Какви капани крие празничното пазаруване?

Шефът на КЗП: Жалбите се увеличават от няколко години
23 дек 2019 23:12, Екип на Dnes.bg
9

Подготовката и пазаруването за празниците крият капани. Как да ги избегнем и какво можем да направим, ако не сме доволни от някоя стока или услуга?

"Нашият съвет към всички е да следят внимателно какво се отбелязва на касата - дали един продукт, случайно или не, няма да бъде маркиран повече от веднъж, дали пък цената, която сме видели на щендера, ще се окаже друга на касата. За тези неща трябва наистина да следим и да внимаваме", каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в предаването "Денят ON AIR".

По негови думи при пазаруването онлайн може да се върне дадена стока, а законът разрешава тя да бъде изпробвана, но не и употребявана. Маргаритов допълни, че намаленията, промоциите и отстъпките не отменят потребителските права и стоката може да бъде върната в указания срок.

Според госта най-честите оплаквания при Коледните и Новогодишните пакети са, че не са предоставени в пълния им обем.

Маргаритов призова потребителите да са активни и да сигнализират за нередности. Това може да се случи на денонощния телефон 0 700 111 22, а също и на сайта на Комисията за защита на потребителите.

"От няколко години насам се забелязва тенденция за увеличаване броя на жалбите. Очаквам през следващата година една тенденция на лек спад, защото хората си научиха правата, а това предизвиква реакция и у търговците", сподели предвижданията си Маргаритов.

Той разкри в ефира на Bulgaria ON AIR, че жалбите за 2019 година са за дефектни стоки, отказани рекламации и най-много такива има в сектора "Телекомуникации" , а в сектор "Туризъм" са сравнително малко.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
1
 
8
 
! Отговори
балтията и келнера преди 4 години
Тоз, който не краде - няма да има какво да яде! Тово са ресторантите у нас!Обществено хранене - .Обществено НЕДОЯЖДАНЕ! с малограмажни порции и надписванеНомера - колкото си искаш!
8
1
 
7
 
! Отговори
капан и за пари преди 4 години
До Я па я..!Намаление, чрез предварително увеличени цени е най-често срещаните измами!
7
0
 
6
 
! Отговори
Я па я..! преди 4 години
Всеки клиент следовател.Да пазаруваме ли сме отишли или да правим проверки на сметки? Не сме НАП.Това е работа на КЗП.
6
0
 
6
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 4 години
Празничното, и онлайн пазаруване е сериозен риск.Особено по Коледа и Нова година, хахахааа и шише ракия
5
5
 
10
 
! Отговори
Хахахахаха преди 4 години
Това и през соца не знам да го е имало, яжте от една чиния, защото втората още не е притоплена. Утре ще кажат на посетителите на ресторанта да топят с пръсти.Келнерката няма откъде да знае какви са си тези хора един на друг. Не им пише на челата дали са приятели, съпрузи, колеги или делови партньори, които обсъждат някаква сделка. В Студентския град като келнерки често работят студентки от провинцията, за да си помагат финансово. Тази може да е била от село и у тях всички да кусат от обща чиния
4
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Възмутихме се, а сервитьорката вдига рамене и дори не се извинява. Тогава отказахме втората порция и се върнахме в центъра, за да обядваме в друго заведение!Недоумявам, само на едно котлонче ли притопляха ястията, та се получи този цирк?!Няма да си кривя душата, няколкото хапки, които опитахме от порцията агнешко бяха много вкусни. Значи заведението продължава да предлага ястия на добро ниво, но защо беше нужно така да ни провалят празника?!За първи път в живота си не оставих бакшиш.
3
0
 
9
 
! Отговори
Продължавам - преди 4 години
Въпреки че посетителите бяха малко, основното блюдо ни го поднесоха чак в 13.03 ч. и то само една чиния! Попитахме къде е втората порция. Сервитьорката отговори, че поръчките се притоплят една след друга, защото предлаганото в менюто не е сготвено сега.След десетина минути пак я попитахме, какво става с втората порция, защото първата започна да се залоява. Момичето ни отговори "Яжте и двамата от тази чиния, порцията е голяма". Втората чиния щяла да пристигне по-късно!Възмутихме се, тя вдигна
2
0
 
8
 
! Отговори
Празнично обядване преди 4 години
Досега имах чудесни впечатления от ресторант"Родопска къща" в Студентския град. Намира се близо до Студентската поликлиника.Преди три дена запазих маса за двама в този ресторант за днес, на обяд, като преди това попитах ще работят ли, защото искаме да отпразнуваме рожден ден.Така се случи, че днес отидохме там малко след 11.30 ч. Започнахме с аперитив, избрахме и най-скъпото основно блюдо - агнешко с гарнитура дроб сърма и салата.В целия салон бяха заети само 7 маси, с по двама човека на всяка
1
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Обадими се да ти дам 50 лв, да си смениш името, Маргаритов!!!