Откриха "явни прилики" между катастрофите с Boeing 737

Данните са от черните кутии на разбилия се в Етиопия самолет
17 мар 2019 19:47, Анисия Иванова
66
Откриха "явни прилики" между катастрофите с Boeing 737
Снимка: БТА

Данните от черните кутии на разбилия се преди седмица в Етиопия "Боинг 737 МАКС 8" показват "явни прилики" с катастрофата на индонезийски самолет от същия модел през октомври. Това обяви днес етиопската министърка на транспорта Дагмавит Могес, цитирана от световните агенции.

Още по темата

Черната кутия, записваща параметрите на полета, е показала "ясни прилики" между катастрофите на двата самолета от един и същи модел, каза Могес на пресконференция. Тя отбеляза, че устройството е в добро състояние.

Предварителният доклад за причините за авиокатастрофата ще бъде публикуван до 30 дни, допълни етиопската министърка на транспорта.

Всички 157 души на борда загинаха, когато самолет "Боинг 737 МАКС 8" на Етиопските авиолинии, изпълняващ полет от Адис Абеба до Найроби, се разби малко след излитане на 10 март.

Редица страни, сред които и Съединените щати, наложиха забрана самолети от този модел да летят. Американската компания производител Боинг трябва да докаже, че "737 МАКС 8" са безопасни на фона на подозренията, че дефектни сензори и софтуер са допринесли за двете катастрофи, станали в разстояние на по-малко от половин година, отбелязва Асошиейтед прес.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


66
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До РеалистПовярвай ми. Тези с 200 часа не летят Сингапур - НюЙорк. Трябва да отидеш да работиш в някоя агенция за сертифициране на самолети,ако те вземат.Толкова много разбираш.
49
11
 
1
 
! Отговори
Хххх преди 5 години
До Анонимен 48Доста лупости си написал....електрониката е по-сигурна от човека...това е факт доказан отдавна...машината не прави грешки...в повечето случаи самолетните катастрофи са в резултат на човешка грешка....друг е въпроса ако Боинг са бързали да пуснат този самолет в употреба без всички необходими проверки..90% от самолетните катастрофи стват при кацане...А ако не знаеш всички съвременни самолети се управляват от автопилот...т.е. по-време на полета пилотите си бъркат по дуп..ките....
48
2
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Часовете не са толкова важни - може да е летял между Сингапур и Нюарк - т.е. има няма 10 полета. А ако е летял на едночасови разстояния - това са 200 кацания и излитания, което си е нещо.Проблема е в самолета - няма как със софтуер да оправяш център на гравитацията със 100% надеждност. Не можеш да слагаш турбофан на тяло проектирано за турбоджет. От лакомия да спестят пари и време за разработка, Боинг убиха 400 човека. Бог да ги прости.
47
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На мен ми прилича като да са качили някой от Симсонче на Ямаха. Много си приличат ама пустата Ямаха все си дига носа и се обръща.
46
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До @49На други самолети бе душа , без пътници. Провери на какво летят първо в Lufthansa.
45
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 44Там е проблема . Пилота не знае в каква ситуация се намира поради липса на опит. Вадят книжките и почват да четат , ако могат. А видеото в ютуб показва колко много данни има по екраните. А и повечето системи са дублирани.
44
2
 
