50 самолета Boeing в цял свят не летят заради пукнатини

Открити са от американския самолетостроител при инспекция
Обновена: 31 окт 2019 13:37 | 31 окт 2019 13:37, Елка Василева
15
50 самолета Boeing в цял свят не летят заради пукнатини
Снимка: архив, Reuters

Американският самолетостроител Boeing е открил при инспекция в световен мащаб пукнатини в структурата на близо 50 самолета 737 NG и те са били забранени за полети, предаде Франс прес.

Австралийската авиокомпания Qantas обяви, че спира от полети един Boeing 737 NG заради структурна фисура и че инспектира още 32 по спешност.

Qantas обаче отхвърли призивите да спре всичките си самолети Boeing 737, след като при втори самолет от флотилията й бе установено пропукване в структурата на крилете, информира Асошиейтед прес.

Южна Корея съобщи, че девет такива самолета са спрени от полети в началото на октомври, пет от които на Korean Air.

Още по темата

Федералното управление за авиация на САЩ (FAA) обяви в началото на октомври, че е наредило инспекция на някои от самолетите Boeing 737 NG, предшественик на 737 MAX, след като са били открити структурни фисури на една от машините в Китай.

В началото на октомври Boeing обяви, че е открил фисури по частта, свързваща крилете с корпуса на самолета, предназначена да устои на аеродинамичните сили.

Говорител на групата посочи пред АФП, че около хиляда машини са инспектирани на този етап по света и че при по-малко от 5 процента - тоест до 50 самолета - има "забележки", налагащи спирането им от полети и съответен ремонт.

Тези проблеми се прибавят към неволите на Boeing след катастрофите с модела 737 MAX, при които загинаха 346 души в Индонезия и Етиопия. Разследването установи, че неизправност на системите за стабилизиране на полета са причина за трагедиите. Всичките 737 MAX са забранени за полети от седем месеца.

/БТА/
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още по темата: Boeingпукнатини
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тия пукнатини доколкото разбрах не са опасни непосредствено, но скъсяват драстично живота на самолета. Т.е. компаниите ще страдат. Освен това, проверката на самолетите не се покрива от гаранцията на Боинг, и си я плащат пак компаниите. Абе май на Боинг ще им стане все по-трудно да продават самолетите си.
10
2
 
5
 
! Отговори
Калкулатор Електрик преди 4 години
Клакулатора нещо се затруднява да сметне разликите между фрактура/пукнатина и фисура
9
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Около нитована конструкция на самолет винаги може да се появи пукнатина. Едно време се проследяваше и краят се засвредляше с малко свредло. Подобно решение е било взето явно и в руският модул, но понеже там е космос, отворът са го запушили с дъвка.
8
2
 
15
 
! Отговори
Русия преди 4 години
Глейти ко стаа кат додат на буксир нашити Фъфки.
7
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Гонитбата за бързи печалби много често води до трагедии, особено при самолетостроенето и автомобиллната индустрия!
6
1
 
15
 
! Отговори
Патокът Доналд преди 4 години
Приземяване, приземяване...
5
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
УжасТ!
4
2
 
10
 
! Отговори
Фосфат преди 4 години
Тоя па некви руски самолети го гонат 😂
3
15
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Разследването установи, че неизправност на системите за стабилизиране на полета са причина за трагедиите. ----------Напротив, нищо такова не е установявано.Установено е, че инструкцията за иксплоатация не набляга достатъчно на особеностите на системата, поради което умните пилоти от белите държави, които са чели внимателно, не са имали проблеми. А черните са се пребили най-елементарно. Колкото до стария Боинг 737 NG, от 25 години е основен работен кон на ВСИЧКИ авиокомпании по света.
2
24
 
10
 
! Отговори
западняк европеец преди 4 години
Руските самолети не падат, защото Русия не произвежда граждански самолети.
1
11
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Падат като гнили круши.