Boeing: Когато евтиното излезе скъпо

Преработването на стари модели е евтино, но доста по-опасно
13 мар 2019 19:21, Бойчо Попов
35
Boeing: Когато евтиното излезе скъпо
снимка: Ройтерс

Работната пчеличка на небесата, хитът на Boeing, дълго време имаше много положителни парафрази за Boeing 737 на американския производител на самолети. Общо повече от 15 000 поръчки за серията, повече от всяка друга, са част от историята на големия успех.

Но този успех е под въпрос след двете катастрофи на модифицираната версия Max. Сега Boeing може да се страхува за своя Happy End. Защото всички подобрения на ефективността и всички модернизации не можеха да скрият, че основната концепция на 737 е на повече от 50 години. 

Вместо да разработи нещо съвсем ново за сегмента с най-голям обем на продажбите - самолетите за малък и среден обсег, компанията реши отново да преработи съществуващи модели. Това е по-евтино, новите разработки биха стрували десетки милиарди. Времето също притиска, след като Airbus представи своя A320neo - горивоефективен модел. А с новите технологии старите самолети наистина биха могли да се подобрят.

Въпреки това повишаването на ефективността има обратната страна. И въпреки че причините за инцидентите все още не са установени, то едно е безспорно: въздухоплавателните средства стават все по-сложни. Но каква полза от съвременната технология, ако тя не може да бъде контролирана от хората?

Целия анализ четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
3
 
! Отговори
Стюард преди 5 години
Боинга 8 МАКС си лети добре но Путин го е хакнал с вирус и сега не лети добре.
26
0
 
4
 
! Отговори
Факт преди 5 години
До ZohanЩом може дрон да се контролира от другия край на света,значи може и друг самолет!Опасен е обаче не толкова контролът на полета,а тоя на оръжията!!!
25
1
 
3
 
! Отговори
Zohan преди 5 години
До ФактНа f16 надали е възможно да се управлява полета, но със сигурност е възможно да се забрани полет и да се следи и блокира
24
6
 
3
 
! Отговори
Aтакист преди 5 години
Аз се возя само на ТУ-144 или ТУ-154 защото са луксозни самолети, супер аналогови без аналог в света. На империалистически самолети крака ми не стъпва.
23
2
 
8
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Аеродинамиката и механиката няма как да се променят колкото и години да минат,променят се само материалите и управлението.С материалите нещата са що годе ясни,обаче управлението...Практиката доказва,че невъзможността да бъде поето директно управлението от пилотите е проблем.Дали е нарочно създаден-не се знае,но е възможно-опцията да може да се контролира самолета отвън е доста примамлива!Нищо чудно и с "нашите" Ф-16 да е така-контрол директно от САЩ!
22
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А бе как върви ваща далавера с ф 16 , вярно ли е че почвали (2020) строеж на завода за произворството им ?
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами като блокираш или там как беше хакваш тецове и тем подобни би трябвало да очакваш че и тебе ще те хакнат.
20
6
 
7
 
! Отговори
Вили преди 5 години
До ето товаЧиляк, конструкцията на ф-16 70 е подсилена и само по външен вид прилича на стария. Съответно и електрониката е нова. Папагалски се повтаря едно и също.
19
2
 
4
 
! Отговори
V преди 5 години
Аз си мисля следното .Или уиндулса е забил на някой от многото компютри в тва нещо . Или някой от компонентите от композити се е скапал . Карбоновите нишки ги правят със модерни смоли термореактивни . Пекат се при ниски температури и след това температурата не може да ги разтопи ,но много бързо ги състарява .Прави впечатление че и двете държави където станаха инцидентите са доста горещи .Индонезия и Етиопия .Температурата може да повлияе и на компютрите .И на всяка електронна част ;)
18
2
 
7
 
! Отговори
50 години преди 5 години
Първо, никой все още не знае каква е причината. Всичко до сега са само спекулации и медийно раздухване.Второ, щом тази концепция работи над 50 години, значи е ефективна, доказана във времето. Проблемът е само с новата модификация. Тази MCAS система се включва само при строго определени условия и лесно може да се изключи. Оставете специалистите да си свършат работата.
17
1
 
6
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До 1Модернизацията на Ефките е в боекоплектовката и във вкарване на подобрена авионика бе му рзелаж.Там няма с.копени двигатели и повече товар.Кво да ти обяснявам.За тези 737 се прокрадва мнение че Боинг са набутали някакъв софтуер за елиминиране на пилотите при дадени обстоятелства.Опитали са се да избегнат грешките от 11.9Не знам дали е вярно но ако е така са сложили хората на курбан
16
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"....за нашия бъдещ Ф16 важи същото нещо, стара каруца с много електроника...."==================6+
15
2
 
4
 
! Отговори
V преди 5 години
Тия оптимизации дето ги правят са опасни и при това не е само при самолетите . Новите работи като цяло са по нетрайни .Според мен с времето и по бързото стареене на новите материали евтиното ще излезе по скъпо . Тоест ще има още проблеми заради бързото стареене на някой нови материали .И на края пак ще предпочитат малко повече да харчи или струва,ама да е по сигурно ;)
14
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По добре на 50 отколкото всеки път нов закон
13
9
 
9
 
! Отговори
Bad Company преди 5 години
Без всякакво съмнение е огромен гаф за Боинг. И без всякакво съмнение Боинг ще го преодолее. Няма по-добър "кон" от 737.
12
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За да е ефективна една машина първото което трябва да се запази й най важното, сигурностаи при експлоатация. Може да се модифицира може да се олекотява но най важните детайли като управлението и сигурноста на двигателите трябва да се ползват от издържали изпитание във времето технологии. Управлението в днешните машини е поверено на Автопилот. Това добре, но когато този автопилот започне да прави грешки трябва да има възможност пилотите да поемат управлението и да приземят самолета безавариино.
11
0
 
8
 
! Отговори
до 9 преди 5 години
пич не е проблема кой го е конструирал, хората са ти го написали, стара концепция на 50 години. Къде видя някой да упреква конструктурите. Хайде стига тарикатлъци, както ти изнася.
10
1
 
15
 
! Отговори
Авиатор преди 5 години
Статията е пълна с неточности.Сегашните пилоти разчитат на електрониката,при отказ уменията им са нулеви.А и самата концепция на Боинг за възтановяване при загуба на подемна сила е доста противоречива.
9
1
 
8
 
! Отговори
Burzum преди 5 години
Ми щото са се слели двете фирми осемдесетте..
8
4
 
5
 
! Отговори
До ето това преди 5 години
Ф-16 е проектиран от Дженерали Дайнамикс и не знам защо го произвежда Локхийд Мартин, а Боинг си е на Боинг