Предизвестена трагедия: Няколко пилота съобщават, че Boeing 737 е опасен

И други машини рязко са тръгвали към земята, за щастие, без да се разбият
14 мар 2019 13:00, Нели Христова
57
Предизвестена трагедия: Няколко пилота съобщават, че Boeing 737 е опасен
Снимки: Reuters

Оказва се, че проблемите свързани с Boeing 737 MAX не са новост. Данни, че нещо не е наред с електрониката на самолета е имало още преди да се случи трагедията с полета на Етиопските авиолинии, а и дори преди разбиването на машината на Lion Air.

Още по темата

В своите доклади след полетите си двама американски пилоти съобщили, че проблем с автопилота е накарал самолетите им рязко да се наклонят с носа надолу и да започнат да губят височина.

Докладите са разсекретени миналата година, като не се споменава нито маршрута на самолетите, нито имената на пилотите или авиолиниите.

За първия инцидент главният пилот съобщава, че секунди след като включил автопилота, помощник пилотът му съобщил, че се снишават. Думите му са потвърдени от смразяващ запис, на който се чува гласът на един от мъжете, изпаднал в паника. Той крещял: "Не падай! Не падай! Не падай!“

"И двамата си мислехме, че трябва да се обърне внимание на проблема, тъй като от доста време Boeing 737 MAX предизвиква притеснение", пишат в заключението си пилотите.

Вторият инцидент е подобен. Секунди след като автопилотът е включен, носът на самолета се наклонява напред и започва да се спуска. Той пада с близо 450 метра на минута. И тук автопилотът е изключен и самолетът започва да се изкачва обратно към нормалната си височина.

В доклада си, помощник пилотът пише, че "не може да се сети за причина, която би накарала машината да пропадне толкова агресивно“.

Интересното е, че доклада след катастрофата на полета на Lion Air  посочва, че пилотът няколко пъти е подал сигнал, че самолетът се е наклонил с носа надолу преди да падне в морето.

Причината за падането на етиопския Boeing 737 MAX все още не е ясна.
 


57
Още от Книги
У-лицата с Деси Йорданова: Четете на децата си!
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
5
 
8
 
! Отговори
Boeing, a? преди 1 седмица
А защо няма инциденти с Еърбъс например? Защото не е американско производство. А нашите тикви вместо да поръчат боен самолет произведен в Европа, поръчаха F-16, на който тепърва ще му строят завода. Ама нейсе, нали Боко и Co, трябва да приберат комисионната и да близнат г*за на Тръмп.
48
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Зъл компютър ислямист май е виновен? Машините вече превземат управлението и се поличава е-управление.
47
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Те в Русия пияни пилотират и се избиват.
46
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
От САЩ нищо не става .. Нямат математици и физици.. А програмистите им не учат математика..
45
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Добре е, че нашия F-16 има катапулт.
44
0
 
8
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 1 седмица
Не съм компетентен чак до такива голями подробности , но се доверявам на експерти с опит.Доколкото обясниха, пилоти, инженери поподдръжката, двигателите на самолена са нов модел, с променено окачване, което налага намесата на електроника, да неутрализира "кабриращия момент", тоест, повдигането на носа на самолета.Лошото е, че тая система работи даже когато е изключен автопилота, тоест, както каза инженер поддвъжката-пилота се бори с нея и не може да я пребори.И в сащ е имало проблеми, но са мълч
43
22
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
За катастрофата на Юберлинген - грешката е на руския пилот.
Не изпълнява указанията на бордната система за избягване на друг трафик.
Руски пилоти сринаха Ту-154 от 12 000 метра и се избиха.
Руски пилоти дадоха на деца да управляват самолет с пътници и се избиха.
Руски недоучили пилоти забиха самолета с носа надолу в пистата в Казан.
42
16
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Руските пилоти ако бяха нормални, нямаше да са на едно от първите места по катастрофи.

Като не им харесват Боинг и Ербъс, да слизат и да ходят пеша.
41
1
 
6
 
! Отговори
Ддд преди 1 седмица
Малиии октомври летях с такава машина.
40
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен30
например?
Ти си по елементарните работи.
какво препоръчваш?
39
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен 38
Накара ме да прочете за тази катастрофа, която бях забравил. И ще ти го кажа прямо - ти си абсолютен негодник, правиш от нещастието си капитал "колко знам, колко съм велик!". Катастрофата я имаше по Ntnl.Geo., впрочем една от малкото с руски самолети!
Прочетох цялата статия за инцидента. Виновните са много - и грешните и закъснели команди но наетия швейцарски диспетчер, и автоматизираните системи на двата самолета, и появата на трети самолет, и Н.В.Съдбата. Но сульо плюе руснака!
38
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Така става, ката се пресоли манджата, в случая - прекалено претрупана електроника. Тук един муньо пише, че българинът разбирал от всичко! От всичко може да не е, аз от Кондьо не разбирам, разбирам от Моцарт, знам и KV номерацията на много произведения.Доядя ме на сульото!Българинът чете, мъчи се да е в крак с нещата в модерния свят!Е, не всички успяват.Който се дразни от българи, да ходи да пишурка в чужди форуми!
Тук няма място за радост и подигравки! Боинг ще загуби ужасно много пари и доверие
37
7
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Руските пилоти съобщават също за този проблем, но казват и,че при самолета е сбъркана концепцеията. Той е проектиран да се кара без човек да се намесва в него. Дори при видима грешка на компютъра човек не може да направи нищо.
36
5
 
3
 
! Отговори
++++ преди 1 седмица
Според очевидци опашката на самолета е горяла преди да се разбие. Едва ли е датчик.
35
18
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
КРАВАРСКОТО ВОЗИЛО ПРИКЛЮЧИ. НИКОЙ ВЕЧЕ НЕ ГО ИСКА.
34
21
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Статия с басни, без източник, без имена.
Нали знаете какво е това - дезинформация (булшит).
33
3
 
17
 
! Отговори
! преди 1 седмица
Е, вчера четох статия в която се описваше какъв е проблема, даже имеше снимка на датчика за вертикално положение, който е виновен.
Всички знаят какъв е проблема, но сега едни хубави комисии ще вземат по някоя пачка докато напишат официални доклади :)
32
2
 
56
 
! Отговори
dd преди 1 седмица
Преди две седмици летях на такъв самолет Истамбул - София . След като започнахме да рулираме , обявиха че има технически проблем и ни върнаха на стоянката за около час . След това обявиха ,че трябва да чакаме още един час докато дойде нов екипаж .
тогава се ядосах за двучасовото забавяне , а сега разбирам че съм бил късметлия /заедно с другите на борда/
31
2
 
42
 
! Отговори
От 20 преди 1 седмица
Попринцип тази система MCAS може да се изключи по време на полет ако не работи правилно (не е толкова просто като да натиснеш бутонче обаче) само че пилотите на двата катастрофирали самолета не са знаели как. Проблемът е, че Max сериите са проектирани по стария модел на 737 за да могат пилотите законно да го управляват без да трябва да се преквалифицират, което спестява огромен разход на авиокомпаниите. Можете да си представите за какви пари става ако се налага всичкипилоти да се преквалифицират
30
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До българин

Викаш ... много ти идва. Нещо по-елементарно ти трябва.