Чувствителен спад: Apple продължава да страда в Китай

Компанията е продала с една пета по-малко смартфони там в края на годината
12 фев 2019 10:35, Бойчо Попов
36
Чувствителен спад: Apple продължава да страда в Китай
снимка: Ройтерс

Доставките на смартфони на Apple Inc. за Китай са спаднали с около 20% през последното тримесечие на 2018 г., подчертайки мащаба на поражението, което търпи производителят на iPhone на най-голямата световна арена за мобилни устройства за сметка на местни конкуренти като Huawei Technologies Co.

Вътрешният пазар се е свил с 9,7% през тримесечието, но Apple отчита два пъти по-високо понижение от този темп, се казва в изявление на изследователската компания IDC. Забавянето на икономиката, удължаването на времето за подмяна на апарати и високата цена на iPhone са допринесли за лошото представяне на гиганта от САЩ. Корпорацията Xiaomi се справи още по-зле през последните месеци на миналата година, като доставките и са спаднали с близо 35%, оценяват консултантите.

Различни производители на смартфони - от Apple до Samsung Electronics Co., изпитват трудности на сложния глобален пазар след години на рязък ръст, тъй като липсата на иновации обезкуражава потребителите да заменят устройствата толкова често, колкото го правеха преди. Apple също така трябва да се справи с възхода на Huawei, който подкопава нейния дял от пазара, някога основен фактор за растежа ѝ. Най-големите търговци на електроника в страната намалиха цените на последните iPhone с цели 20% през последните месеци - необичаен ход, който илюстрира намаляващия ентусиазъм към джаджите на Apple, коментира Bloomberg.

През четвъртото тримесечие на 2018 г. Apple e продал около 11,8 милиона телефона на най-големия пазар за смартфони в света, с което заема четвърто място там с пазарен дял от 11,5%, съобщи компанията за пазарни анализи IDC.

На върха на класацията е доставчикът на смартфони и мрежово оборудване Huawei, който успява да разшири своето предимство, пояснява IDC.

Продажбите на китайската компания са се увеличили с 23,3% до 30 милиона смартфона, което дава на Huawei пазарен дял от 29%. Huawei понастоящем е под прицела на няколко западни правителства, които искат да държат компанията далеч от изграждането на мрежи от свръхбързите 5G поради проблеми със сигурността. Huawei отхвърля твърденията.

На второ и трето място в класацията на IDC за Китай са местните марки Oppo и Vivo, всяка от които притежава почти една пета от пазара. Xiaomi затваря Топ 5 с десет процента пазарен дял.

Така Apple е единственият от петте големи доставчици на смартфони на гигантския пазар, който не е от Китай. Всички други марки заедно съставляват малко над една десета от пазара. Като цяло продажбите на смартфони в Китай са спаднали през последното тримесечие на 2018 г. с 9,7% до 103 млн. устройства на годишна база.

Защо китайците не посягат към телефоните на Apple вижте в продължението на материала в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още по темата: Китайapple
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
1
 
12
 
! Отговори
Да бе преди 5 години
До АнонименКитайският пазар неплатежоспособен?Това е вица на деня!
8
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гадните комунисти пак се оказаха проблем за американската икономика. Е нали запада е велик пък разчита на неплатежоспособен пазар?
7
1
 
12
 
! Отговори
Мда преди 5 години
До Гледна точкаНе само САЩ и Русия са производители на самолети!Има и по-добри от техните,отделно че трябва да се търсят ПОДХОДЯЩИТЕ за нас!И стига с мантрите за НАТО и че сме длъжни да жертваме всичко за тая организация!Нашият единствен враг е член на НАТО и има стотици Ф-16,с нашите предполагаеми 8 ли ще го спрем!?Трябва ни нещо,което ще ни свърши работа срещу Турция,па ако ще да е китайско(да кажем че руско не може да е априори)!
6
2
 
19
 
! Отговори
Гледна точка преди 5 години
Каквото се случва на Apple, това ще се случи и на САЩ и не защото черпят мозъци от цял свят и ресурси (както твърдят ***), а по простата причина, че моделът им на мениджмънт е тотално сбъркан. Управлението на човешкият ресурс (който е най - важен) е насочен към мениджърите, а не към работниците. Точно обратното е в Япония, Германия и Скандинавия. В САЩ средния период на наем е до 6 месеца. Всички знаем, че в Япония наемат за цял живот.
5
1
 
23
 
! Отговори
Хм преди 5 години
Все пак не можем да отречем огромния успех на маркетинговата стратегия на Епъл-тия успяха да убедят милиони ман**ли,че вземат ли в ръка продукта им,автоматично стават бели хора,ако и да не са в състояние да използват над 80% от възможностите му.Майсторска работа!Обаче на всяка лъжа идва края,все пак....
4
12
 
10
 
! Отговори
Гледна точка преди 5 години
На това се казва "принудителни продажби".Нещо като:"Купете си Ф-16,за да не ви бомбим!"Това няма как да стане! И САЩ и България са в НАТО, а Швеция не е! Ти какво искаш да купуваме СТАРИТЕ МОДЕРНИЗИРАНИ Миг-29 (каквито получиха Сърбия и станаха руски васали) , защото руснаците имат много хубави очи???
3
8
 
20
 
! Отговори
Мда преди 5 години
До АнонименНа това се казва "принудителни продажби".Нещо като:"Купете си Ф-16,за да не ви бомбим!"
2
2
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Те затова американците на най-високо държавно ниво ходят наляво-надясно и извиват ръце на васалите си да не купуват оборудване от Huawei.
1
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ми телефоните им струват колкото компютрите им, некакси нема как да стане