"Психология"-та не отпада, даже ще се учи повече

В 11-ти и 12-ти клас предметът може да се застъпи още
20
"Психология"-та не отпада, даже ще се учи повече
Заместник-министърът на образованието и науката Диян Стаматов. Снимка: БТА

Сега предметът "Психология" се изучава в общия цикъл по философия с 27 часа, а в бъдещите учебни програми се предвижда увеличение. В това увери заместник-министърът на образованието и науката Диян Стаматов заради заявеното намерение на учители по психология да внесат днес петиция в МОН.

Преподавателите вече алармираха, че в новите учебни планове е предвидено да отпадне психологията като предмет за изучаване в училищата.

Стаматов отбеляза, че не трябва да се забравя, че в 11-и и в 12-и клас има много свободни часове в задължително избираемата подготовка, където философският цикъл и психологията биха могли да бъдат доста задълбочено изучавани.

"Има около сто часа в тези класове и няма да пострада подготовката. Отнасяме се с внимание към всяко предложение. Ще приемем петицията и ще я дискутираме, и с политическия кабинет и с професионалното ръководство на министерството", заяви и просветният министър Меглена Кунева.

Тя увери, че специалистите по психология трябва да бъдат спокойни, че няма да останат неизползвани техните професионални качества и възможности.

С тези специалисти ще продължим да работим за агресията в училище, посочи още Кунева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
1
 
! Отговори
Gost преди 8 години
Искам да попитам боко спря ли корупцията дрънка калъчката интересно ми е едно клоуните и *** докога ще прогресират а маринов нали не ни смяташ за ***
17
0
 
1
 
! Отговори
Неа преди 8 години
Може и секса да бъде засегнат . Те практикуват , така че .... Едни Ерос и Танатос да бъдат споменати няма да е лошо . Като цяло основното - да могат да си обяснят своето или чуждо поведение и какво го мотивира е напълно достатъчно .
16
0
 
3
 
! Отговори
Неа преди 8 години
Може и транзакционен анализ , но незнам дали ще са узрели за него . Скептична съм . Може би с основание се учи по - късно в университета . Имах предвид простички неща като разчитатена невербално поведение , решаване на конфликти и т.н По близко до тяхната реалност.
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До НеаДа имаш право транзакционния анализ е малка част от психология но е доста полезно а и бързо приложим на практика.Мисля че даже не е присъства в образователната програма.А в университа се учи в последните години не в началото.
14
1
 
3
 
! Отговори
Неа преди 8 години
По психология пре спокойно може да се преподават социални умения , вместо сегашното съдържание отскубнати части отсам оттам . Умения - това е достатъчно . Как да разпознаеш чувствата на другия , как да водиш нормален смислен диалог , как да има сътрудничество , когато обстоятелствата го налагат , но нямаш допирни точки с човека .Това би било много по полезно на децата . Практически упражнения вместо гола теория ,както по останалите предмети , по които като завършат всичко забравят .
13
0
 
2
 
! Отговори
Неа преди 8 години
Аха за агресията ...Каче ли е единствения проблем ....
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
IT бранша въобще не подценява тази наука и я прилага доста успешно ,но наистина не се ръководят от програмата за обучение на училището.
11
1
 
4
 
! Отговори
Аз преди 8 години
Като ви гледам коментарите изобщо не се учудвам, че държавата е на това дередже. Психилогията е полезна наука, грешен е начинът, по който се преподава в училище. Увеличението на броя часове няма да помогне.
10
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Психологията е 50% процента от работата на един работодател,менажер,ръководител,социален работник .....Но това не означава че можете да научите малчуганите на това.
9
4
 
6
 
! Отговори
бай иван преди 8 години
Учениците не могат да разберат географията и историята, занимавате ги с психология, предмет който не би им бил полезен по никакъв начин в живота.
8
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тъпо е да занимават децата с наука ,която е тежка и за възрастните.Когато пораснат които иска да отдели време и желание да се занимава с психология е друго.Психология е практична за зрелия човек , не за деца.Те не могат да проумеят това съдържание. Да преподаваш нещо което другия не може да го обмисли е малко глупаво.
7
2
 
3
 
! Отговори
Тееn преди 8 години
Кой точно ще ми преподава психология?! Видиотени пенсии отглеждащи 16 котки ?
6
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Психологията е много полезна в живота но и много тежка наука трябва си доста познания за да достигнеш до практичност.Че е полезна за всеки който е в час спор няма.Но както казах тежка наука и не е по силите на всеки да отдели толкова много внимание за това.Не мисля че с няколко часа по психология можеш да възведеш учениците с какво се занимава психология, а какво остава нещо да научат за практичността на тази наука.
5
0
 
8
 
! Отговори
Чудейко преди 8 години
Поторно увеличете часовете даже! A информатика и математика, направо ги изхвърлете от програмата. << сарказъм.Те и без това повечето хора не могат да си сметнат рестото в магазина, но пък поне ще философстват защо света им е крив.
4
0
 
6
 
! Отговори
упорит профан преди 8 години
До Анонимен 2Принципно според либертарианската доктрина образованието трябва да покрива умения колкото да се четат етикетите в магазините и да си напишат трите имене и подпис за получаване на кредитна карта или за ипотека на наследствен имот!
3
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Първо децата да научат физиката и химията , за да не умират от волтова дъга или от висока скорост, да не си късат пръсти от бомбички- самоделки и чак тогава мислете за психология, философия и тем подобни никому ненужни предмети.
2
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Най-досадния предмет в училище, тотално безсмислен
1
0
 
1
 
! Отговори
АТАКА преди 8 години
Сорос е виновен,той плаща на Асен Генов,ууу долу прогнилия запад.Оффф чаайте бе,обърках статията