Делегираните бюджети засилиха силните училища

По-слабите "затънаха още повече", смята школски директор
9 окт 2015 21:46, Анисия Иванова
3
Делегираните бюджети засилиха силните училища
Архив: Булфото

В периода на прилагане на схемата на делегираните бюджети, което е през последните 7-8 години, се откриха и някои дефекти, коментира пред Bulgaria ON AIR директорът на 125 СОУ "Проф. Боян Пенев" Ирена Анастасова.

"Добрите училища станаха още по-добри, а недобрите - затънаха още повече“" коментира тя и посочи за пример: "Ако едно училище доказва, че е добро с резултатите на неговите ученици, за него има много желаещи - 1000 – 1200 деца, а финансирането е на ученик". Да не забравяме, че парите следват ученика, допълни Атанасова. Тя е убедена, че не трябва да има разделение на елитни и слаби училища.

При някои училища излиза, че една сграда трябва да бъде поддържана с 300 хиляди годишно, а при по-добрите с 1.5 млн. лева, което е сериозна разлика, коментира тя.

Според новия закон 80% от парите отново ще следват ученика, а другите 20% ще се дават за резултати. Анастасова  обаче е убедена, че парите трябва да се използват така, че да задържат децата в училище. Това може да са извънкласни дейности, кръжоци или спорт, както прецени ръководството на отделното училище.

Когато оценяваме децата и училищата трябва да се съобразим с много фактори. Според нея, за да се оценява едно училище като слабо или силно, трябва да се вземат оценките от матурите на децата при входа и изхода в него. Промяната в оценката ще е най-добрият показател дали се работи в училището, или не, обясни директорът.

Вижте цялото интервю от видеото на Bulgaria ON AIR.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


3
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
0
 
2
 
! Отговори
образован преди 8 години
Пропуска се обаче да се коментира, че с тези делегирани бюджети директорите станаха като феодали - разпределят парите за заплати по свое усмотрение и с приоритет за свои некадърни протежета, колят и бесят. И няма кой да ги провери как си назначават пом.директори, с какъв стаж, опит . Картинката не е никак миловидна зад училищните стени. Защо не въведоха мандатност за директорите или периодични тестове - някои от тях не знаят от къде се пуска компютъра.Да проверят колежки на г-жа Атанасова.