Нещо не е наред в системата, за да има неграмотни ученици!

Ексминистър: Депутат бъркаше хабилитиран с рехабилитиран
Обновена: 9 дек 2010 14:28 | 8 дек 2010 13:00,
242
Нещо не е наред в системата, за да има неграмотни ученици!
Снимка: БГНЕС

"Нещо не е наред в системата, за да има неграмотни ученици, защото се дават много пари за образование. Фактите показват, че освен да искат пари, съсловията трябва да помислят за своето професионално израстване и за това каква продукция дават срещу получените пари".

Така премиерът Бойко Борисов коментира пред ТВ7 резултатите от международното изследване на постиженията на учениците ПИСА, според които страната ни се нарежда на 46-о място измежду 65 страни по грамотност.

Данните показаха, че българските ученици все още се намират под критичния минимум от знания и умения за четивност. Основно те се затрудняват да работят с таблици, диаграми и графики, не могат да осмислят и анализират текстове, а една четвърт от тях смятат, че четенето е "празна загуба от време".

Според Борисов министърът на образованието Сергей Игнатов се старае и прави много в момента, "но това не е по силата на един човек".

"Виждате, че единственото, за което се протестира в България, е за пари, а не за програми и за обучения. Разбирам, че съсловията не са притеснени от резултатите, които дават", каза още премиерът.

"Положението няма как да е добро само с усилието на образователното министерство. Общият фон на грамотност в България е твърде нисък", коментира от своя страна и бившият образователен министър Даниел Вълчев пред Нова телевизия.

Той допълни, че децата може би не са толкова виновни.

Още по темата

"Да не би нашето поколение грамотно да пише", попита Вълчев и добави: "Имах един любим депутат по времето, когато аз бяха министър, който често ми задаваше въпроси по време на парламентарния контрол. Единият въпрос беше доста интересен – беше за хабилитираните лица в България, които той настойчиво наричаше рехабилитирани. И това е Народното събрание".

Вълчев цитира американско изследване, според което ключовият момент в това дали децата усвояват знание не са толкова учебниците, колкото преди всичко дисциплината.

"Колкото и да е добър учителят, учебниците, когато няма дисциплина в клас, децата нито чуват, нито разбират. Трябва да е ясно, че училището е институция. Отношението учител–ученик е формално. Необходимо е детето да знае, че правилата се спазват", поясни Вълчев.

Според него много трудно може да се даде еднозначна оценка на българското училищно образование.

"В България има много добри училища. Големият въпрос е, че има училища, в които положението е много тежко. Много трудно усредняваме и лошите примери трудно ги бутаме нагоре. Това, че едно дете има петица или шестица по нещо, не означава, че то вече знае", подчерта още Даниел Вълчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


242
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
247
0
 
2
 
! Отговори
tess преди 12 години
Да не говорим за директорите и делегираните бюджети. Та те, особено в малките градове и селата станаха феодални владетели- назначават когото си искат, уволняват когото си пожелаят, правят каквото си поискат. Проверяват се документи и свидетели- хора на директора. А те са много далече от ИСТИНАТА. Няма и няма да има ред, дисциплина и еднакви закони за всички в тази странна страна. Виновните невинни, невинните виновни. *** ги разбери....
246
0
 
1
 
! Отговори
tess преди 12 години
Не е вярно, че учителите не мислят зя професионалното си израстване. Искат и то много, защото всеки вижда, че технологиите се развиват много бързо и учителите изостават. На курсове обаче се пращат послушковците на директорите, нищо, че министърът не иска такива. Аз съм един от многото учители, които биха протестирали за обучение и квалификация, но след това трябва да останат извън сферата т.е. без работа. А с една заплата от 450 лв трудно се издържа безработна жена и двама студенти. Така, че...
245
0
 
2
 
! Отговори
АБВ преди 12 години
СИСТЕМА ТЕ КАРА ДА У4ИЧ6 ВСИКО...ПОСЛЕ СИ КОМПЕТЕНТЕН ПО ВСИ4КО,,,НО КОНКРЕТНО В ДАДЕНА ОБЛАСТ СИ ГОЛ И БОС...ТВА СМЕ НИЕЕЕ
244
1
 
0
 
! Отговори
ПРОСТ 4ОВЕ4ЕЦ преди 12 години
КОЙ НЕ СКА4А Е ЧЕРВЕН,,,ДЕМОКРАЦИЯ======НЕГРАМОТАЦИЯ
243
0
 
2
 
! Отговори
beni преди 12 години
Нямам думи...Днес дъщеря ми,която е в 6-ти клас,ми заяви:,,- Мамо,по математика имам двойка на теста,а Нинка защо като преписа всичко дословно от мен има 3 -ка :)''Не се учудих,миналата година още от април месец Госпожата и каза,че ще остане на изпит и тази година отново един месец по-рано и казва същото...нямам думи... че това си е живо заяждане! Имала нужда дъщеря ми от частни уроци... С мизерната си заплата квартира ли да плащам и т.н. Просто казано Учител, ама не всечки са еднакви!!!
242
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ДЕГРАДАЦИЯТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО ЗАПОЧНА СЛЕД ПРИЕМИТЕ БЕЗ ИЗПИТИ ВЪВ ВУЗОВЕТЕ, УВЕЛИЧАВАНЕ НА БРОЯ НА ЕЛИТНИТЕ ПАРАЛЕЛКИ, ПРЕМАХВАНЕ НА УНИФОРМАТА И ВЪВЕЖДАНЕ НА ШУРБАДЖАНАШТИНАТА И В ОБРАЗОВАНИЕТО, ДЕЛЕГИРАНИТЕ БЮДЖЕТИ, ПРЕНЕБРЕГВАНЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ И УЧИТЕЛИ И Т ...
241
0
 
