Шофьорът на автобуса факла карал с 90 км/ч - над разрешеното

При катастрофата на "Струма" всичко сочело съд човешка грешка
69
Шофьорът на автобуса факла карал с 90 км/ч -  над разрешеното
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Разследването за трагедията на магистрала "Струма", при която загинаха  45 македонски граждани, е към финалната си фаза. Очакваме три експертизи, може би ще са готови преди Коледа. Това съобщи по БНТ директорът на Националната следствена служба и зам.-главен  прокурор Борислав Сарафов.

"Автобусът буквално се е нанизал на мантинелата. Има две категории на скоростта - разрешена и съобразена. Имаме представа за скоростта, но ще изчакаме автоекспертите. Скоростта е била по-скоро несъобразена. 90 км/ч са били надхвърлени", добави той.

Още по темата
Сарафов уточни, че изискванията към водач на автобус са по-завишени отколкото към другите шофьори.

"Затова е било необходимо скоростта да е съобразена, независимо от маркировката и пътните условия. Няма причинно-следствена връзка между катастрофата и лошата маркировка", смята шефът на следствието.

Той припомни, че по казуса "Своге" пътният участък бил изследван и се оказало, че пътя не отговаря на необходимите стандартни изисквания. Имало и сигнали от кмета.

"Не сме взимали проби от пътя при катастрофата на "Струма", но той отговаря на условията", уточни Сарафов. По думите му към момента мнението на колегите му било по-скоро за човешка грешка.

"Съдебната реформа е необходима", каза още шефът на националното следствие. "Изненадвам се обаче как се редуцира до структурна реформа на институция. Тя трябва да обхваща и промяна на устройствените правила, по които работим. Не чувам гласове за промяна в нашите закони. Наказателният кодекс е от 1968 г. Необходимо е осъвременяване както на НК, така и на  НПК", обясни той.     

Според  него през последните години законодателят се ангажира да завишава санкциите, но не и да редуцира това, което трябва да се работи по общия ред и това, което може и по-съкратена процедура.

Сарафов припомни, че искри между МВР и прокуратурата са прехвърчали и преди.  Той посочи конфликтите Иван Татарчев - Богомил Бонев, конфликтът между бившия шеф на ВКС Иван Григоров и  Никола Филчев.
"Обществото не печели. Не съм убеден, че има война, по повечето казуси има синхрон", смята той. 

Сарафов представи и своя версия по разследването за магистрала "Хемус" и  Борислав Колев, правейки уточнението, че не познава случая в детайли.

"Колегите от полицията работят усърдно и са притиснили с доказателства обвиняемия. Той се е почувствал притиснат до стената и е искал да подаде информация за тези, които са над него във веригата, и е поискал да облекчи съдбата си. Това обаче не е възможно. Българският закон не позволява облекчаване на процесуалната съдба срещу показания", каза Сарафов

Той обясни, че това го има в американската система, но не и в българската. "Нашето споразумение е за признаване на вина и е след приключване на разследванвето", каза той.

"Очевидно има неразбиране на закона от страна на колегите от полициията", добави Сарафов.

По думите му оперативните служби работят по по-опростени правила. "На тях нещата може да им изглеждат по-лесни, но ние работим по ясни  законови мерки", обясни той.

"Хубаво е да познават и закона. Вместо да говорим за структурни реформи защо не се приеме споразумението да бъде развито и в нашата правна система", каза още зам.-главният проукрор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


69
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
40
 
! Отговори
ЕДИ КОЙСИ преди 2 години
ОПРАВЕТЕ СИ ЗАГЛАВИЕТО ВСЕ ПАК СТАВА ДУМА ЗА АВТОБУС А НЕ ЗА БОЛИД ОТ Ф1
13
1
 
38
 
! Отговори
Край преди 2 години
това да чакаш журналист да те информира .... 90км./час над разрешеното на магистрала го може само ферари бус.
12
1
 
42
 
! Отговори
Или преди 2 години
Разрешената е била 70 км, а той е карал с 90 км. Българският език засиява в ръцете на умелите жорналисти.
11
2
 
45
 
! Отговори
бааа го преди 2 години
Така както е написано заглавието, скоростта би трябвало да е 210-220 км/ч!
10
0
 
45
 
! Отговори
гост преди 2 години
Камелия, учете го тоя език, нищо че видимо н е ви е майчин.
9
5
 
17
 
! Отговори
Била е преди 2 години
95 км/ч. Това също е над 90.
8
4
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Моля?! Автобса да е карал с 180-190, дори изобщо над 120? Да вземете да се прегледате ли? Да не кажа голяма дума, но е практически, че дори и технически невъзможно.
7
0
 
43
 
! Отговори
Иванов преди 2 години
Едно заглавие не можете да напишете като хората. Иначе, сте специалисти да триете коментари!
6
0
 
34
 
! Отговори
Бай Иван преди 2 години
Тази статия да не сте я превели с гугъл преводач от македонски вестник.Толкова нечленеразделно не бива.
5
3
 
20
 
! Отговори
Доктор Сър Пичук преди 2 години
Това категорично не е вярно. Автобусите не могат да вдигнат над 120 км/ч.
4
3
 
23
 
! Отговори
откривател на америк преди 2 години
Де ще има връзка лошата маркировка с катастрофата. Караш си по пътя, ама за да разбереш в коя лента си, трябва да се вглеждаш, посредата на асфалта излиза някаква мантинела, ти от ляво ли трябва да минеш, от дясно ли няма как да разбереш. Почваш да се колебаеш, а на ляво, а на дясно и малко като се хлъзне автобуса, работата готова.
3
3
 
14
 
! Отговори
Асан преди 2 години
Що е гръмнал рейса, къде е бомбата :)))
2
4
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Да разбирам ли , че е карал с 180 км/ч.? Какво е това "с 90 км/ч - над разрешеното" ???Усещате ли какви ги пишете?
1
3
 
31
 
! Отговори
Ко? преди 2 години
Тоест е карал автобуса с 210? :D .... Тия автобуси имат ограничител. :