14
 
! Отговори
@49 преди 5 години
И ти как предлагаш да си набере летателните часове преди да стане втори пилот, като кара селскостопански самолети? Всеки пилот някога е бил с 0 часа. Важното е, че основният пилот е бил с много часове.
43
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
200 летателни часа за втория пилот = добра авиокомпания. Не ме разсмивайте. Всеки които кара кола занае че след 200 часа е още новобранец. Да не говорим за самолет.
42
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Самата идея да правиш самолети, които летят лошо е безумие. Доколкото разбрах това се правело при изтребителите, ама там рискуваш само животът на пилота. Който може да катапултира. Докато гражданските самолети возят стотици хора, летят над гъсто населени райони и просто трябва да летят добре. Да разчиташ на електроника по време на излитане, когато самолетът е ниско и няма време за реакция е безумие. Така че Боинг да плащат. Или птичките ще си стоят на земята.
41
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Явно няколко стотин самолета на ден не са включвали автопилота на височина под 8 километра... Та са оцелели някакси.
40
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И още нещо, инструкцията как да излезеш от такава ситуация предполага, че всичко друго ти е здраво. Но това което все още не знаем, защото черните кутии не са разчетени или поне не са публикувани е, дали нещо друго по самолета не се е прецакало. Те пилотите да не са полу-божества, да могат да се справят с лошо проектиран самолет, лошо проектирана система, дефектиращи сензори и кой знае какво още, наведнъж. Етиопия еър е много добра авиокомпания, просто самолетът има проблем.
39
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Статистиката за сигурността на различните модели самолети се води за катастрофа/брой летени часове. Така ако 10 самолета са летяти по 1000 часа и има 1 катастрофа, то риска ти е 1 на 10 000. Колко самолета летят няма никакво участие във формулата. Което не е справедливо за по - старите модели, понеже формулата не взема под внимание възрастта на самолета. Бойнг 737 е с най - лоши показатели. Без значение от серията. Въпреки, че са произведени най - много и има най - много нови самолети в движени
38
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А видеото на mentour в ютюб показва как се излиза от такава ситуация, ама предполага, че пилотът знае, че ситуацията е точно такава - изправяне на носа заради двигателите, а не поради нещо друго. И не включва 5-минутна борба със самолета, в която той дърпа носа нагоре, а системата надолу. Във видеото той нарочно вкарва самолета в такъв режим и после го оправя, без системата да му пречи. Докато в реалния живот, това е ставало след излитане, т.е. на ниска височина и системата не е съдействала.
37
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това което пише на други места е, че Боинг сами са си правили оценката за ФАА. Което очевидно е груб конфликт на интереси. Както и че MCAS е станала 4 пъти по-настойчива между началните и крайните документи. То е ясно, че не пада всеки самолет, става въпрос за комбинация от обстоятелства.Различните самолети са на различна възраст, обслужвани са различни и пилотите са различни.И което е ясно е, че Боинг съвсем определено не са обучили пилотите достатъчно за новата система, защото била "маловажна"
36
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Драги ми смехурко.Няколко стотин от тях са правили поне по два полета на ден и не са паднали. Логиката ти издиша сериаозно.
35
1
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
До 40. Гане АнонимниковСтранно тогава защо не всеки модел самолет има MCAS и не пада като зряла круша по един и същи начин? 737 е проектиран за турбоджет двигатели, не за турбофан. Турбофан са по-икономични, но и по-тежки.Чети бе Петко, чети...
34
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До РеалистГане нищо не разбираш мой човек. Всеки самолет може да бъде поставен в тази ситуация.
33
2
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Да поясня за Гане - проблема е, че на Боинг не им се дават пари за разработка на нов самолет, и затова ползват стар модел на който окачват нов тип двигатели, обаче това променя центъра на тежеста и при определени условия това може да вдигне много носа на самолета. И те решават, че ще оправят проблема с една програмка дето ще го натиска надолу ако реши, че е нагоре.Само че, всеки който разбира малко от електроника знае, че няма как да мине номера със софтуер да оправяш проблемите на хардуера
32
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Имам само един въпрос: Защо записите на разговорите и данните от датчиците не са публична информация? В края на краищата става въпрос за нашия живот. Освен това си и плащаме билетите. Имало подобия. Естественно че ще има. В ютубе има видео на симулатор какво прави самолета в точно този случай. Мига ,свети, говори и накрая дори вибрира. Но излизането от ситуацията когато ти казват че си с ниска скорост е не да дадеш газ , както вероятно са направили, а точно обратното. Вероятно е пилотска грешка.
31
1
 
12
 
! Отговори
Тео преди 5 години
Епилога е ясен - причините също. Немарливост, гонене на печалби, безскрупулност. Ще запушат устите на близките на жертвите с по 1-2 милиона долара, Бойнг ще платят "огромна" глоба от порядъка на 200-300 милиона долара(колкото струва самолет и половина) от тия, е ... може и милиард да я направят и ... толкоз! Умрелите са си умрели, но чичко Сам няма да позволи 30-40 хиляди американеца да останат на улицата заради някакви си умрели я! Ще ги лишат от печалба за три месеца и толкоз!