Френско-турски консорциум с най-висока оферта за Летище София

В Министерството на транспорта бяха отворени пет оферти
Обновена: 9 май 2019 14:33 | 9 май 2019 13:34,
34
Френско-турски консорциум с най-висока оферта за Летище София
Снимка: Dnes.bg

В Министерството на транспорта бяха отворени пет оферти за концесията на Летище "София". Всички предвиждат модернизация или промяна на функцията на Терминал 1, изграждането на нов терминал до 10 години, както и разширяване на паркингите.

Най-висока като предложено концесионно възнаграждение за държавата се оказа петата и последна оферта на френската Aéroports de Paris Group. Тя оперира трите летища под бранда Paris Aéroport и участва в надпреварата чрез консорциум между компаниите "Еърпортс Де Пари" ЕС.ЕЙ и "ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" А.Ш. Тя предлага годишно концесионно възнаграждение от 32,8 млн. евро и общи инвестиции в размер на 903 млн. евро.

Предвижда се разширяване на Терминал 2 и прекратяване на дейността на Терминал 1, като до 2030 г. трябва да бъде изграден и пуснат в експлоатация новият Терминал 3. Средните годишни приходи за България биха възлезели на 152 млн. евро, като размерът им за целия период на концесията може да достигне 2,3 млрд. евро, посочва консорциумът в своята оферта. Финансирането ще бъде извършено на 100% чрез банкови кредити.

Още по темата

Консорциумът очаква пътникопотокът да нарасне от 6,5 млн. души през 2017 г. до 20,9 млн. души през 2055 г. Оперативната печалба преди данъци (EBIT) ще достигне 21,9 евро на пътник през 2055 г., което е своеобразен ръст от 190% спрямо прогнозираните данни за 2020 г.

Операторът на летище Копенхаген - Københavns Lufthavn, заедно с консорциума си "ССБ София Еърпорт ДжейВи“ с членове ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ, предлага второто по височина концесионно възнаграждение за концесията. Прогнозираното годишно концесионно възнаграждение, обявено в офертата, достига размер от 26,05 млн. евро. Предвижда се техническо разработване на модернизацията на летището в четири фази, като планът включва и стартиране на строежа на Терминал 3 през 2021 г., чието изграждане се очаква да приключи през 2024 г.

Консорциумът планира 25% самоучастие във финансирането, като останалите 75% ще бъдат осигурени под формата на кредити, които ще надхвърлят 500 млн. евро. Офертата включва и увеличаване на трафика над ръста на регионалния пазар.

Летище Мюнхен с фонда Meridiam предлага третата по големина ставка чрез консорциума "Соф Кънект". Тя включва годишно концесионно възнаграждение от 24,542 млн. лв и 608 млн. евро капиталови инвестиции, като се разграничават четири фази на техническо развитие на летище София. По време на фаза 2 консорциумът предвижда изграждане на Терминал 3 и увеличаване на броя на пътниците до 12,3 млн. души. Обединението ще използва като финансов консултант кредитора УниКредит.

Офертата на оператора на летището във Франкфурт Fraport, който вече има силно присъствие на авиационния пазар в България като оператор на двете черноморски летища Варна и Бургас, включва годишно концесионно възнаграждение в размер на 21 млн. евро, както и увеличаване на пътникопотока за целия период до 19 млн. души годишно.

Планът ѝ предвижда изграждане на Терминал 3 и неговото свързване с Терминал 2, който ще бъде допълнително разширен. Терминал 1 ще продължи да функционира, но само за вътрешни полети. Предвижда се и обособяване на фотоволтаичен парк, който да снабдява летището с възобновяема енергия, която да ограничи емисиите на въглероден диоксид. Предвидените капиталови разходи за периода възлизат на 616 млн. евро.

Най-ниската оферта за концесионно възнаграждение е на консорциума "Витоша“, в който влизат "Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид“ и BCEGI Кънстракшън (Великобритания) Лтд. Офертата на консорциума включва общо инвестиции в размер на 1,29 млрд. евро и годишно концесионно възнаграждение от 19,948 млн. евро. Прогнозираните годишно авиационни приходи се изчисляват на 308,9 млн. евро. Очаква се мрежата от международни дестинации да се разшири до 150 дестинации. Концесията ще генерира 1,7 млрд. евро печалба за България за целия период.

