Диети, подходящи за над 50-годишни жени

5 от най-добрите предложения
Обновена: 26 апр 2021 22:55 | 26 апр 2021 22:53, Дарена Найденова
15
Диети, подходящи за над 50-годишни жени
Снимка: istock

Здравословният начин на живот е важен за всеки от нас, независимо на колко години е и с какво се занимава. Липсата на движение през последната година ни накара да помислим за алтернативна физическа активност, като мнозина се насочиха към онлайн тренировките и закупуването на фитнес оборудване за дома.

Освен упражненията обаче трябва да се фокусираме и върху начина си на хранене. Това е по-трудната част от уравнението, тъй като често ни се иска да си похапнем нещо вредно като вкусна пица, сладолед или пък да изпием няколко коктейла с приятели. Всичко това не е забранено, разбира се, но трябва да бъде ограничено, за да се поддържа добра фигура.

Всеки знае, че с напредването на годините метаболизмът се забавя и отслабването става все по-трудно. Колкото и да се опитвате понякога нещата не се получават и това може да доведе до депресивни състояния и да ви накара тотално да се откажете от здравословния начин на живот. Добрата новина обаче е, че има няколко диети, които могат да ви помогнат да поддържат добра фигура дори и след навършването на 50 години.

За жените, които се опитват да бъдат грациозни и в по-късните етапи от живота си, огромният брой диети, които светът предлага, може да бъде объркващ. В допълнение към това, не всички хранителнни режими са полезни за здравето на жените над 50-годишна възраст. Много от дамите търсят диети, които да поддържат сърдечната или мозъчната функция, да помагат за контролирането на симптомите на менопауза или пък да подобрят цялостното здраве.

Ето защо от Healthline избират пет диети, които са категоризирани по следните критерии:

► Лесни за следване - Освен че предлага ясни насоки и прости списъци за пазаруване, диетата не изисква взимането на добавки.

► Адаптивни - Можете да правите промени според вашите лични предпочитания и хранителни нужди.

► Не е ограничаващ - Няма да е необходимо да премахвате големи групи храни от вашия хранителен план.

► Балансирана - Ще ядете много здравословни мазнини и протеини, както и качествени източници на въглехидрати и микроелементи.

Ето 5 от най-добрите диети за жени над 50 години1. За цялостно здраве: Средиземноморска диета
Средиземноморската диета постоянно се оценява като един от най-здравословните хранителни режими за почти всеки, включително и жени над 50 години.

Въз основа на моделите на хранене на жителите на Гърция и Южна Италия през 60-те години, тази диета се характеризира с ниско съдържание на наситени мазнини. Състои се предимно от зеленчуци, бобови растения, плодове, ядки и пълнозърнести храни, като включва зехтина като основен източник на мазнина.

Въпреки че средиземноморската диета е предимно на растителна основа, тя също така включва умерени количества риба и млечни продукти, както и малки количества яйца, птици и червено месо. Изследвания показват, че този хранителен режим намалява риска от различни хронични заболявания, свързани с възрастта като сърдечни заболявания, диабет, рак и умствен спад. Едно проучване също така свързва диетата с 30% намален риск от затлъстяване при жени в при- и постменопауза.

Този хранителен режим засенчва много други поради своята гъвкавост. Никакви храни или напитки не са забранени, като са ви разрешени дори лакоства и червено вино, но в умерени количества.

2. За здраво сърце: Диета DASH


Според Центровете за контрол и превенция на заболяванията, сърдечните болести са една от водещите причини за смърт при жени над 50 години. Нещо повече, нивата на високо кръвно налягане - основен рисков фактор за сърдечни заболявания - се увеличават значително след началото на менопаузата.

Диетичните подходи за спиране на хипертонията, известна и като диетата DASH, са предназначени за предотвратяване и лечение на високо кръвно налягане. Характеризират се с ниско съдържание на натрий и акцентират върху храни, богати на калций, калий и магнезий, за които е известно, че помагат за намаляване на кръвното налягане.

Ограниченията на натрия варират в зависимост от вашите лични нужди. Докато някои хора ограничават приема на натрий до не повече от 2300 mg на ден, други стигат до 1500 mg. Диетата DASH включва предимно зеленчуци, плодове и нискомаслени млечни продукти, последвани от умерени количества пълнозърнести храни, бобови растения, ядки, семена, риба и птици. Червеното месо и сладкиши обикновено не се препоръчват, но понякога се допускат, а преработените или сушени меса са забранени.

Ограничаването на солените, ултрапреработени храни в полза на пълноценни хранителни продукти предлага допълнителни ползи, като намален холестерол и подобрен контрол на кръвната захар.
 

Другите 3 лесни за следване и балансирани диети можете да видите в Тialoto.bg

Източник: Tialoto.bg


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
1
 
6
 
! Отговори
48 преди 1 месец
Смо таняко, няма как да правя секс с някой, който ме нарича бабиера и самия той се прави на зает и недостъпен, едва превъзмогващ факта че съм на 50. Възможно е да си вдига цената според пилешкия му мозък, възможно е да очаква бабиерски циркове, на кой му дреме за такъв смо таняк.
3
14
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
99% от жените не стават за нищо след 35, за 50 годишни изобщо не ми се говори!Всякакви диети са им напълно ненужни и с тях и без тях вече не са необходими на никого в тоя аспект.
2
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Бабиери над 50г. не могат да хванат очите за секс, така че дами - спрете да се дърпате, правете повече секс, че после на старини - само паяжини.
1
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Жените на 50 но не тази от снимката щото изглежда на 60 са най предпочитаните от 30 годишните нерези. Имам познат който само с 50 годишни ходи. Хранят го обличат го и го ползват за неутешимите си страсти. Разработени са отвсякъде няма празно при тях. Не се страхуват че ще забременеят щото нямат цикъл и поемат всичко вътре.