Пилот на Turkish Airlines почина по време на полет

Медиците на борда не са успели да го спасят
Обновена: 9 окт 2024 14:02 | 9 окт 2024 14:02, Инна Ангелова
77
Пилот на Turkish Airlines почина по време на полет
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Airbus A350, управляван от пилот на  Turkish Airlines, кацна аварийно на летище JFK в Ню Йорк, след като капитан Илчехин Пехливан внезапно почина по време на полета, съобщава turkiyetoday.com

Според докладите полетът на Turkish Airlines, излетял от Сиатъл, тази сутрин, е претърпял критичен инцидент малко след излитането. Капитанът губи съзнание и въпреки всички опити да бъде съживен, не е спасен.

“По време на полета на нашия Airbus A350 с номер на опашката TC-LGR, по маршрут TK204 от Сиатъл до Истанбул, капитан Илчехин Пехливан загуби съзнание. След като първоначалната медицинска помощ на борда се оказа неуспешна, екипажът в пилотската кабина, състоящ се от един капитан и един втори пилот, реши да извърши аварийно кацане. За съжаление нашият капитан почина преди кацане”, се казва в изявление от авиокомпанията.

Починалият пилот, на 59 години, работи в Turkish Airlines от 2007 г. Той е преминал рутинен медицински преглед в авиационен медицински център, упълномощен от Главна дирекция “Гражданска авиация“ на 8 март 2024 г., който не разкри никакви основни здравословни проблеми, които биха му попречили да изпълнява задълженията си.

Полетът беше отклонен за Ню Йорк и се уреждаха пътниците да се върнат в Турция оттам.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


77
Още по темата: пилотсамолетTurkish Airlines
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
72
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
От Сиатъл до Истанбул няма как да са само двама, жалко за човека.
71
0
 
1
 
! Отговори
РВД преди 1 месец
До До РВД "Нямам представа колко са експерименталните граждански самолетчета като на Пацо" ------------- като не знаеш, спри да ръсиш глупости! И жокер - "експерименталките" са повече от всички комерсиални пътнически самолети в света! Над 300 000 са general aviation самолетите - от 500 килограмовите чесни до бизнес самолетите.
70
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Според статията имало 2ма капитани този самолет.... Пак недоразбрали явно....
69
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
боц-боц
68
0
 
3
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
В Боинг 737 MAX се монтира системата MCAS,която е вид изкуствен интелект.Поради малкото разстояние под крилото,двигателите са изнесени напред и нагоре.Това води до увеличаване на ъгъла на атака и загуба на подемна сила.За да не се получава това Боинг монтираха сензор,който да привежда самолета в положение на пикиране при определени показания на датчика.Резултатът-два разбити самолета поради погрешни показания на датчика.
67
0
 
0
 
! Отговори
До 21М преди 1 месец
ИИ може да се справи с доста повече неща отколкото ти и аз си мислим. Щом без никакъв опит за 2 години не успях да разбия китайски детски дрон на цената на айфон, а доста съм се старал. Духали са го ветрове, нападали са го птици, губя радио сигнал към него буквално при всеки полет и се чувствам прецакан, че сключих застраховка no matter what с китайците.
66
2
 
0
 
! Отговори
До 62 преди 1 месец
Гледал си само модели за публиката. Като обучих модел с правилните данни и нещата са по-различни.
65
1
 
0
 
! Отговори
До РВД преди 1 месец
И на мен не ми се вярваше, как всички асансьори ще им се появят сензори за претоварване, но с подходящия лобистки закон нещата се случиха. Нямам представа колко са експерименталните граждански самолетчета като на Пацо, но много лесно могат да се забранят или да са задължат да им се сложат катализатори (образно казано) или не излитат повече. Нещата могат бързо да се променят при желание от подходящите хора.
64
0
 
