След края на забраните: Ще успеят ли авиокомпаниите веднага да се възстановят?

Пилотите ще са изгубили тренинг
12 апр 2020 22:20, Нели Христова
24
След края на забраните: Ще успеят ли авиокомпаниите веднага да се възстановят?
Снимка: БГНЕС

Забраната за пътуване приземи флотилиите на десетки авиокомпании и доведе до огромни загуби в бранша. Все още не е ясно кога полетите ще се възобновят отново, но когато това стане, пилотите ще трябва да реагират бързо.

Но това не означава само да облекат униформите си, а и припомняне на уменията за боравене с инструментите в кабината и гарантиране, че ще се държат към строгите правила за безопасност на авиацията. А това е трудно, предвид факта, че повечето пилоти са блокирани у дома.

"При пилотите се изискват чести обучения и "неотдавнашност", за да могат да летят", казва Брайън Струтън от Британската асоциация на пилотите на (BALPA), която представлява интересите на всички пилоти във Великобритания.

"Неотдавнашност" означава спазване на разпоредбите, които гласят, че един пилот трябва да е извършил успешно три излитания и кацания през деня в рамките на предходните 90 дни. За да могат да летят както през деня, така и през нощта, пилотите на пътнически самолети трябва да извършат три излитания и кацания през нощта, отново в рамките на 90 дни. Те са по-трудни, тъй като пилотът има по-малко визуални сигнали.

Но има и други редовни проверки - те включват проверка на правоспособността, за да може пилотът да запази своя лиценз. Освен това авиокомпанията, за която пилотът работи,  трябва да извършва проверка на експлоатационните умения на пилотите си на всеки шест месеца.

"Повечето от тези проверки могат да се извършват в симулатор на ниво D, казва Адам Туидел, опитен пилот и изпълнителен директор на PrivateFly, платформа за резервации. Тези симулатори са с възможно най-напреднала технология - пилотите все едно управляват истински самолет. Те също така са важни, тъй като помагат на пилотите да практикуват уменията си, когато не летят.  Въпреки че може да се практикува, използвайки компютърни симулатори като Microsoft Flight Simulator, няма заместител, когато става дума за оценки, обучение и сертификати. Пилотите трябва да имат достъп до истински, пълномащабни симулатори, но за да се случи това, те трябва да са налични. Ала на повечето места по света много от местата, предлагащи симулатори, са затворени.

Има и друг проблем - наличието на инструктори и изпитващи за извършване на проверки. Трябва да присъства и вторият пилот.

"Ще има значително намаляване на наличните слотове за симулатори. Когато авиокомпаниите трябва да се върнат към нормалната си работа, те няма да могат да го направят незабавно", казва Туидел пред CNN Travel.

Проблем са и разходите - един час в симулатора струва около $300 до $400 и то е без необходимия персонал.

Освен това има редовни изисквания за обучение при пожар и дим, по време на които пилотите трябва да влязат в изпълнен с дим самолет и да го евакуират. Има и курсове за първа помощ и обучение за управление на ресурсите на екипажа, което включва оценка на това как членовете на екипажа работят заедно като екип.

Сложността на всички тестове за сертификати, както и факта, че по-голямата част от активните пилоти в света, 290 000 души, седят у дома прави проблема твърде очевиден.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
2
 
! Отговори
Фалит еър преди 4 години
Ще се възстановят, разбира се, само че в духа на новото време - полетите ще станат виртуални, ще може даже да се лети дистанционно от скайп, вайбър, уотсап, да се качват селфита в инстаграм и фб.
16
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На куково лято ще се възстановят...Кой ще пътува вече така масово?
15
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Може би държавата трябва да споснорира тренировките докато не могат да летят. В света винаги е имало недостиг на пилоти, но те винаги първи от всички други сгъват сергията. И аз исках да поема в тази кариера ама стигнах до прайват пайлот лайсънз само, не си струва финансово. Скъпо е да се квалифицираш, после първите 5 години можеш спокойно да кандидастваш за купони за храна, после като почнеш да растеш имаш възможност да вземаш добри пари но когато се преобърне каруцата и си ПЪРВИЯ безработен
14
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Споко бързо ще ги пуснат да летят. В задачата се пита кога Май 2020 или Май 2021. Ще покриват еднакви изисквания :)
13
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За съжаление статията отразява действителността, и е на 100% вярна. Най-после едни гнясажия да преведе новина както трябва.
12
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не.
11
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До УМЕН 12И аз !!!П.П. Всички авиопревозвачи по света и у нас са във фактически ФАЛИТ.За американските Тръмп каза че ще налее пари.За луфтханза Меркел ще даде пари но за варненските тарикати колкото и да са френдове с Боко няма да има пари.
10
4
 
4
 
! Отговори
10 преди 4 години
И в подкрепа на това което казах по-долу идва следната новина:"Мрачна прогноза от Макрон: Границите на Европа затворени досептември"
9
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вируса ще изчезне когато мине през поне 4-5 МИЛИАРДА човеци !!!А към момента сме на милион и половина.Дали ще изчезне скоро ?!НЯМА !!!Години ще минат......
8
15
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
АлоУУУ, стига с тези глупави статии беее!!!Ще умре ли вируса от топлото та да ходим на море.Ще се съвземат ли БЪРЗО авикомпаниите та да тичаме пак напред-назад като мухи без глави.НЕ, нито ще има море нито ще се съвземе авиобизнеса щото туризъм НЯМА ДА ИМА поне една година !!Набийте си го *** зелки и си купете повече БОБ защото дълго време ще е така.П.П. Един заразен не спира да пръска заразата с месеци !!Това с 14 дни е пълна лакардия на недоучили докторя.МЕСЕЦИ !!
7
22
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Айде фалирайте всичките скапани каруцари които возите от сф фо виена за 12 евро.Толкова колкото струва таксито от Люлин до летище софия.тия перът яко пари как ги подържат тия полети с тия приходи
6
0
 
18
 
! Отговори
До 1 разбирача преди 4 години
По прибори се лети и така се изисква прецизност до части от градус. Летенето едно към гьотере е значително по-просто. Все едно да ти кажа дръж стриктно лентата и карай точно с 120км/ч, а не излез на една поляна и се върти в това, което смяташ, че е кръг. Как пък българина от всичко разбира.... В самолетите от ВСВ пак има прибори, без дигитален интерфейс...
5
2
 
5
 
! Отговори
1400 преди 4 години
Отмяната на забраната ще означава ли, чче светът ще е чист от вируса и няма да има опасност при пътуване човек да пипне заразата?
4
3
 
4
 
! Отговори
А преди 4 години
Донт дреме
3
24
 
10
 
! Отговори
. преди 4 години
Ще са изгубили тренинг? Летят изцяло по прибори пикльовците, изгубили били тренинг. А като им изгаснат всичките прибори без висотомера ш'са ***! Бяха каквото бяха добрите пилоти миналия век. това бяха и хората приземили успешно самолети с тежки повреди и спасили хора, такива вече няма (или са пред пенсия) !
2
4
 
11
 
! Отговори
селтак преди 4 години
А аз най-много се притеснявам ,че докато дойдат ефовете , тези които се обучават да ги карат ,ще се пенсионират !!
1
7
 
1
 
! Отговори
noFreeman преди 4 години
къв тренинг бе... ми пуснете ги да летят сами, горе няма как да се заразат...