Синдикалисти: Интеграцията на "втора" скорост – провал!

В училище са нужни еднакви правила за българи, роми, емигранти
20 сеп 2017 14:15, Анисия Иванова
23
Синдикалисти: Интеграцията на "втора" скорост – провал!
Снимка: Reuters, архив

Поредният случай на побой в училището в Садово е престъпление по Наказателния кодекс, но този случай визира и един друг отрицателен феномен - паралелна образователна система на децата и учениците от ромския етнос, създавана в годините на прехода. Образователна система, в която правилата са виртуални, а изключенията – правила. Това пише в позицията, изпратена до медиите от синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".

Още по темата

Дългогодишният преподавател по английски език в Професионална гимназия по селско стопанство, най-старата българска професионална гимназия, Антон Велков, е пребит по най-зверски начин, а неговите думи: "Опитвам се да създавам ред, затова ги предизвиквам. За тях учителят абсолютно нищо не значи", звучат като присъда не само към образователната система, но и към цялото българско общество, присъда за действията и бездействията, довели до серийните инциденти.

Синдикатът припомня, че в момента тече кампанията на МОН: "Да приберем децата-роми в училище", което е крайна необходимост за интеграцията и социализацията на тези бъдещи ученици.

"Но всички ние, работещи в системата образователни дейци и заинтересованите институции, трябва да признаем, че досега интеграцията на "втора" скорост беше провал. В българското училище трябва да има едни и същи правила за всички ученици – българи, роми, от всички раси и етноси и за  децата на емигрантите" категорични са те.

Българското общество и българските институции трябва да спрат да неглижират рисковата и опасна обстановка, в която работят българските учители. Защото заплахи от вида: "Ще ти запаля къщата", "Само президентът може да ме спре", не са допустими дори за страни от "третия" свят, в никакъв случай не са приемливи за институцията училище.

Синдикатът ще настоява за най-строго наказание на ученика-агресор от ПГСС – Садово. Ще настояваме за незабавно изключване на ученика и търсене на отговорност по Наказателния кодекс с лишаване от свобода.

По предложение на РСО "Подкрепа" – Пловдив ще бъде предоставена финансова и морална помощ на учителя Антон Велков, дългогодишен член на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".

Синдикатът ще предложи на МОН да организира и финансира професионална охрана на входовете и коридорите на "исковите" училища.


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
1
 
9
 
! Отговори
Helleborus преди 1 година
Ромите няма да направят училище, но ще го направя аз, а и други хора. Ще се произведе поколение, което да е по-здраво и силно, макар и малък процент, но то ще дърпа всички с примера си и присъствието си. То ще промени обществената среда, а тя ще промени, макар и малко и мисленето на ромите. Едва тогава ще усетят позитивната промяна техните деца. Но се тръгва от семействата и родителите и от цялостната среда. Голяма глупост е да изолираш децата от семействата и да мислиш, че ще вдигаш нивото.
11
1
 
8
 
! Отговори
Helleborus преди 1 година
Такава е според мен логиката на естественото случване на нещата. Всеки народ е дарен с прослойка, която няма нужда да я тикаш и буташ, за да се развива. Тези хора в миналото са поддържали цивилизацията, а не министерство на културата. И когато са били свободни, се е случвал ефекта на доминото. Един умник да има и да направи нещо, то се копира и се мултиплицира. Не ни трябват много гении, трябва малкото, които имаме, да не са с вързани ръце. Както се случва днес, когато чиновникът ги владее.
10
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Helleborus

Хубави неща пишеш, но много родители от маалата имат друг манталитет.
Нали преди малко видя по телевизионните новини майката на този Наско?
Тя заяви, че учителят е виновен!
9
1
 
8
 
! Отговори
Helleborus преди 1 година
Не бива да съществува училище, което не се подчинява на семейството и не е под неговото настойничество. Родителят трябва дълбоко да одобрява и да харесва онова, което се случва с неговото дете, защото именно той трябва доброволно да го повери на нечии грижи. Но никой родител няма да си повери детето на някой, който не може да осигури ред и дисциплина. Защото този кол утре ще е в гърба на някое детенце. И МОН няма оправдание да тика насилствено децата на опасно място, което не може да контролира.
8
1
 
9
 
! Отговори
Helleborus преди 1 година
Родителят е този, който наема учител и му казва, желая да си строг в такива ситуации и не толкова строг в други, той плаща на този учител да спазва неговите правила, ако не ги спазва, учителят се уволнява. Училището възпроизвежда реда и морала у дома, защото само и единствено един родител може да делегира ВЛАСТ над собственото си дете, когато реши. Затова и до днес висшите колежи започват с молитва и литургия и изискват перфектен ред, защото такива са били родителите, които са ги създали.
7
2
 
4
 
! Отговори
Helleborus преди 1 година
Пак същата погрешна логика, дацата са били лоши, защото не са били до сега на училище. Но когато деца, които са били, обиждат или бият учители, тогава се казва, училището е проекция на обществото. Кое от двете? Истината е съвсем друга, че училището и обществото трябва да бъдат едно, само че нямаме едно общество, имаме слоеве и култури, които защитаваме. Всеки родител делегира власт на учителя да възпитава детето му според неговата визия за живота. Затова образованието трябва да се ЛИБЕРАЛИЗИРА!
6
1
 
10
 
! Отговори
Ще се интегрират преди 1 година
тогава, когато бъдат поставени в условия, които да не им дават възможност да живеят, ако не са интегрирани.
Това ще се случи само ако им спрат помощите и се видят принудени да работят; ако безкомпромисно ги прогонват от населеното място в случай, че не спазват обществения ред; и при условие, че плащат непосилни глоби (включително и чрез принудителен труд), ако детето им не ходи на училище или е изключено оттам за лоша дисциплина или слаб успех.
Докато ги ухажват чрез бонуси, интеграция йок!
5
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ама как ще го съдите ? То такъв им е обичаят!
4
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аааааа, ама моля ви се! Как така ще го изключвате и наказвате ч...то! Това са културни особености! Не стига, че изобщо е благоволил да влезе в училище, а вие вместо да го посрещнете с кафенце и цигарки ще го изключвате. Не ви ли е срам? Аааааа!
Направо е трагично.
3
1
 
24
 
! Отговори
Бхк преди 1 година
Бхк къде е в случая,защо се крият като мишки
2
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
а, не може! културните особености на всички представители от различни точки на планетата у нас да се спазват на две, три, четири, на колкото скорости кажат от Страсбург
1
1
 
23
 
! Отговори
Славчо Хаджийски преди 1 година
В българското училище трябва да се върне оценката за дисциплина, иначе няма оправия. Докато един човек не навърши пълнолетие, не е в състояние сам да взима адекватни решения във всички ситуации, за това е необходимо някой да го насочва. Нищо фатално няма да се случи, ако учителят има законно право да изгони от час недисциплинирания ученик, този, който пречи на останалите да учат. Този акт не ограничава свободата. Този акт въдворява задължения, въдворява спазване на правилата от всички!