Директорите казват каква да е помощта в натура за деца

Промяната цели да обвърже помощта с ходенето на училище
Обновена: 30 окт 2017 19:29 | 30 окт 2017 19:28, Веселина Йорданова
7
Директорите казват каква да е помощта в натура за деца
Снимка: архив, БулФото

Директорите на училищата и детските градини ще определят вида на месечните помощи за отглеждане на дете и еднократната помощ за първокласници, когато те се дават в натура.

Още по темата
Това предвиждат одобрени от правителството промени в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, чрез които се правят изменения и в Правилника към Закона за семейни помощи за деца.

Измененията са във връзка с изпълнението на Механизма за съвместна работа на институциите за предотвратяване на отпадането на децата от образователната система.

Тяхната цел е да се регламентира по-добрата обвързаност между плащането на помощите и посещението на децата в училище, както и да се гарантира, че помощите ще бъдат съобразени с потребностите на децата и ще се ползват по предназначение.

Помощите в натура за пълно или частично плащане на такси за детска ясла или градина, детска кухня или столово хранене ще се предоставят чрез заплащане на съответните такси или средства от съответните дирекции "Социално подпомагане".

Същият ред ще се регламентира и за помощите в натура за пълно или частично заплащане на участието на детето в организирани от училището/детската градина мероприятия (екскурзии, посещения на исторически, културни и други обекти, лагери и др.).

 


7
Още от
Напиши коментар Коментари
6
0
 
3
 
! Отговори
Helleborus преди 6 месеца
Последно - спираме помощите, изискваме работа и работна дисциплина, срещу заплата, трудът като за неквалифицирани хора. Те работят, издържат децата си самостоятелно, плащат жилища или наем и оттам следва, че ще поискат по-малко деца. Виждайки неблагоприятните условия, при които работят необразованите, само тежък труд, те осъзнават, че е хубаво да се образоват, за да постигнат мечтания си стандарт. Изборът да е между тежък неквалифициран труд и по-добре платен и по-лек, квалифициран труд.
5
0
 
3
 
! Отговори
Helleborus преди 6 месеца
Когато човек не иска да работи, дори когато не му искаш документ, като през соца, откъде идва логиката, че с документ ще поиска? Според мен целта би трябвало да бъде да им се създадат трудови навици. Да се променят възрастните, а не идеята на патриотите, да вземем децата още на две годинки и да ги отделим от майките им. Семействата не се делят и разцепват, те възпитават децата, а държавата възпитава семействата, чрез справедливи закони. Едни работещи родители ще преосмислят "ценностите" си.
4
0
 
3
 
! Отговори
Helleborus преди 6 месеца
Т.е., прилагаме им лечение, което не лекува. На тях им липсваше отговорност, трудолюбие, дори по комунистическо време, когато трудът беше задължителен и не се изискваше квалификация. Пак заставаха да се молят за дрехи и храна. Културният им проблем е в липсата лична отговорност да работят почтено 8 часа, за да си заслужат заплата. Има ли от тях на трудов договор и 8 часов работен ден? Ето тук трябва да се противодейства, на това мислене. Няма да го промени документа за завършено основно.
3
0
 
3
 
! Отговори
Helleborus преди 6 месеца
Първо решаваме да даваме помощи на хора, които по традиция не се образоват, работят ръчен труд, с малки изключения. Но най-вече често просят и очакват помощ. С даването на регламентирана държавна помощ, техният проблем в характера им се утежнява. Образованието не може да промени това, защото то е акт на усилие и воля, а не на "отиване" в някоя сграда. Характерът им да очакват лесни пари можеше да се промени само с работа, т.е., с обратното, заслужени пари. Но забраняваме неквалифицирания труд!
2
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
)))))))))....
Добре дошли в робовладелския строй !
Натурата се превръща в парична единица !
1
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Тук не става въпрос за деца. Те ако бяха деца като деца,щяха да са на училище. А не да ги търсят в калта и коптори разни.