Ремонт или замяна при дефект? Скоро клиентът ще решава

Търговците ще трябва да доказват, че вината не е в тях
Обновена: 11 фев 2019 21:39 | 11 фев 2019 20:57, Екип на Bulgaria On Air
19

При покупка на дефектна стока потребителите вече ще могат да избират между безплатен ремонт или замяна, докато към настоящия момент това решение се взима от търговеца в зависимост от вида на дефекта и необходимите средства и усилия за поправката. В България търговците удовлетворяват рекламациите преди всичко чрез ремонт, тъй като това ги затруднява в най-малка степен. Но сега директивата предвижда изборът да е на потребителя. Това предстои да стане с промени с оглед договорените от Европейския парламент нови правила при покупка на дефектен продукт.
Още по темата

  
Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов обясни в студиото на "Денят ON AIR", че другата промяна е свързана с момента на доказване на причината на несъответствието.

Съгласно сега действащото законодателство, в първите шест месеца от закупуването на стоката се предполага, че отговорността за наличието на дефект е на търговеца, т.е. той е съществувал към момента на продажбата.

С готвените промени през целия двугодишен гаранционен период за съответствието на стоката ще отговаря самият търговец.

"Преоценка се начита този процес, който тече в рамките на комисията и в резултат на тази преоценка да се възприемат нови правила", обясни Маргаритов пред Bulgaria ON AIR.

По думите му след влизането в сила на новите регламенти, търговците ще са тези, които ще трябва да доказват, че определен дефект се дължи на нещо различно от нормалните условия на експлоатация.

"Едно от най-важните неща е да настояват търговецът да впише тази рекламация в регистър, който той е длъжен да води", подчерта още Димитър Маргаритов.

Той беше категоричен, че с новите правила, ако имаме дефектна стока, повече избор ще има за потребителя какво да прави, а не толкова за търговеца.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кефят ме коментарите, които зашитават компаниите и техните печалби.
14
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ТехникТогава никаква гаранция не е нарушена и не се изисква никаква компенсация ... Какво се опитваш да кажеш?
13
0
 
5
 
! Отговори
Техник преди 5 години
Ако наистина е фабричен дефект - да.Стоката задължително да бъде заменяна . ОБАЧЕ много често са ми носили лаптоп с дефект " Клавиатурата заяжда и отделни букви не работят " Клиента започва войствени речи как сме го мамели и как продаваме *** . Отварям да погледна - Отврат .Под клавишите пълно с трохи и разни хранителни *** . Само отгоре забърсано да не си личи . Целия процес с проверката е заснет на клип и изпратен на клиента заедно с цената за ремонт.Плати си и повече не го видяхме.
12
1
 
7
 
! Отговори
До 3 преди 5 години
Големите вериги знаеш ли какво правят с дефектната стока,пак е ремонтират и я продават и г/д е на малка загуба(да там.Това трябваше отдавна да се случи и тук при нас,не може да ни клатят стабилно.Преди 2 год като си купувах тв тук платих за него 1200лв,в Англия беше 400 паунда.Защо?Време е да започнат да се спазват законите,какро в другите държави!Затова сме на този хал!!!
11
1
 
1
 
! Отговори
PS преди 5 години
Послепис от пенсионер. За две години шест месеца без печка, докато траят гаранционните ремонти, а търговеца не ми уважи желанието да ми върне парите за некачествения уред още след първата рекламация или замени с нов, въпреки ЗакЗащПотребителя!
10
2
 
2
 
! Отговори
пенсионер преди 5 години
Купих евтина икономична печка.След месец отказа.Рекламация.30дни ремонт.След две седмици пак отказа.Рекламация,ремонт И така за 2 години -- общо 6 пъти. Свърши 2год.гаранция. Извиках"неволята", видях причината,ремонт и вече втора година нямам проблеми.
9
1
 
2
 
! Отговори
Кучето гринго преди 5 години
Приключи пазаруването на едро на килограм...А с новите коли също ще така нали...да видим пак какви таралясници ще ми пробутват за ниви...
8
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 3Затова, като влезеш в магазин за техника в Скандинавия, виждаш само хубави марки, а ме ***.
7
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 6Не е "без плат и" когато ти пробутат скапана стока... Да си стягат стандартите или да се махат.
6
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Безплатен обяд няма. Цените на стоките ще се вдигнат.
5
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Супер е!Какво е това сега - Давам 3800 лев за лаптоп, има дефект. После чакам 3 дена, да се накланят, да го пратят в чужбина, но по-бавната поща, където седи на някой цяла седмица и докато се вър е при мен са минли 30.дена. Сори, ама ако ми гарантират, че продукта работи, или ми връщате парите директ или ми давате нов.
4
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това звучи добре за всеки един потребител, но в България това ще се превърне в цирк. Как търговците ще бъдят защитени от всички онея приятни клиенти, които след 2 години ползване се сетят, че стоката не съответства и поискат заманя с чисто нова? Този мдоел работи навън, защото подобни изпълнения са рядкост. В България ще се превърне в традиция.
3
9
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако това стане цените ще се вдигнат драстично!Само един средно голям магазин за техника дневно приема около 10 - 12 рекламации (или около 300 - 350 на месец), ако всичко това се заменя (защото всеки ще иска замяна), заменената стока е загуба за веригата, и пред нея ще има само два варианта - или да преустанови дейност, или да продава на много по-високи цени (разбирайте двойно, тройно и повече)!От КЗП добре да помислят преди да въведат тая глупост
2
5
 
5
 
! Отговори
БРАВО преди 5 години
Уловката е да си пазите опаковката и стикерите , и стоката да не е разпечатвана .Тоес - да го д....
1
0
 
10
 
! Отговори
шматка преди 5 години
Добра идея защото е тъ.о да купиш нещо ново и на втората седмица да го ремонтираш.Така и ще отпаднат прекалено китайските стоки