Математиката не е чак толкова точна, а с машините ще говорим един език

Създадоха пресклуб на отборите по природни науки в България
22 апр 2015 15:50,
21
Математиката не е чак толкова точна, а с машините ще говорим един език
Снимка: СРООПН

Днес, в Деня на Земята, беше създаден пресклубът на отборите по природни науки в България. На среща с медиите олимпийците, които редовно ни карат да се гордеем, представиха най-вълнуващото от близкото технологично бъдеще.

Основната цел на клуба ще бъде да ни информира за постиженията и успехите на олимпийските ни науки по природни науки, донесли на страната ни над 600 медала от най-престижните състезания за младежи в света.

"Тук сме, за да създадем приятели“, заяви председателят на сдружението на ръководителите на олимпийските отбори по природни науки - Алексей Христов, при откриването на събитието. Негов водещ пък беше Драго Симеонов.

На срещата всеки от отборите представи по новина от бъдещето, на която ще се радваме съвсем скоро. Отборът по астрономия и астрофизика например обясни защо бъдещето може би съвсем не е тук, на Земята.

Отборът по математическа лингвистика ни разкри, че съвсем скоро ще говорим на един език с всички машини, а физиците издадоха тайните на антиматерията с новината, че дори в нашето собствено тяло се образува антиматерия.

Отборът по информатика ни увери, че роботите скоро ще могат да мислят сами, а и да се обучават от това, което се случва около тях. Съвсем скоро можем да очакваме и робот, който да мисли като човек.

Отборът по химия представи колебателните рекции - нещо като вечно движение в химията, които са смятани за невъзможни на теория, но вече се доказва, че на практика се случват и то с много широко разпространение.

Математиците ни разкриха, че математиката не е толкова точна наука, колкото всички си мислим, а биолозите ни вдъхнаха надежда, че ще успеем да удължим живота си, поне толкова, че да поживеем 800 – 900 години в космоса.

В края на срещата стана ясно, че за отборите и страната ни предстоят още много състезания и успехи, но и предизвикателства и че Олимпийският пресклуб ще играе важна роля в бъдещето развитие не само на олимпийските състезатели, но и в образованието и науката въобще.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
1
 
! Отговори
Гуфи преди 8 години
...разминал с него. Когато основни проблеми се назовават и се работи по тях непрестанно, успехите рано или късно идват. Паскалев да ти е проблемът. Има куп други учебници. На регалия 6 учебниците са идеални. Взимаш един втора ръка и си четеш теорията от там, пък си решавай задачите от този на паскалев. В нета е пълно с форуми, срещай се със съученици, решавайте задачи, мислете заедно. Докато се учи единствено за изкарване на оценката, винаги някой си Паскалев и частните уроци ще са проблемът.
15
0
 
1
 
! Отговори
Гуфи преди 8 години
...родените в богати семейства. И знаеш ли какво? Прави са. Защото в по-голямата част от тези богати семейства, родителите имат достатъчно акъл в главата, за да поставят образованието на детето си като основен приоритет още от съвсем ранна детска възраст и работят заедно с децата си в тази насока. Радостното е, че съвсем не е необходимо да си материално богат, за да постигнеш успех с детето си. Изисква се ти да имаш нещо в главата, да знаеш къде са ключовите места към успеха, дори и да си се..,
14
0
 
1
 
! Отговори
Гуфи преди 8 години
Енор, основната идея на преподавания материал не е да ни бъде полезен на по-късен етап. Идеята е, че учениците трябва да се справят всекидневно с умствени предизвикателства, преодоляването на които ги развива и помога на по-късен етап в живота да взимат правилни решения, в чисто рационален план, не фактологичен. Не съм учител, но проблемът с нашето образование е виден. Защото е важно това, което казваш. Хората вярват, че в елитните гимназии влизат единствено...
13
0
 
1
 
! Отговори
Ivan преди 8 години
Само бисери са споделили отборите ! Интересно на какъв език точно ще си говорим с роботите и какво се очаква да измисли един робот ? И естествено бъдещето не е на земята !
12
1
 
3
 
! Отговори
Енор преди 8 години
И защо за Бога мислиш, че някой трябва да осигури условия на тези "таланти"!? Аз ще мизерствам, ама ще се гордея и ще гледам на "таланта" да му е добре и да работи вместо на мен самия, така ли?! Тази дума "талант" е много популярен за България, но реално "талант и дар" са абстрактни понятия. Всеки има способности, недей така да омаложаваш останалите, въпрос е на желание, възможности и средства. Тази дума "талант" е за отделяне, сортиране, разграничаване и дискриминация на децата.
11
0
 
1
 
! Отговори
Енор преди 8 години
А кажи какво да се направим вместо да чакаме "да ни наливат мозък"? С тези хаотичните учебници голям напредък не се постига. Кажи ми нещо, което тия, одобрени от МОН учебници са ти дали... някаква практическа реализация, нещо приложимо в реалния живот, в ежедневието? Единственото, дето можеш а направиш е да купиш помагалата на същите автори, които са запазили пикантните подробности за скъпите си помагала и сборници, или да инвестираш в частни учителки, които също нямат преподавателски умения.
10
0
 