2
 
! Отговори
21М преди 1 месец
Добрият пилот е талант. И оценя обстановката и преценя рисковете правилно. Нальота с времето само шлифова един вече талант. Не може да направи от калпавия - талант.За хората това е транспорт. За компаниите бизнес.Именно в бизнеса 21ви век етиката и морал са трудно срещани понятия. До феновете на софтуера, ИИ не може да се справи със страничният вятър при кацане, пориви пулсации и т.н.И при куп още други неща.
63
0
 
1
 
! Отговори
21М преди 1 месец
Инженеринга куца. Вся и всьо избутват инженерна диплома в преследването на висок стандарт на живот.. Но истината е, че инженеринга се учи, обаче за идеите които той реализира се иска талант. А точно там 5-10% от материала инженери са талантливи. Това са хора които движат нещата напред. Част от тях наистина успяват и променят много в хода на живота си като рационализатори инженери. Останалите са бъркоч, които могат само да изучат решенията в инженеринга до момента и да тъпчат на едно място.
62
0
 
0
 
! Отговори
21М преди 1 месец
Не става само с ИИ, сензори, инженеринг.Ще се започнат евтинджос производства, икономии за "подобряване ефективността" и бум на проблематики които и сега ги виждаме в закономерни мащаби. Колкото по-сложни с-ми толкова по голям е маржа за всякакви откази, и по поддръжката и в конструктивно производствени недостатъци (от икономии или "инженеринг"). Икономиите са ясни, стремежа към тях няма да спре, компаниите са алчно нещо, искат сваляне разходи за вдигане на печалби.. но инженеринга също куца.
61
0
 
1
 
! Отговори
00-11 преди 1 месец
Първо: Инфаркт или Инсулт. Второ: Винаги има Втори пилот! Трето: Все още няма внедрен и 100% самостоятелно функциониращ ИИ. Рано е още, но и това ще стане...
60
0
 
2
 
! Отговори
До 60 преди 1 месец
Не съществува такава система. Тя се нарича пилот. Той решава какви действия да предприеме в случай на авария с оглед на това да намали или избегне последствията от аварията.
59
0
 
5
 
! Отговори
До 11 преди 1 месец
Много филми си гледал. Няма ИИ който към настоящия момент може да замени живия човек (пилот). Това което погрешно заради маркетингови алабалистики се нарича ИИ дори не се доближава. Това е LLM. Който на всичко отгоре напоследък се обучава от кофти данни генерирани от самия него от което прогресивно затъпява.
58
0
 
2
 
! Отговори
РВД преди 1 месец
На повечета места по света летищата обслужват едновременно гражданска и genaral авиация.. та как точно ще съжителстват без човешко РВД автоматизираните системи с чесната на бачи Жоро или "експерименталката" на Пацо? Ще им подават писмени команди ли? Хахахахаха... явно грам идея си нямаш за какво иде реч.
57
0
 
3
 
! Отговори
етичен въпрос преди 1 месец
Автоматизирана система ще насочи ли самолет с 2 дефектирали двигателя към реката или ще се опита да го приземи към летище в гъсто населен район като вероятността да достигне до полосата е малко над 0?
56
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До До 55 "ИИ плюс надеждни и екранирани сензори." ------------ такова нещо като 100% надежден няма! Няма и да има! Затова при самолетите всичко не само се дублира, а поне триплира (ако въобща има такава дума на БГ) и продължават да кастрофират въпреки това. Между другото имаш ли идея какъв % от летищата за Гр.А. разполагат с ILS cat3c, която позволява напълно автоматично приземяване? Не всичко е блок-таблици! Понякога трябва иррационализъм!
55
0
 
0
 
! Отговори
До 55 преди 1 месец
И поне двойно резервиране на всяка система. Сензори А,Б,В за едно и също нещо - единия показва голямо отклонение - изключва се. Да, скъпо е и изисква инженерна дейност и време.
54
2
 
0
 
! Отговори
До 55 преди 1 месец
ИИ плюс надеждни и екранирани сензори.
53
0
 
0
 
! Отговори
До 51 преди 1 месец
В тази връзка и всеки път ми настръхва косата, когато жена ми кара, а аз съм до нея.