Учени с пробив – откриха как да премахнат кръвните групи

Чрез ензими ще се преработва всяка кръвна група в една универсална
17 юни 2019 13:01, Павел Гълъбов
Учени с пробив – откриха как да премахнат кръвните групи
Снимка: Pixabay

Научен пробив превъзбуди медицинските среди миналата седмица, след като учени от университета в Британска Колумбия обявиха, че са открили безопасен начин да конвертират която и да е кръвна група в универсална, предава “Сайънс алърт”, цитиран от bTV.

Скок на кръвта на черно, цените – от 90 до 600 лева

Има няколко вида кръвни групи – А, В, АВ и тип 0
. Първите три могат да приемат донорска кръв единствено от собствената си кръвна група, докато тип 0 е универсална и може да се влива на всички останали кръвни групи. Това е така заради различното съдържание на захари, които покриват червените кръвни телца.

До момента се знаеше, че с помощта на различни ензими тези захари от кръвта могат да бъдат елиминирани.

Ученият Стивън Уитърс, участвал в експериментите пояснява, че тези ензими до момента не бяха открити. Неговият екип потърсил отговор в човешките черва. Екипът на Уитърс вече знаел, че стените на храносмилателния ни тракт са покрити със същите захари като червените кръвни телца, а бактериални ензими, които могат да бъдат открити в човешките изпражнения, “свалят” тези захари.

По този начин екипът открил и успял да изолира ензим, който ефективно премахва захарите от кръвните групи А и В и ги превръща в тип 0. Новият метод е 30 пъти по-ефективен от всички използвани досега. В момента новият метод се проверява и следва неговото клинично прилагане. Ако ензимът се окаже напълно безопасен за хората, това би разрешило недостига на донорска кръв по цял свят.

За Rh -..... нещо по въпроса..?!

до 12 преди 1 месец
И кое точно му е супер важното за човечеството произвеждането на хиперзвукови бойни ракети...не за друго, ами просто немога да се сетя! Ти на колко си, на 5 ли!?

Гледна точка преди 1 месец

Първите три могат да се приливат само в собствената си група, а 0-ва група е универсална и може на всички.

Сега стана ли ти ясно?

Последно, доколкото си спомням, руснаците направиха хиперзвукова планираща управляема система за доставка на бойни глави, летяща в атмосферата - нещо, което няма никой друг. Това е постигнато с нови материали, които явно само те имат. Та, казваш, спрели са при Менделей? А по въпроса за космическите таксита няма да споменавам, че сигурно ще изтървеш в гащите ;)

Абе направо ако може да се премахне и кръвта, един чип и всички сме готови.

Еех ... преди 1 месец
Ако сега учените откриеха пък ензим, който да превръща всички религиозни групи в нулева … Предвиждам такъв живот, че само си викам "дано" …
Дано, ама ...

До привет от Германия

Менделеевата таблица е открита не от руснаците,а от големия учен Менделеев,чието творчество е съизмеримо с това на великия Ломоносов!!Точно руснаците са го подценявали и критикували заради таблицата,и откровено са се подигравали с нея!!

Някои палячовци мислещи се за много умни си играят с неща, които не разбират.Не се бъркайте в работите на природата.Нито сте по-умни от нея, нито сте по-могъщи.

антиген преди 1 месец
Нека някой разясни как "се премахват кръвни групи", моля, Моля, МОля, МОЛя, МОЛЯ!
И държа в разяснението се включи и авторът на публикацията!

С интерес и в очакване, приятен ден на всички!

аз-ът преди 1 месец
Руснаците откриха Менделеевата таблица и спряха там , повече не се развиват ,явно това им е най-високото ниво до което могат да стигнат в химията и медицината !
---------------
предишния коментар беше за Привет от Германия...
ДНЕСА_ АДСКИ БАВНО ВИ ЗАРЕЖДА САЙТА !!!!

аз-ът преди 1 месец
до Пловдивчанин...
Браво, ето това е добра и смислена новина. А не кой кого къде наръгал, блъснал, ограбил и прочее криминална хроника!
------
ати кво отрки пез жалкия си животез ве майна, че и на Менделев му обръщаш кокалите.. кво точно си направил ти през животеца (тва че си се окотил не се брои, те ще са същите безполезници кат тебе) - кво откри ти бе? Освен на майка си г*зината ...

svsdvsv преди 1 месец
Цитат:Има няколко вида кръвни групи – А, В, АВ и тип 0. Първите три могат да приемат донорска кръв единствено от собствената си кръвна група, докато тип 0 е универсална и може да се влива на всички останали кръвни групи -> Ко речи? Във второто изречение 2 противоречиви твърдения, аз знам кое е вярно ама що за автор си Гълъбов?

привет от Германия преди 1 месец

Страшни глупости! преди 1 месец
"докато тип 0 е универсална и може да се влива на всички" ?!?! Сега, не знам кой и от къде е копирал въпросната дописка, но очевидно информацията е твърде стара. Кръвните групи се делят вече и на подгрупи! Имаме си А1 , А2 примерно и т.н. Вече се стига до определяне и на генетична съвместимост. Какви ензими и захари ви тресат ?!

Пловдивчанин преди 1 месец