Как в СССР копираха западните модели автомобили

Ford и Packard се оказват много популярни сред съветските вождове
Обновена: 23 мар 2019 19:44 | 23 мар 2019 18:15, Екип на Automedia.bg
110
Как в СССР копираха западните модели автомобили
Снимка: autonews.ru

Гордостта на съветското автомобилостроене ВАЗ 2101 Жигули години наред се приемаше за еталон по отношение на динамиката, визията и дори дизайна. И руснаците не криеха, че са "доработили" италианския FIAT 124 за по-лошите пътища в СССР, а до появата на ВАЗ 2108 с предно предаване цялата продукция на завода в Толиати беше базирана на 2101.

Що се отнася до ВАЗ и Толиати, то тук всичко е законно – FIAT се споразумява с тогавашното Министерство на външната търговия на СССР за сделката и се ражда автомобилният гигант край Волга. И днес няма да говорим за 2101.

Това обаче далеч не е първият съветски модел, базиран на западен автомобил и една разходка в историята дава интересни резултати.

Горкиевският автомобилен завод (ГАЗ) също стартира с лицензионен модел. СССР купува през 1929 година документацията, правата и оборудването за производството на Ford Model A. Но масовото производство в ГАЗ набира сили едва през 1932 година, когато Model A от почти една година не се произвежда в Щатите.


Снимки на автомобилите вижте в AutoMedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


110
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
91
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много просто- по същия начин,по който винаги са копирали.
90
0
 
8
 
! Отговори
Жо преди 5 години
До ЖонтриволтаМАЛЦИНА знаят, че вЛовеч се СГЛОБЯВАХА около 200 бр. от оригиналния ФИАТ 124, наречен Пирин.Разликата с Жигулата беше огромна. Оригиналния ФИАТ 124 беше с долен разпрезелителен вал и повдигачи на клапаните. Буталата и клапаните бяха различни, карбуратора, филтрите- също. Спирачките бяха дискови на четирите колела, джантите 12 цола. Окачването също беше различно.Общо, при ФИАТ 124 над 40 важни елемента бяха коренно различни и несъвместими с Жигулата.
89
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Научно-технически обмен има още от времето на изобретяването на колелото и каруцата, за което имаш смътна представа.На американците компютъра им го направи българинът Джон Атанасов, атомната бомба - европейските физици, а ракетите - фон Браун. Така че сега *** да направиш няколко намаза и ни остави на мира с тия празни бръщолевения
88
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Русофилите ни горките бързат на черното бяло да кажат както винаги :)
87
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Руснаците получиха от нас не саво кирилицата,но днес,окрадоха и изплагиатстваха българската естрада.Всички популярни песни в Русия,са крадени от България.Без "Златния Орфей",никой нямаше да чуе за Ала Пугачова.За българина от арменски произход, и плагиатор-Филип Киркоров-също.
86
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Русия копира запада още от времето на Петър Първи.Кани италиански и френски майстори,да творят в Русия.Всички дворци ,украсени със скулптури,произведения на живописта,музиката,са все на европейски творци,или руснаци,учили от тях.Финландците построяват флотата и инфраструктурата на Русия.СССР краде от запада непрекъснато,дори и до днес,тази практика не е преставала.
85
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А ти си туркофил, защото Турция е нация техническа. В Турция всичко е по лиценз, крадено или имитация, а качеството от ден до пладне. Гледай си Турцията, какво ще ни говориш за Русия
84
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 85 Руснаците никога не са се славили като техническа нация. - Ми интересно тогава защо Китай, Индия, Турция, Индонезия, Иран се наредиха на опашка да си купуват зенитната ракетна система С-400 Триумф. И ,Китай, и Индия и арабските страни купуват руски изстребители, танкове и т.н. В момента руснаците си разработват собствена платформа за морски добив на нефт. А техните специалисти казват - западните нефтени платформи, които сме купили, постоянно показват недоработки и недостатъци, които ние трябва да остраняваме в движение
83
5
 