Прогнозираният общ размер на капиталовите разходи на консорциума за периода възлизат на около 1 млрд. евро., като за първите 10 години се очаква размерът им да достигне 460 млн. евро.

Предвижда се и изграждане на Терминал 3, който да замени все още действащия Терминал 1.

Офертите на желаещите да вземат летище София на концесия бяха отворени днес по време на заседание на специалната комисия, след като по-рано стана ясно, че всички консорциуми, подали оферти за концесия, са били допуснати до процедурата по избор на концесионер на летището.

Целият материал четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От френско-турски ще стане турско-пеевски консорциум.
28
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не го продавайте нека си остане Бг.това ще е супер голяма грешка всичко ще скочи тройно
27
4
 
3
 
! Отговори
млад еми-гранд преди 4 години
Оз жт 4 години се прибирам през Румъния, имат нискобюджетен от града , в който живея и от там имаш автобус на сносна цена, спестявам около 100 до 150? , при обща цена 200? . Така че за сега ми е през оная на кого ще подарят концесията
26
4
 
8
 
! Отговори
Шопо преди 4 години
Френско -турски ,а??? Пак сме се целували с бозаджията от Анадола !!!
25
1
 
10
 
! Отговори
Донатела преди 4 години
Офертите на французи-турци изглежда най-висока, но и най-несигурна, предвид начина на финансиране и предвид репутацията на кандидата. Дано лакомиите да помислят, преди да им харижат летището. Има доста по-добри цялостни оферти и доказано успешни оператори на летища из цял свят.
24
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Toва понеже сме супер доволни от френската концесия на СОФИЙСКА ВОДА...
23
10
 
4
 
! Отговори
Факт! преди 4 години
Немските мръстници яън от България!
22
18
 
1
 
! Отговори
Факт! преди 4 години
На франция трябва да го дадат никаква немска *** на наша територия.Немски мръстници.
21
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Французите ще се оттеглят след спечелването и нашите пак ще бъдат "изненадани". 35 години ще управлява Турция и Ердоган летище София. Ще го ликвидира за сметка на новото летище в Истанбул.
20
12
 
8
 
! Отговори
Млад българин преди 4 години
До АнонименОткога концесията е подаряване. Като родната държава не може да го управлява, по-добре някой друг с ясна визия. Много *** се навъдихте, а нямате мозък за 2 грама
19
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дано го дадат на французите или на Фрапорт че другите 2 нещо ми понамирисват .... Това Витоша особено да не е оня безработния грък
18
8
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ще закриват един терминал и ще отварят друг. Т.е. лъжите на герберунгелите пак изплуват като редки неща. Щели трети терминал да откриват, че било тясно само два терминала. Лъжат народа безсрамно и нагло.
17
7
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
бързо да се сваля гербавата продажна диария че току виж и въздуха над страната ни дали на концесиякато неможеш да управляваш едно летище какъв даржавник сиизмитайте се - ама сами няма да го направятдокато могат ще рушат и продават на безценица зада съберат и за внуците си
16
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Франция ще дава парите, а Турция ще управлява.
15
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Българските новополитици и новоуправленци са ***, които не могат да се самоуправляват. трябва им колониална сила, която да ги цивилизова. Франция ще ги цивилизова сегашните туземни вождове и главатари.
14
3
 
16
 
! Отговори
мери преди 4 години
В друга медия четох че консорциумът е френско - турски. Комшиите пак се опитват да се намесят, нали построиха най голямото летище защо да не затрият нашето! Превзеха телевизиите а сега и въздушното пространство на България!
13
2
 
20
 
! Отговори
Радо преди 4 години
Кеф, сега целия раздут щат на летището от връзкари и кви ли не други тунеядци ще се свие до реално необходимия за летището.
12
6
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Французи?!?!?!Живея във Франция.Жална ви майка!!Френски ресторант -може.НО французин да прави организация, бизнес, банка .....О-ЛЕ-ЛЕ.П. П. С, пропуснах, подгответе се за петорни цени.
11
15
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За руските *** темата е безинтересна - те ползват само автобуса до село.
10
9
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Французите имат култура,но."В къщи ли еТинка,вижте другата картинка."Чака ниармагедон,както съсСоф.вода.Тия щени разплачат така,че ще трябва да гибомбим ,за да си ходят.Ясно бабин енаредил.Много сме жалки.