Край! Airbus спира от производство "Суперджъмбо" A380

Последните доставки ще приключат през 2021 година
14 фев 2019 12:30, Красимир Ангелов
43

Снимка: Reuters

Европейският авиоконцерн "Airbus" обяви официално, че прекратява производството на най-големият в момента пътнически самолет в света – А380, наричан още "суперджъмбо".

Още по темата
Компанията обяви, че ще направи последните доставки на машината през 2021 г., съобщава BBC.

Решението идва след като авиокомпанията "Емирейтс", която е най-големият клиент на А380, намали поръчките си от 162 на 123 машини.

"В резултат на това решение и въпреки нашите усилия за продажби на други авиолинии през последните години, доставките на А380 ще приключат през 2021 г.", обяви изпълнителният директор на "Airbus" Том Ендърс.

Причината за решението е, че повечето авиокомпании не намират за ефективно използването на толкова голям самолет. За да бъде ефективно използването им, на практика тези самолети трябва да са пълни при всеки полет, а това не се случва винаги.

А380 влезе в употреба през 2007 г. и се превърна в най-големият пътнически самолет в света, като изпревари своя най-голям конкурент – легендата Боинг 747, известен като "Джъмбо Джет". Той може да превозва на борда си близо 550 пътници. А заради лукса в него мнозина определяха А380 като хотел в небето.

Въпреки това, от 2005 година общо 57 фирми са отказали вече заявени поръчки за A380. Сред тях са компании като "Emirates", "Virgin Atlantic" и "Lufthansa".  А планираната карго версия на самолета така и не видя бял свят заради липсата на интерес към него.


43
Още по темата: AirbusсамолетAirbus A-380
Още от Близък Изток
Вечно следени: Приложение бди кога саудитките напускат страната
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До lol до 24
Китаецът задно с руснака след 3-4 години ще започне производството в Шанхай на далекомагистралния широкофюзелажен самолет CR-929 (230-320 пасажера). Ще бъде 20% по-евтин от конкурентите. Отначало ще бъде с американски двигатели, а после - с новите руски, вероятно ПД-35 или по-мощни. Затаковай примитивните си представи за ютии и прочее глупости! Китай не върви, а тича напред!
Смешно е, когото от страна, която внася домати и моркови, някой се опитва да се присмива на Китай!
33
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Бай Ганьо
Кисело е това грозде май?
--

e по то е повече от ясно, че е кисело - нали виждаш, че се задава фалит на хоризонта...

кой беше казал приказката - "твърде е голям, за да фалира!" ?! я пак ?!
32
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Аз 6и мисля, че америкавците имат пръс в отказването на поръчки в тези авиокомпании, заради спада на поръчки на Бойнг!
31
2
 
12
 
! Отговори
Бай Ганьо преди 1 седмица
До 27

Защо ти по колко часа летиш?
Аз летя достатъчно често и само в А380 има място да се разтъпчеш да си седиш прав няколко часа.

Ако не сте летели с този самолет какво ви бърка в задника какъв е и защо и как?
30
2
 
10
 
! Отговори
lol до 24 преди 1 седмица
то понеже 'китаеца' ги изяжда с парцалите, за това цяла Азия лети на Боинги и Еърбъси. Ганьо, едно е 'китаец' да изкопира телефонче или ютия, съвсем друго е самолет...
29
2
 
13
 
! Отговори
Бай Ганьо преди 1 седмица
До 24

Какво е 8 реда надлъжни седалки?
Абе има ли един дето да е летял с този самолет и да коментира?
Конфигурацията на икономична класа е 3-4-3 на ред.
Разстоянието за краката е 32-33 инча. Ако си летял със самолет ще знаеш, че нискотарифните слагат 29-30 инча и си ядеш коленете.
Из Европа всички слагат до 31 инча.
На този самолет няма как да е тясно защото летиш по минимум 9 часа на полет.
Та не разбрахме, кой в какво се тъпче...

