Синдикалистите на Skoda: България и Турция са финалисти за завода

Все още не е ясно дали фабриката ще е под шапката на Skoda или на Volkswagen
23 май 2019 15:40, Бойчо Попов
89
Синдикалистите на Skoda: България и Турция са финалисти за завода
снимка: Ройтерс

Новата мултибрандова фабрика на Skoda ще бъде в Турция или България, след като двете страни бяха избрани от компанията майка Volkswagen за финалисти. В допълнение към автомобилите на Skoda, тук ще се произвеждат и други автомобили от портфолиото на Volkswagen Group. Това става ясно от изявление на синдиката на служителите на Skoda, публикувано в сайта им и цитирано в Bloomberg Terminal.

Πpeди няĸoлĸo ceдмици Ѕkоdа oбяви, чe oт пъpвoнaчaлнитe чeтиpи вapиaнтa ca ocтaнaли caмo двa, но не ги назова. Тогава германският Наndеlѕblаtt писа, чe оставащите дестинации ca Бългapия и Typция. И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. 

И двете страни имат редица предимства, твърди синдикалният лидер Ярослав Повшик. „Докато Турция има много добра инфраструктура, там политическата среда остава непредсказуема. България, от друга страна, е по-стабилна и е член на ЕС“, пояснява синдикалистът.

Във връзка с изграждането на новия завод синдикатите ще поискат от ръководството на компанията разяснения дали това ще засегне заетостта в Чехия и как новият завод ще допринесе за печалбата на компанията. Благодарение на новия завод концернът ще може да увеличи производствения си капацитет, тъй като в момента местните заводи са максимално натоварени. Според информацията в седмичното ведомствено списание (на заводите на Skoda в Чехия) все още не е сигурно, че новият завод наистина ще се ръководи от Skoda, защото в самия концерн дискусиите по темата продължават.

„Разбира се, ние се опитваме заводът да е под наш патронаж и въз основа на принципите на Škoda, но част от Надзорния съвет има различно мнение“, казва ръководителят на Škoda Auto Бернхард Майер.

През миналата година Škoda Auto достави 1,25 милиона автомобила по целия свят. Компанията управлява три производствени предприятия в Чешката република, има и производства в Китай, Русия, Словакия, Алжир и Индия, най-вече чрез смесени предприятия, както и в Украйна и Казахстан в сътрудничество с местни партньори. Групата е активна на повече от 100 пазара.

Припомняме, че преди 10 дни на годишното си Общо събрание германският концерн реши да започне конкретни преговори с „оставащите кандидати". "През последните месеци и дни сондирахме активно възможните държави, в които можем да построим новия си завод за няколко марки в Европа. Както решихме вчера в Надзорния съвет и Борда на директорите, започваме конкретни преговори с оставащите кандидати и скоро ще имаме решение", заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс в изказването си в рамките на годишното Общо събрание на акционерите на германския концерн в Берлин. Причината за решението е силното търсене на коли от марката Skoda, което е довело до натоварване на заводите на марката от 120%, поясни още Дийс, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


89
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
фиат , рено , хонда , форд , хюндай , тойота , исузу и т.н. всички тези марки се произвеждат в Турция и имат изградени традиции и специалисти .
32
11
 
3
 
! Отговори
1 преди 4 години
До Решено е,може и в банкя да е,поне ще има сигурен контрол,и чат пат ще се привикват работниците за справка ,при султана на герб.
31
6
 
15
 
! Отговори
Каква Турция? преди 4 години
Алоу, каква Турция бре? Купуват руски ракети, арестуват журналисти, отменят избори в Истанбул, пускат си южни потоци... Или северните потоци си отиват при южните...
30
11
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Турция не са в ЕС, но това явно няма значение и бг се прецака яко с ЕС.
29
3
 
10
 
! Отговори
еха преди 4 години
Екстра, тъкмо догодина Гинка ще ги купи и ще си правим наши колички.
28
6
 
16
 
! Отговори
А Зимбабве преди 4 години
не е ли във финалната тройка ?ако слушаш Сороската пропаганда всеки ден в България се отваря завод, заливат ни инвестиции ....обаче като тръгнеш да търсиш работа тези лавина от новооткрити заводи нещо я няма в реалния живот
27
9
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много е обидно, че ни избират като най-евтина страна по рзходи за заплати! Позорно е мутри!
26
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
България си е Турция вече. По тв само турски новини и сериали.
25
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ЧЕЗ източиха бюджета и окраднаха каквото можаха. Сдега и Шкода след мача Чехия-България на 7 юни. Турците имат предимство че имат много население, нямат валутен борд и турската валута падна рязко и са с ниски заплати.
24
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Шкода, бате, екстра автокаруца. Пасе малко, бяга бързо.
23
11
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Печелим още един цех за гумени гарнитури на доставчик на доставчика на доставчика на Фолксваген. Не повече.
22
3
 
12
 
! Отговори
до 20 преди 4 години
да ти обясня там има условия но няма хора има само ромеи които чуждия инвеститор едва ли ще наеме ха ха
21
1
 
13
 
! Отговори
158 преди 4 години
Ние сме! Живяла съм малко в Чехия. Там всяка втора кола е шкода. Но не че се плащат кой знае какви заплати в заводите. Заводът пак ли ще е около Пловдив, че се задръстихме тук вече. Но пък вече има много заводи в автомобилната индустрия.
20
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И защо завода не в Северна БГ,която е изостанала,а пак в Пловдив или около СФ?
19
9
 
14
 
! Отговори
бояршник преди 4 години
По коментарите си личи кои са *** и кои са българи.
18
6
 
17
 
! Отговори
В преди 4 години
Работя във ВАГ. Имаме предимство пред Турция!
17
24
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
България няма потенциал за тази работа. Турция или Румъния ще е избора. А Боко ще им "построи" магистралата до фабриката. Бедава с европари, разбира се. А в Барселона може да поникне още една малка къщица....
16
12
 
12
 
! Отговори
анонимен преди 4 години
незнам има ли наивници които вярват на това затова мой близък с висше образование работи в пицария щото пълно с инвиститори и бизнес
15
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До АнонименТова че статията не се говори за Румъния и е написана все едно вече е решено че ще бъде в България не значи нищо, за завода кандидатсваъ 4 страни Българи, Турция, Румъния и Сърбия
14
4
 
30
 
! Отговори
българин преди 4 години
Ако произведената в България Шкода бъде с една идея по евтина от чехската защо пък да не си купя нова Шкода произведена у нас.Все пак новото си е ново.