1
 
! Отговори
енор преди 8 години
кой го е грижа за другите. С тая остаряла каша, дето се учи не се придобиват умения и знания. Тия езикови и математически ги разправяй на друг. Аз също завърших "елитна" гимназия и 95% от съучениците ми, които бяха богаташчета плащаха за курсове и частни уроци, за да се готвят кандидатсудентските изпити. А тия, дето не са елитни и можещи според олямата ти логика, просто стават жертви на страхотното българско образование и се реализират като хамали и бачкат по 15 часа на ден.
9
0
 
1
 
! Отговори
енор преди 8 години
които не ти печелят пари и не те интересуват. Нищо не ми е дал българското образование. Не исках да ми наливат нещо на главата, исках просто да достигна необходимия стандарт без да си дам парите за частни уроци. Елитни гимназии? Какво е това? Можещите деца предполагам се раждат с всичко необходимо, за да станат част от този "елит", а? Или просто имат други източници освен трагикомичните учебници като този на Паскалшит. Нещата в провинцията и селата са много зле, но след като има такива клубчета
8
0
 
1
 
! Отговори
енор преди 8 години
Пич, няма да съм изненадан, ако си учител, тъй като мислиш като тях. Не става дума за това нещата да са предъвкани, а за това нещата да са ясни и уточнени. Учебниците за нищо не стават и ако не си имал контакт с учебниците на Паскалев, изобщо недей да ми говориш. Нито ми трябват тия таланти, нито се гордея с безсмислените неща, които разправят. Ти знаеш ли какви са учебниците в чужбина и системата им като цяло. Избираш си това, което искаш да учиш, а не си губи средно по 8 часа на ден за неща,
7
1
 
2
 
! Отговори
Гуфи преди 8 години
Енор, постарай се да зацепиш смисъла на думата образование, може и да си спетистиш за вбъдеще подобни коментари като този долу. Да очакваш всичко да ти се налива в главата предъвкано е смешно. Елтините гимназии не са за децата от богати семейства, а за можещите деца. И без частни уроци се влиза в МГ или езикова. Въпрос на правилен родителски мироглед, добро възпитание и контакт с детето. Имаме таланти, трябва да се гордеем с тях и да работим да им предоставим по-добри условия за реализация тук
6
1
 
1
 
! Отговори
енор преди 8 години
към странене от учението и загуба на интерес. Да си турят на майната си тия клубове. Когато нормален ученик се опитва да се присъедини към тях обикновено става обект на подигравки от страна на учителите и можещите да позволят всичко ученици.
5
2
 
1
 
! Отговори
енор преди 8 години
нтите. Смешно е да учиш 12 години и да нямаш представа за това как се сменя контакт или да не можеш да посочиш имената на компонентите в компютъра. Стига с тая пропаганда и обяснения от страна на министри, чиито деца учат с вашите данъци в чужбина, как образаванието ни е било добро. Българското училище с учителите сребролюбци, учебници, дето стават за тоалетна хартия и абсолютно липсващата практика и супер място за неуки и провалящи се младежи. Тия непълни учебници подтикват толкова много хора
4
1
 
1
 
! Отговори
енор преди 8 години
добър, трябва да ходиш на частни уроци, които изобщо не са по джоба на масово бедния народ. Да не говорим за това, че имаш 20 различни предмета, а след като завършиш гимназията нямаш никакви практически умения, с които да си намериш работа. Когато трябва да се орави практика все си представяме махала, химични елементи, клетки и т.н. Когато завърших проклетата гимназия не можах 1 година да си намеря работа, защото съм нямал стаж и ми се наложи да замина за Англия и там почнах да работя в рестора-
3
1
 
1
 
! Отговори
енор преди 8 години
нени в учебника (например за минутите и секундите на ъгъла, за които не е обелена и дума, а изведнъж авторът почва да ги ползва в задачите). По физика има 25 учебника и нито една не е пълна като теория и изведнъж на матурите по физика се появяват задачи, които ги няма в учебника. Едиснтвеният вариант е да купиш всички учебници по физика на пазара и да ги разглеждаш. Преподавателите нямат си и на понятие от това как да преподават на учениците и цялата система е направена така, че ако искаш да си
2
2
 
1
 
! Отговори
енор преди 8 години
Вместо да правят тези глупости да вземат да оправят смешните учебници по математика (особено тоя на Паскалев) и физика. Теорията, дадена в техните книги е пълна боза, смесена със задачи. Разглежданите задачи са такива, които не ги срещаш на практика, а тия дето са на изпитите или са нерешените задачи в учебника или са в специалните помагала на тия мошеници Паскалев, за които трябва да плащаш отделно. Учебниците не стават за самообучение и изведнъж се въвеждат термини и теории, които не са обяс -
1
9
 
3
 
! Отговори
аман бе преди 8 години
Ай стига се фукахте бе - 600 медала щото у нас има 60 математически гимназии...А навънка няма математически гимназии, щото хората учат децата си на занаят, да носят икономически просперитет (вкл. и чрез математика, но не като самоцел).Отделно, че отделянето на елита в отделни училища е изключително вредно - другите деца остават без примери, помощ, контакт - затъпяват и се сегрегират все повече (елит и гето). Разделяне можа да има чак в университетите, където са завършени личности вече.