Разбирачи от снимки...
Кисело е това грозде май?
28
0
 
1
 
! Отговори
lol до 20 преди 1 седмица
Моля, обясни на непросветения мен, какво е средна класа...Любопитно ми е, понеже по-голямата част от образованите Западноевропейци се считат за такава, но тия явно имаш друго разбиране: "Изследване във Великобритания от 2011 г. показва, че 70% от запитаните се самоопределят като „средна класа”, 24% - като „работническа”, а „горна класа” почти не се посочва.
27
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Бай Ганьо

Колкото и да е комфортен да седиш 15 часа на една седалка затворен в консервна кутия си е пълна скръб.
26
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Петров
А не знаеш че а 380 няма нито една катастрофа за 12 г !!!
--

плюй си в пазвата три пъти и върви при някоя да ти лее куршум, че току що дръпна дявола за опашката...
25
3
 
3
 
! Отговори
Петров преди 1 седмица
До 21
Гледаш разследване на самолетни катастрофи
А не знаеш че а 380 няма нито една катастрофа за 12 г !!!
24
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
8 надлъжни реда седалки, а пък колко ли са редовете ... нагъчкани като сардини "вип"-бас-туни ... е как няма да фалира... от къде ше имаш ти половин хилядарка пътници?! ЦЕНАТА решава, "бранда" отдавна е без значение!

същото я чака и "ябълката" и други "велики" брандове ... китаеца ще ги изяде с парцалите!
23
3
 
8
 
! Отговори
Бай Ганьо преди 1 седмица
До 21.
Гледай го...
Когато летиш по 15 часа с него без слизане тогава ще разбереш, че това е най-комфортният самолет правен някога. За системите за сигурност няма да коментираме, но се прибра в Сидни с един двигател в пламъци без проблеми.
По добре проектирана машина откъм пространство няма скоро да има.
Много е скъпа за купуване и летене обаче.

787 и 777 са като А319 пред А380.
Дано полетят поне още 10 години преди да станат на скрап...
22
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
друго си е нискотарифката
21
13
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
гледайки снимките от интериора, не се и учудвам, че фалита е в кърпа вързан : ГЛЕЗОТИЯ, неоправдана за летящ ковчег, който може във всеки един момент да падне поради всякакви причини , справка: нешънал джеографик - "разследване на самолетни катастрофи"
20
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До lol
Учиш, работиш и изкарваш пари.
--

това не е средна класа ...
19
6
 
9
 
! Отговори
lol до 18 преди 1 седмица
абахахахаха баш при комунизъма и социалъзма има средна класа, ама баш...че даже сме го и видели. по-голямата част сме еднакво бедни и една по-малка част се ползват с привилегии. Средна класа си е имало, има и ще има при капитализъма в Западна Европа и Щатите. Учиш, работиш и изкарваш пари. Тоя уродлив пост-социалистически капитализъм в Източна Европа и Русия си е наш патент.
18
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Много е як
И средната клада По света отънява и не може да пълни голям самолет като този
---

средна класа има при равномерно разпределение на "благата", т.е. при социализъм / комунизъм (там всички са средна класа в идеалният вариант). При капитализЪма, особено при банковият капитализъм - няма как да има средна класа... и това е само началото, на края!
17
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До к0нсерва
тия май скоро ще фалират, карат го по комунистически - произвеждаш без да има търсене, което да покрие предлагането.
--

напротив, сега се произвежда в пъти повече от търсенето ... ама пусто, нали трябва да се отчете "растеж"... цялата световна икономика е един гигантски, галактически балон, на който му е крайна, крайно време да се спука тотално! 75% от цената на всички световни дериватни "активи" - е абсолютно куха, зад тях няма НИЩО ... една гола "хартия"!
16
1
 
2
 
! Отговори
Край!!! преди 1 седмица
Преместих ди го в другия джоб...
15
2
 
6
 
! Отговори
Много е як преди 1 седмица
И предлага комфорт не само за бизнес класата

Обаче само 60 летища по света могат да го обслужват

И средната клада По света отънява и не може да пълни голям самолет като този

Жалко наистина ...