Обръщат ли гръб на Европа производителите на коли?

Не само политическите решения се явяват пречка
19 мар 2019 19:18, Бойчо Попов
12
Обръщат ли гръб на Европа производителите на коли?
Снимка: Ройтерс

Някои от най-големите производители на автомобили планират да изместят производството си извън пределите на Европа, смята New York Times (NYT).

Динамичните събития около проточилото се напускане на Великобритания от Европейския съюз (ЕС) са една от основните причини за задаващия се индустриален колапс.

Honda, Nisan, Ford, Jaguar Land Rover, Dyson и General Motors (GM) планират рокади в производствените си процеси. И това не е чудно - нека не забравяме, че през 2017 г. GM продаде Opel и Vauxhall.

Веднъж щом заводите на Honda и Jaguar затворят врати, работата си биха изгубили повече 8000 служители, основната част от които са британски поданици.

Друг съществен фактор е цялостното преструктуриране на автомобилостроенето, свързано с масовото навлизане на електромобилите най-късно до 2040 г. В цяла Европа регистрираните коли с електромотори са достигнали 6% за 2018-та, а година по-рано делът е бил 4,8%, твърдят от компанията за индустриални автомобилни проучвания JATO.

С подобни темпове до средата на века двигателите с вътрешно горене ще се срещат основно в Източна Европа, Близкия Изток и Африка.

Оказва се все пак, че не само политическите решения се явяват пречка, а проблеми възникват и вътре в бранша.

Uber, Alphabet и Tesla повишиха сериозно конкуренцията на пазара, особено в надпреварата за намиране на най-доброто екологично решение за транспорта. Това принуди традиционните компании да свият разходите си и дори да сключат партньорски договори с някои от заклетите си конкуренти през годините. NYT дава за пример януарското споразумение между Ford и Volkswagen по програмите им за автономните електромобили, както и плана от февруари на BMW и Daimler да инвестират общо 1 млрд. евро в разработването на услуги за споделено пътуване и изграждане на захранваща система за електрически коли.

Налице са още примери с Audi, IBM, Intel, Mobileye, Fiat Chrysler и Google, които свидетелстват за настъпването на нова ера в бизнеса.

Повече за пазара на коли в Европа вижте в продължението на материала в Bloomberg TV Bulgaria!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
0
 
! Отговори
Лъчо преди 5 години
Подготвят публиката за НСР. Ще има гърч и грухтене и други неприятни звуци. Обаче кога ще почнат да набиват чипа в *** кофи на стадото , ето това е интересното.
7
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Електромобилите ? А токът с какво ще се произвежда, след като отричата атома ?
6
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ми ко ша праят в тая дупка европола!?
5
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От ООН вече внесоха предложението за забрана на личните автомобили и няколко държави вече са го подписали а някой градове вече започват да прилагат. Поетапно плана се очаква да влезе в пълна сила до 2050г.1. Завишаване на еко нормите и забрана на дизела в градовете.2. Забрана на бензина в градовете.3. Пълна забрана за всички коли с ДВГ.4. Ограничаване на електрическите автомобили за да се избегне еко катастрофа.5. За притежание на ел.кола ще се издава специално разрешително.
4
13
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само немско!!!!!!!!!
3
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Опасно е да обръщате гръб на евроатланиците камоли да се навеждате.
2
12
 
5
 
! Отговори
V преди 5 години
Германците друга година много се хвалят с печалбите и продажбите .А кво става сега ? Що не казват нищо. При фолцваген е почти 30 % и не се виновни само ел мобилите. Ел мобилите ще направят жанра по конкурентен и Германците вече няма да са тая сила .Фолцваген имат кофти мениджмънт и кофти доставчици . Всеки ел мобил може да върви и с водородна клетка ,а тя ще се ползва само за дълги разстояния ,а иначе на ток .
1
7
 
20
 
! Отговори
Bat преди 5 години
Целта е новите автомобили да са зависими и да са по-скъпи.