Великобритания, Австралия, Сингапур: Забрани за Boeing 737

В САЩ пък настояват, че самолетът е напълно безопасен
Обновена: 12 мар 2019 22:09 | 12 мар 2019 21:46,
27
Великобритания, Австралия, Сингапур: Забрани за Boeing 737
Снимка: Pixabay

Великобритания се присъедини към редицата държави, които забраниха полети с Boeing 737 MAX да се извършват от и до страната, както и във въздушното пространство. Забраната идва след като през уикенда втори самолет от модела катастрофира само в рамките на няколко месеца.

"Тъй като в момента нямаме достатъчно информация от базата данни, която имаме, като предпазна мярка, издадохме инструкции да се спрат всякакви търговски пасажерски полети от който и да е оператор пристигащ, напускащ или преминаващ през великобританското въздушно пространство", обясни представител на английската цивилна авиация.

Още по темата

По-рано днес Австралия и Сингапур също забраниха операциите със самолет Boeing 737 MAX, припомня Guardian.

Индонезия и Китай също "приземиха" самолетите от модел MAX 8.

Заради катастрофата акциите на най-големия производител на самолети в света се сринаха с 5%. Почти 40% от активните 371 самолета Boeing 737 MAX 8 са приземени, според изданието Flightglobal, като 97 от тях са на най-големия пазар - Китай.

Авиолиниите, които използват самолета, предвиден за кратки полети, бяха засипани от въпроси от притеснени пътници в неделя, след като Boeing 737 на Ethiopian Airways се разби.

И докато по света властите и самите авиокомпании взимат предпазни мерки, въпреки че още няма яснота дали моделът е опасен, САЩ побързаха да уверят, че е безопасно да се лети на Boeing 737.

Федералната авиационна администрация заяви в понеделник, че самолетът е годен за летене, но трябва да се направят някои промени в дизайна до април месец. Все пак службата признава, че по първоначални данни има някои прилики между катастрофите в Етиопия и Индонезия, станала няколко месеца по-рано.

Пилотите и на Ethiopian Airlines и на Lion Air са докладвали за проблеми със самолета и са поискали разрешение да се приземят аварийно минути след излитането си, а не след дълго са загубили връзка с наземния контрол.

От компанията заявиха, че са наясно със становището на федералната агенция и ще осигурят софтуерен ъпгрейд на цялата флота от самолети "в идните седмици". Компанията обясни, че в последните няколко месеца е разработвала софтуер за подобряване на контрола на полета за модел 737 МАХ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ако бг ай ти та са писали софта, като този на винетките, ясно що падат фърчилата....десетина като паднат ще оправим бъговете....
21
1
 
5
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
тъй е когато софтварето се пише от индийските офиси на "мултиннейшънъл велики" компании, за по-евтино. Ска--паняците от Боинг отдавна са само рекламни фасади на едно времешни качествени марки. Сега са си само борсови индекси и презрели круши падащи където им падне. Алоу Боинг-а, по-зле сте от индийска конфекция гаражно производство!
20
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Потърсете имената на пилотите и няма да имате повече въпроси. Същите които забраниха 737 да лети отдавна са забранили на на тези авиокомпании въобще да оперират в техните страни.
19
2
 
7
 
! Отговори
Обективно преди 5 години
Още вчера ви написах, че "умната" американска автоматика не изпълнява командите на пилота, а прави каквото си иска, а ме питахте откъде зная????? Ами на - зная.
18
3
 
7
 
! Отговори
Такива ще са и Ф16 преди 5 години
Ще падат като круши! По добре да не се занимават с американски ***!
17
6
 
4
 
! Отговори
Гoшу преди 5 години
Да, ама Boeing 737 има и други разновидности освен max 8, като max 9, max 10, че и по-ниските версии и те си летят като пичове. Явно този модел наистина е бъгав. И ако само софтуера ще му оправят, никога няма да се кача на такова нещо. Софтуера не е решение, всичко се случва. Значи ако откаже пак - БАМ! долу. Аре бегай. Трябва самолета да е такъв, че ако софтуера откаже, да може ръчно от пилотите да се управлява, а не всичко да зависи от него.
16
2
 
