МОН-ски му реклами: Запалки, стъргалки...

Нужен ли е такъв PR, коментират Максим Бехар и Петър Стоянович
Обновена: 19 авг 2016 13:55 | 19 авг 2016 13:44, Анисия Иванова
38
МОН-ски му реклами: Запалки, стъргалки...
Колаж: Dnes.bg

Едно министерство няма нужда от реклама, има нужда от много по-важни неща - от работа, от иновативност, от добра организация, от идеи. Това само по себе си би рекламирало дейността на всяко министерство или работата на който и да е министър Това обясни PR експертът Максим Бехар в "България сутрин".

"Проблемът не е във факта, че някой може да пусне държавна поръчка за 1 или 10 милоиона, въпросът е, че политическата система вече не работи и позволява отделни чиновници да спечелят едни пари по елементарен начин", допълни Бехар по повод скандалната обществена поръчка във ведомството на министър Меглена Кунева, която беше спряна лично от нея, след като доби публичност.

Още по темата

Промените в света стават твърде бързо, а образованието се движи с 20км/ч. "Проблемът е, че се получава пропаст между това, което прави образователната система, и това, което прави бизнесът", смята експертът.

По думите на бившия министър на културата Петър Стоянович не е проблем, че има обществена поръчка, проблем е, че у нас изпълнителната власт се плаши да защитава своя проект, ако той е правилен и именно защото не е, виждаме една обществена гузна съвест и фалшив морал.

Преди два дни зам.-министърът на образованието Диян Стаматов коментира, че в рекламните дейности на МОН няма нищо лошо, защото колкото повече се рекламира, толкова по добре. Той сподели пред камерата на Bulgaria ON AIR, че една запалка не е предмет на образованието, но пък е предмет на реклама.

Максим Бехар обаче настоя, че думите му са възмутителни, защото никое министерство няма нужда от реклама на химикалки, топки, стъргалки и други.

"Всичко, което се прави трябва да бъде прозрачно, смислено и прагматично. Да води към подобряване на образованието", посочи той.

Петър Стоянович пък отбеляза, че казусът е огледално изображение на мисленето на системата.

"Образованието е равнопоставено на химикални, запалки и други. Има знак за равенство между институцията - Министерство на образованието и предмета на дейност на нашите деца и бъдещи поколения. Това е смущаващо, защото това означава, че ние не се нуждаем от промяна, а от революция в мисленето и начина, по който приемаме света и искаме да го предадем нататък", смята бившият министър на културата.

"Опознах тази система отвътре и тогава загубих и последните си илюзии за тази държава", призна Стоянович.

Бехар каза още, че много хора не знаят какво е етика: "Дефиницията е много проста - да правим прозрачно печалба. Тази поръчка можеше да мине преди 15 години и никой нямаше да й обърне внимание".

По думите му, когато някой се занимава с пари, няма комуникация, това поражда мисълта за съмнения.

"Прозрачността е на първо място, но на второ е да има смисъл тези пари да бъдат похарчени", заключи Петър Стоянович.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
2
 
! Отговори
край преди 7 години
А сега със стиит вюто да минеш покрай РАДНЕВО и да видиш как с пари по програма се направиха едни бетонни крепости едни арки и базилики които никога не ги е имало преди на това място - били макети. Тия макети струват към 2-3 млн. евра. Равадиново човека си го направи замъка с негови си неизвестно как изкарани кинтички а не с Европрограма.А имението на Божидар Данев в Дебели Лаг е по европрограма и не може да изкара пари даже и за боядисване пет години.
28
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До крайЗамъкът не е в Раднево, а в Равадиново. "Имението" в Дебели лаг не е четиризвезден хотел. Толкова по "компетентността" Ви!
27
0
 
2
 
! Отговори
край преди 7 години
Парите са по европейска програма. Много често ЕС дава пари за глупости. Така изникнаха едни замъци до Раднево, така изникна 4звезден хотел в с. Дебели лаг Радомирско и още стотици "къщи за гости" на места дето гост не стъпва. Тия пари се хвърлят на вятъра и голяма част от тях се крадат. За наша радост от българи - харчат си ги тук. Евро- чиновници сър.
26
0
 
5
 
! Отговори
Киро преди 7 години
Да, бе да, всеки може да влезе и да провери, Обещствената поръчка е все още валидна, АЛУУУ, утре да няма Кибирт с визията на Кунева по монокини ?!?
25
0
 
11
 
! Отговори
Eлена преди 7 години
До Анонимен:Вярно е ,че парите могат да бъдат похарчени по много начини.Тук не става въпрос за липса на "акъл",а за присвояване(най-логично),не забравяй ,че идват избори!Как мислиш,защо Кунева стана министър,ха.ха.ха........не защото разбира от образование?
24
0
 