4
 
! Отговори
pipi преди 12 години
ми как ще има образовани хора като ги принудихте от малки да работят ,че нямат пари и за хляб хората нямам думи за хубавата ни страна
240
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
системата е неграмотна от преди 40 години и никой не се сети да я промени по правилен начин а именно - всеки ден по един уч. предмет и така ще вникнат в материята и ще имат време да я опознаят до следващият час какво е това с по 30 кг чанти с по 8-9 учебника и тетрадки,че те и даскалите не издържат да обхождат стаите от час на час и да се разправят с пишлемета незнаещи и объркани от предния предмет и час 8 ми по ред за днес
239
0
 
2
 
! Отговори
lilly alex преди 13 години
230 i az kato vas kat pro4etoh zaglavieto v pavit moment rewih 4e e gramati4eska grewka.no ako doslovno e zitirano ne4ie izkazvane to stava qsno 4e ribata miriwe ot kam glavata.
238
0
 
6
 
! Отговори
професор преди 13 години
Нещо не е наред в главите на управниците.Дисциплинирайте училището,като въведете строги правила.Премахнете незабавно делегираните бюджети-те донесаха много беди на българското училище:парите се усвояват предимно за заплати,няма кой да прави ремонти,а училищните директори товарят с това общините,шуробаджанащина в училището-гъзолизие,защото директорът определя заплатата,претоварени класове-по 34-35 деца в клас-пестят се щатови,а оттук следват по-големи заплати за персонала,и т.н. и т.н .Ясно?
237
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Napalno podkrepiam 228 imam 3 deca i sam otvratena ot balgarskia uchitel
236
0
 
9
 
! Отговори
уучителка преди 13 години
Грешката е в нашите закони. Имам един първокласник, който не иска да ходи на училище и първите дни постоянно бягаше. Когато майка му разбра,че не може да излезе наглава с него, започна да му взема извинителни бележки. Така от 1.10. до сега го лекуват от ОВИ...Оказа се, че нямаме право да подлагаме на съмнение решението на лекаря...и така това дете ще премине във клас, без да знае една буква/ знаете, че първокласниците не могат да повтарят!/. Ще оставя без коментар пропуските в законите!
235
1
 
7
 
! Отговори
друг учител преди 13 години
Ами как да пиша отсъствие и да санкционирам с глоба Асанчо,нали Айшето ще дойде на другия ден, ще нахлуе в класната стая и ще ме направи на пух и перушина пред класа...И като не идва Асанчо на училище , как ще се научи да чете? Ами тези с големите хотели,яхти..., дали могат да четат добре?Щото са били превъзходни ученици,затова ли са сега богати и живеят в разкош?Абе то е много сложно..
234
1
 
3
 
! Отговори
учител /до227/ преди 13 години
Ами и ти правиш грешки,приятелче!Трябваше да напишеш "твоите знания",а не "твойте". Абе както е тръгнало...Вижте,трябва да стане като в Сингапур.Прочетете сп."NATIONAL GEOGRAPHIK",бр.11 от м.ноември , стр.71.Цитирам:"В това общество,което започва да разпределя учениците на групи според резултатите им от тестовете още от 10 год. възраст(най-добрите отиват в специалните и ускорени класове,а децата от "нормалните"класове по-късно се насочват към фабриките и сектора на услугите...
233
1
 
7
 
! Отговори
бивш учител преди 13 години
Докато децата от 1 до 4 клас задължително преминават от клас в клас, ще има неграмотни.Няма ли най- сетне да проумеят това недоразумение законотворците!
232
1
 
9
 
! Отговори
Даола преди 13 години
Въпреки че имам много критики съм учителите, дълбокото ми убеждение е, че едно дете се формира като личност в смейството. Познавам интелигентни семейства, в които родителите командват и раздават присъди, но въбще не беседват нормално с децата си и не им помагат - не ги поощряват, нито пък се стремят да развиват талантите им.Така е в световен мащаб - имам млади приятели по света, които се чувстват притснати до стената в семейството и не споделят, търсят приятели и подкрепа навън.
231
0
 
15
 
! Отговори
Димитров преди 13 години
и.Това са комплексни фактори ,чието неглижиране доведе до днешно състояние в училище.Днешните ученици са доста по-информирани,но пасивни.Не обичат да четат,да си учат уроците,да пазят дисциплина в час.Делегираните бюджети доведоха до това да се "пази" всеки ученик,защото носи пари на училището. Темата е огромна и не може да се изчерпи във форум.
230
0
 
18
 
! Отговори
Димитров преди 13 години
До 219Уважаема госпожо,започнах работа като учител през 1985 г.Работих като такъв до 1991 г,след това -в частния бизнес, и по стечение на обстоятелствата от 2001 г учител пак в същото училище ,където бях преди. Разликата е огромна.Аз съм същия човек,със своите плюсове и минуси.Предишните ми ученици бяха старателни ,дисциплинирани и изпълнителни.Родителите им активно се интересуваха от успеха и дисциплината им,обществото даваше доста за образованието,учебните програми и учебниците бяха по-добр
229
2
 
6
 
! Отговори
Мунчо преди 13 години
Требе да се учи! Ние *** партия ГЕРП сме с вишо и имаме дукторати,сиреч-гръмотни сме!
228
2
 
5
 
! Отговори
Dj.Bond преди 13 години
Не се изразявате правилно.Нищо не е наред в системата.Затова всички деца ще станат неграмотни.