10
 
! Отговори
шматка преди 5 години
Предполагам е много яко да знаеш че след половин час ще летиш с "ъпдейтнат"самолет
15
14
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Летете с Аерофлот и Ил-14 безопасно и сигурно при него няма софтуер. Не се качвайте на Боинг 737 Мах защото товарищ *** е инсталирал зловредни вируси в софтеура на американските кошници и те падат като брулени круши.
14
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"не се връзва това, че юе променят дизайна. Всъщност ще правят някакъв софтуерен ъпдейт."Приятел, процесът на създаване на софтуер също се нарича дизайн.
13
2
 
8
 
! Отговори
Щирлиц преди 5 години
А ние защо нямаме такъв аероплан?Сега е момента американското посолство да даде правилното нареждане,и Боко веднага ще оповести,че това е правилния изтребител,опа-самоУет за България.
12
2
 
1
 
! Отговори
Ъ преди 5 години
До *не се връзва това, че юе променят дизайна. Всъщност ще правят някакъв софтуерен ъпдейт. Дали има нещо общо със случая засега може само да се гадае.
11
3
 
5
 
! Отговори
спиро преди 5 години
До Fenasi KerimЯ си виж източниците. Турският самолет е 777 и инцидентър е от турбулентност. Цлучва се нерядко. Няма нищо общо със 737 МАХ.
10
2
 
7
 
! Отговори
* преди 5 години
"Федералната авиационна администрация заяви в понеделник, че самолетът е годен за летене, но трябва да се направят някои промени в дизайна до април месец."Та да си продължа мисълта, през 2019-та ще правят промени в дизайна на самолет, който е в производство от 67-*** насам и за който САЩ твърдят, че е безопасен. Кое не се връзва в ситуацията оставям на вас.
9
3
 
17
 
! Отговори
* преди 5 години
"САЩ побързаха да уверят, че е безопасно да се лети на Boeing 737."Глупости на търкалета. За почти всеки един модел на Боинг се замита истината под килима- постоянно се правят смени на елементи и системи, които са фатално дефектирали по време на полет. Опитните мишлета са пасажерите на борда, това е факт, а ето ви го и доказателството:"Федералната авиационна администрация заяви в понеделник, че самолетът е годен за летене, но трябва да се направят някои промени в дизайна до април месец."
8
16
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не могат да приземят Боинг, защото Боинг са 40% от всички самолети на планетата.
7
12
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
пилотът е излишен. Той не може да изключи по никакъв начин компютъра и да поеме управлението на самолета дори при очевидна и опасна негова грешкаПълни глупости, толкова са пилоти и тези дето са ти го казали. Ако изобщо това са казали. Специално в Просия станаха няколко катастрофи с толкова идьотски пилотски грешки, че тия изобщо не трябва да си отварят устата от срам.
6
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сега е време Европа да отвърне на удара, който получиха VW. Да приземят боинг на земята и да ги нанакарат да платят глоба за всеки един самолет в размер цената на самолета.
5
17
 
3
 
! Отговори
До 2 преди 5 години
Явно не си гледал и слушал мнението на авиоекспертите.Това е най популярният и най надежден самолет в авиацията но попаднал в ръцете на недотам научени пилоти от Етиопия,Индонезия,С.Арабия,Виетнам и т.н. се явява проблем със сигурноста и те са в черен списък да не летят над Европа.. И ,,приземяването" им е временно с цел да се види точно това,че не може да се наемат пилоти ,,на кило" А за честите катастрофи в Русия чуваме и виждаме непрекъснато.Те са добри летци но самолетите им куцат
4
16
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Основната задача на пилота е да управлява самолета така, че самолета да лети. FLY THE PLANE. Всичко останало е на второ място. Когато вземеш мамуни от джунглата няма как да управляват такъв самолет и то без да го познават.
3
1
 
10
 
! Отговори
Тайтаник де Каприо преди 5 години
Машини направени от човек. Всички се чупят. Важното е да не сме на тях, кога се трошат.