Близо 370 кораба на опашка край Суецкия канал

Сред тях има и 25 петролни танкера
Обновена: 28 мар 2021 19:57 | 28 мар 2021 18:50, Красимир Ангелов
68
Близо 370 кораба на опашка край Суецкия канал
Снимка: БГНЕС

Близо 370 кораба, от които 25 петролни танкера, не могат да преминат през Суецкия канал заради заседналия в него контейнеровоз, съобщи ръководителят на египетската служба за управление на водния път Осама Рабие, цитиран от Ройтерс.

"369 плавателни съда, включително 25 петролни танкера, очакват да преминат през канала", каза той в ефира на телевизия Ал Арабия. По думите му се разглежда възможността да им се предоставят отстъпки (намаляване на тарифите за преминаване на канала - бел. ред.), след като се разреши ситуацията с навигацията.

Още по темата
"Работим денонощно, за да преместим заседналия кораб", добави Рабие. Той призна, че не се изключва и трети сценарий - разтоварване на кораба в сътрудничество с Нидерландия чрез компанията собственик. Само че, според ръководителят на службата, този сценарий е много труден и ще отнеме много време, допълва ТАСС.

Рабие заяви, че дневно се губят между 13 и 14 милиона долара приходи, подчертавайки обаче, че каналът не носи юридическа отговорност за случилото се.

Снощи източници от ведомството информираха, че носът на кораба най-накрая е започнал да се движи, което би трябвало да има положителен ефект върху цялата операция. Съобщено бе и, че спасителните екипи са успели да задвижат руля на кораба и да стартират витлото, което ще позволи маневриране назад, ако се наложи, съобщава БТА.

В изявление, разпространено по-рано днес на уебсайта на канала, Рабие информира, че влекачът "Машхур" е премахнал 27 000 кубични метра пясъчни скали на дълбочина 18 метра.

Два допълнителни влекача - нидерландски и италиански - се притекоха днес на помощ в усилията по освобождаване на кораба с размер на небостъргач, но големите спедитори все повече отклоняват плавателните си съдове си от страх, че операцията може да отнеме много време, предаде Асошиейтед прес.

Още вижте в репортажа на телевизия Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


68
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
1
 
0
 
! Отговори
O Sancta Simplicitas преди 3 години
Както един от коментиращите казва суеТСкият канал.О, свещена протот(и)а.
55
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 48Ей това злато бе.Що не го извади навремето бай Тошо та да просперираме, а трябваше да ходим в Либия и Коми за някой валутен лев.
54
0
 
2
 
! Отговори
У преди 3 години
Пепи, ти го четеш правилно, но това отстрани с големи букви е компанията Евъргреен, мисля, че е Тайванска. Техните кораби си имат имена, в случая името на самия кораб е Евър-гивън-т.е., така са го кръстили.В Азия, особено в Китай, често името на компанията участва и в името на кораба.Нашите са кръстени на планински върхове, планини..Руските на хора, пълководци...Американските-кой както му хрумне
53
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ПепиСамо ти не беше питал.
52
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Няма само тировете да се задръстват по границите сега е дошъл ред на корабите.
51
2
 
3
 
! Отговори
Пепи преди 3 години
Само да питам :) Защо всички медии казват ЕРЪРГИВЪНа аз чета ЕВЪРГРИН.На мен ли ми има нещо ?
50
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Български кораб е успял да пререди другите и да мине през Суецкия канал с думите "Само да питам нещо!"
49
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нарочно го заприщиха този канал. Това е някаква далавера да се вдигнат цените на горивата.
48
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ковид19 няма ли по тези кораби? как ще ги овакуират като се натръшкат?
47
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Абе Просото какви са тези приказки, че водата няма съпротивление? И че нямало нужда от поддръжка и затуй водният транспорт бил евтин?Сигурно затова този кораб има 80хил. к.с. двигател, който разходва по 10т гориво на час.И е тъпкан с каква ли не техника и електроника.Водният транспорт е нещо , за което обикновените хора на брега нямат и понятие , просто защото не го виждат.
46
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
50, този канал сега не е същият, а много по-широк и дълбок. Тогава е бил с дълбочина към 6-7м, сега е 24. Прокопан е и успореден канал почти на половината дължина до Горчивото езеро. Има и мост и тунели
45
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Този инцидент само показва какви лигльовци са днешните хора. Построили са го други хора през 1869 година, в общи линии на ръка са копали и с камили са носили всичко. Не е имало ток, молове нито фейсбук
44
1
 
2
 
! Отговори
Шериф Джони преди 3 години
АЛООУ *** КОРАБА НА ЯОНСКА ФИРМА
43
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Разгледай на Гугъл маос района около канала и селищата в близост. За съжаление същата мизерия, като у нас. Нито ние просперирахме давайки златото и ресурсите си на чужди собственици, нито те са добре въпреки милионните приходи.
42
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Решението е едно - да се дари контейнеровоза на африканския народ."Африканците няма да се нахранят от протектори за смартфони, селфи камери и подобни джунджурии с които са пълни контейнерите. Само на висшата раса са им нужни подобни глупости.
41
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ако го бяха разтоварили, щяха да го изкарат по-бързо. Ама акъл трябва, а не камили.
40
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Лоцманът вече е герой на Русия. сега всички стоки през северния път, но ще плащате на други. Това е и целта.
39
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Китай-Ротрдам, или още известна като линията "АлиЕкспрес" минава точно през Суетския канал.Дори заседналия кораб е един от тази линия.
38
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Много ядат европейците, купуват евтини китайски стоки и хвърлят, цапат Световния океан. Решението е едно - да се дари контейнеровоза на африканския народ.Бързо ще го разтоварят, като мравки ще го пренесат.
37
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да бяха почнали да РАЗТОВАРВАТ контейнерите - вече можеше и да е освободен канала!