4
 
! Отговори
Жонтриволта преди 5 години
Анонимен ,не си подготвен като всеки русофил.Просто в България най-доброто копие на Фиат 124 беше Лада.Има и Фиат Мурат ,произвеждан в Турция ,но това е друг въпрос.Кажи ми световно известен руски пътнически самолет ,моля те!А за Фиат 124 какво да кажем-автомобил на Европа за 1966 ,а съветския гений го подобрил-машаллах,аферим!
82
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Навремето ладите се славеха като здрави коли с евтини резервни части и евтина подръжка. Това че Фиата бил 40 кг по-лек, изобщо не е проблем. И не си ти специалиста, който може да даде обективна оценка. Чешеш си езика тук и досаждаш с некомпетентността си.
81
3
 
7
 
! Отговори
Помня преди 5 години
Разликата е че на жигули в началото им падаха предните колела и изкарваха по 100 000 км. , докато фиат 124 изкарваше по 300 000 км. Пазнавам човек с 124 , купето изгни , смени го с ново от жугили и продължи да си кара с над 200 000 км.Фиятя беше с 40 кг. по лек , по бърз и возията му беше друга.Руснаците никога не са се славили като техническа нация.
80
7
 
8
 
! Отговори
Събраха се... преди 5 години
Пак събраха плювачите,е то вече е модерно да се плюе Русия,макар на никой да не му влиза в работа,а още по-малко да са на ясно с това което пишат,но....Оставете ги русите, от 30 г е уж "демокрация", свобода и хиляди възможности, какво направихте, вие, които плюете , пак ще обвините комунисти, руснаци, извънземни...А за русите,дали ако имаха толкова дългове като краварите, нямаше да са малко по-добре от всички останали, то на чужд гръб е лесно, но как да го проумее *** кратуна, и само плюе..
79
0
 
2
 
! Отговори
хахахаааа.... преди 5 години
До Анонимен 86 само чавдар.....
78
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Втората световна война ги върна десет години назад. То това и беше целта. А прогнозата - че никога няма да се възтановят.
77
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Стелт технологията е измислена от руски учен. След публикацията му в международно научно списание , американците харесват идеята и я реализират
76
9
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 42Ти на кораби на подводни криле не си се возил - при соца такива имаше и по Дунава, и по Черно море. Бързи и евтини пътувания. Руска измислица и производство! Да си чувал за екраноплани? Американците научиха за тях от спътникови снимки!Това, че ти не знаеш, едва ли интересува някого.Нормалните хора не се фукат с глупостта си.
75
11
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Защо си измислятеГоркото, Су-57 е Самолетът! Сега го пускат в серийно производство с новия двигател "Изделие 30". Дълго чакаха този двигател да бъде доведен до съвършенство, въпреки, че и с АЛ-41Ф Су-то превъзхождаше F-22 и недоразумението F-35. Скоро и МиГ-35, и МиГ-41, и "Черная Чу.."!Недостижими са!
74
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гениален е бил онзи, който е построил първата каруца - китаец, арий или египтянин, един бог знае. Оттогава всички краднат от него - все талиги на четири колела - дали с един или двеста коня е все тая
73
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Наскоро основателя на Тесла Илон Маск каза, че руснаците имат великолепна ракетна индустрия. В момента в САЩ една четвърт от научно-техническите иновации се правят от руски учени-емигранти. В следващите 10 години руснаците ще изместят америкаците в самолетостроенето. А в хиперзвука вече им събраха очите
72
8
 
6
 
! Отговори
77 съм преди 5 години
да довърша. L'Alenia Aermacci M-346 e разработка на Бюро Яковлев и след развода им е довършен в Италия с американски двигатели. Друг примeр - руско-италианската оръжейна фирма "Арсенал" произвежда един изключителен пистолет изцяло руска конструкция, Strike One, който намира добър пазар в САЩ и е висока ценова класа (над $1400).Та искам да кажа - хората търгуват, печелят време, средства....... търсят думи като "копират", "крадат". Печелят и те, ама малко. Кой на какво е способен...