17
 
! Отговори
ДА-ДА преди 7 години
Днес,19.08.2016 г , към 16.00часа обществената поръчка все още е активна. Как точно я спряха ?
23
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Разбира се някой ще каже , МОН няма специалисти които да се конкурират с MIT и Телерик, дали, най просто една онлайн българска граматика с много упражнения полезно както за учениците така и за всички говорещи български език.Е рекламата МОН ще достигне точно до българската аудитория.Създава се нещо, което го няма ,прави се реклама на МОН и се вдига образованието на народа.А и МОН има нужните специалисти за тази работа.
22
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Бан ЯнукаЗнаете ли - парите за реклама могат да бъдат похарчени по десетки различни начини. Част от които разумни, друга - напълно неразумни. Откъдето и да идват парите, харченето им за запалки и химикалки може да се определи единствено като идиотщина. Много по-смислено би било тези средства да се вложат в определени кампании, промотиращи различни нови неща в системата - например в областта на професионалното образование!Е, акълът на чиновниците е стигнал само до запалките...
21
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А вие какво сте очаквали от червената кукувица Пръмова? Тя е продукт на две одиозни комунистически фигури: К. Телалов (секретар на ЦК на БКП) и В. Вълканов-червен шаман и кандидат за президент от БСП.
20
0
 
13
 
! Отговори
Канализация преди 7 години
Канализацията в училището на детето ми е от 50-тте - трябва да се разкопае двора, за да се смени. Не мога да ви опиша каква смрад е по целия коридор, особено като започне да връща вода при дъжд, направо ти се гади, като минаваш. И пари за това няма, обаче за запалки дал бог. Столът им не беше ремонтиран повече от 30 години - плочки паднали, всичко счупено, абе трагедия
19
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Много удачно, учениците ще си палят цигарите с рекламни запалки. А какво щеше да стане ако скандалът не беше гръмнал? Много просто, фирми близки до Пръмова щяха да се налапат.
18
0
 
4
 
! Отговори
Неа преди 7 години
Чадър ли ? Хаха Кунева е яко в джаза
17
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В съвремения свят реклама на образователна интитуция се прави много лесно и рекламите са изключително полезни за потребителите ,което прави рекламата още по силна.Примери Massachusetts Institute of Technology - свободни лекции Телерик(българия)-свободни лекции и създаване на профеционалистии хиляди други подобни примери .При такива примери запалки ,химикалки и разни такива са пълна глупост и не е реклама.При условие че рекламите там вървят с полезност за всички и реклама .
16
0
 
8
 
! Отговори
До Бан Янука преди 7 години
Да,демагогията е страшно нещо,когато от ЕС,получаваш толкова,колкото и даваш,като вноски,а еврочиновниците да ти казват ,за какви безсмислици да харчиш,реално собствените си пари,то този Съюз се нуждае от спешни реформи( само,че с Тикви и Кукувици,сме обречени,само да повтаряме,като папагали:-Йес Сър !)
15
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
до Бан ЯнукаТака безспорно парите са за PR но коя година сме, че рекламата я правят с запалки и чадъри, спокойно могат да направят образователен софтуер които да се вмъкне в страницата МОН , тоес ученици или граждани които искат да се забавляват с образование минават през страницата на МОН и се запознават с нея, това вече е съвременна реклама, а запалките е реклама сред пушачите ,какво е общото между пушачи и МОН това е въпроса и защо МОН се рекламира само сред пушачи това е за всички граждани
14
0
 
17
 
! Отговори
нова идея преди 7 години
Някои твърдят,че тези пари били от еврофондовете. ОК. Да направят рекламни тетрадки, химикали, линийки, транспортири - да дадат по един комплект на учениците на 15.09. Да купят шрайфпроектори на които да пише МОН. Какъв е проблема ?Парите ще се усвоят по предназначение. Защо запалки и изтривалки ? Защо ли - ами защото техния човек има такъв бизнес и ще си разделят комисионната. Няма да се учудя, ако е предложена цена от 5 лв за запалка.
13
3
 
15
 
! Отговори
АЗ преди 7 години
А ЗА КОЛКО ДРУГИ ПО-НУЖНИ НЕЩА МОГАТ ДА СЕ ДАДЪТ ТИЯ ПАРИ-ЗА РЕМОНТИ,ЗА УЧЕНИЧЕСКИ АВТОБУСИ,ЗА БЕЗПЛАТНА УЧИЛИЩНА ДОКУМЕНТАЦИЯ,ЗА ТЕХНИЧЕСКИ СРЕДСТВА , ЗА ОБЯДИ ИЛИ ЗАКУСКИ ,АБЕ ОБРАЗОВАНИЕТО НЕ СЕ НУЖДЗАЕ ОТ РЕКЛАМА-ВСЕКИ ТРЯБВА ДА СЕ ОБРАЗОВА
12
11
 
4
 
! Отговори
Бан Янука преди 7 години
Демагогията е страшно нещо. Никой не споменава, че парите за PR и реклама са от еврофондовете и са дадени само за PR и реклама-такова е условието. Не могат да се харчат за учебници, моливи или хляб. ЕК следи как се харчат тия пари и не му е работа на *** Папура да казва редно ли е или не. Така е във всички министерства и оперативни програми. Друг е въпроса как и дали се връзва МОН със запалка - това е безвкусица.
11
0
 
21
 
! Отговори
чишшшшш преди 7 години
Защо не казвате, че имало и рекламни чадъри? Авторът на идеята барабар с министерката и зам. министерът да вземат по един чадър и да си го заврът там дето слънце не огрява, след което да го разтворят
10
0
 
16
 
! Отговори
Пушач съм преди 7 години
обаче т'ва си е направо плачевно.