите шест месеца от закупуването на стоката се предполага, че отговорността за наличието на дефект е на търговеца, т.е. той е съществувал към момента на продажбата.

С готвените промени през целия двугодишен гаранционен период за съответствието на стоката ще отговаря самият търговец.

"Преоценка се начита този процес, който тече в рамките на комисията и в резултат на тази преоценка да се възприемат нови правила", обясни Маргаритов пред Bulgaria ON AIR.

По думите му след влизането в сила на новите регламенти, търговците ще са тези, които ще трябва да доказват, че определен дефект се дължи на нещо различно от нормалните условия на експлоатация.

"Едно от най-важните неща е да настояват търговецът да впише тази рекламация в регистър, който той е длъжен да води", подчерта още Димитър Маргаритов.

Той беше категоричен, че с новите правила, ако имаме дефектна стока, повече избор ще има за потребителя какво да прави, а не толкова за търговеца.


19
Още от Ако щете - вярвайте
Топ 4 на зодиите, които любовта ги хваща със забавяне
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Кефят ме коментарите, които зашитават компаниите и техните печалби.
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
До Техник

Тогава никаква гаранция не е нарушена и не се изисква никаква компенсация ... Какво се опитваш да кажеш?
14
0
 
5
 
! Отговори
Техник преди 6 дни
Ако наистина е фабричен дефект - да.Стоката задължително да бъде заменяна . ОБАЧЕ много често са ми носили лаптоп с дефект " Клавиатурата заяжда и отделни букви не работят " Клиента започва войствени речи как сме го мамели и как продаваме боклуци . Отварям да погледна - Отврат .Под клавишите пълно с трохи и разни хранителни боклу§ци . Само отгоре забърсано да не си личи . Целия процес с проверката е заснет на клип и изпратен на клиента заедно с цената за ремонт.
Плати си и повече не го видяхме.
13
1
 
7
 
! Отговори
До 3 преди 6 дни
Големите вериги знаеш ли какво правят с дефектната стока,пак е ремонтират и я продават и г/д е на малка загуба(да там.Това трябваше отдавна да се случи и тук при нас,не може да ни клатят стабилно.Преди 2 год като си купувах тв тук платих за него 1200лв,в Англия беше 400 паунда.Защо?Време е да започнат да се спазват законите,какро в другите държави!Затова сме на този хал!!!
12
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
В нормалните страни е така от години.
11
1
 
1
 
! Отговори
PS преди 6 дни
Послепис от пенсионер. За две години шест месеца без печка, докато траят гаранционните ремонти, а търговеца не ми уважи желанието да ми върне парите за некачествения уред още след първата рекламация или замени с нов, въпреки ЗакЗащПотребителя!
10
2
 
2
 
! Отговори
пенсионер преди 6 дни
Купих евтина икономична печка.След месец отказа.Рекламация.30дни ремонт.След две седмици пак отказа.Рекламация,ремонт И така за 2 години -- общо 6 пъти. Свърши 2год.гаранция. Извиках"неволята", видях причината,ремонт и вече втора година нямам проблеми.
9
1
 
2
 
! Отговори
Кучето гринго преди 6 дни
Приключи пазаруването на едро на килограм...

А с новите коли също ще така нали...да видим пак какви таралясници ще ми пробутват за ниви...
8
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
До 3

Затова, като влезеш в магазин за техника в Скандинавия, виждаш само хубави марки, а ме боклуци.
7
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
До 6

Не е "без плат и" когато ти пробутат скапана стока... Да си стягат стандартите или да се махат.
6
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Безплатен обяд няма. Цените на стоките ще се вдигнат.
5
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Супер е!

Какво е това сега - Давам 3800 лев за лаптоп, има дефект. После чакам 3 дена, да се накланят, да го пратят в чужбина, но по-бавната поща, където седи на някой цяла седмица и докато се вър е при мен са минли 30.дена. Сори, ама ако ми гарантират, че продукта работи, или ми връщате парите директ или ми давате нов.
4
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Това звучи добре за всеки един потребител, но в България това ще се превърне в цирк. Как търговците ще бъдят защитени от всички онея приятни клиенти, които след 2 години ползване се сетят, че стоката не съответства и поискат заманя с чисто нова? Този мдоел работи навън, защото подобни изпълнения са рядкост. В България ще се превърне в традиция.
3
9
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Ако това стане цените ще се вдигнат драстично!
Само един средно голям магазин за техника дневно приема около 10 - 12 рекламации (или около 300 - 350 на месец), ако всичко това се заменя (защото всеки ще иска замяна), заменената стока е загуба за веригата, и пред нея ще има само два варианта - или да преустанови дейност, или да продава на много по-високи цени (разбирайте двойно, тройно и повече)!
От КЗП добре да помислят преди да въведат тая глупост
2
5
 
5
 
! Отговори
БРАВО преди 6 дни
Уловката е да си пазите опаковката и стикерите , и стоката да не е разпечатвана .
Тоес - да го д....
1
0
 
10
 
! Отговори
шматка преди 6 дни
Добра идея защото е тъ.о да купиш нещо ново и на втората седмица да го ремонтираш.
Така и ще отпаднат прекалено китайските стоки