Училище за Борис. Дете със СОП и една надежда за Надежда

Хората са уплашени от диагнози, които не познават, твърди майката
11 юни 2018 09:30, Петя Славова
31

3692 гледания   |  Още видео

Синът на Надежда - Борис е със специални образователни потребности (СОП), и оказва се, училищата не го искат. Тя описва перипетиите си във Facebook, където одисеята й предизвиква вълна от гняв и съпричастност.

Надежда подала документи за приема на Борис в няколко училища. Училището, където се класира е 32 СУ, откъдето по-късно получава отказ, защото "не е удачно".

В студиото на Bulgaria ON AIR Надежда Данабашева потвърди, че реакцията на обществото и институциите е била бурна след публикуването на поста й в социалните мрежи.

Още по темата

"Все още чакаме класирането от училищата, в които кандидатствахме. Различни директори и психолози ни увериха, че можем да запишем Борис при тях", обнадеждена е тя.

"Не смятам че допуснах грешка - исках да говоря по темата, в момента в София има 2000 деца със специални образователни потребности. Не всички са се сблъсквали с такова отношение, в системата има и добри специалисти, но под моя пост във Facebook, от който започна всичко, се разбра, че има десетки родители с проблеми", каза Данабашева в "България сутрин".

Междувременно, директорът на столичното 64 ОУ - г-жа Иванова покани майката на Борис за диалог, като каза: "Виждала съм тези родители и безизходицата им. Когато ги приемат в училище те се разплакват от облекчение. Борис трябва да има равен шанс със всички останали. Наскоро говорих с децата защо не приемат различните, те ми отговориха "защото не ги разбираме".

Училищният психолог, г-жа Стефанова, допълни, че децата с аутизъм не пречат на останалите повече от другите.

"Има моменти в които са по-експанзивни, но в нашето училище има добри специалисти - логопед и ресурсен учител, които могат да се справят", каза тя.

Надежда Данабашева е на мнение, че хората са уплашени от диагнози, които не познават.

"Децата са много различни - има широк спектър от състояния. Страхът от това, че детето има проблем и диагноза, без среща с него е недопустим, защото така не се дава равен шанс на всички. Аутизмът не е нито страшен, нито заразен", сподели майката.

Надежда благодари на всички, които са се свързали с нея и изрази увереност, че ще намерят училище, като заяви, че 32-ро СУ имат най-малко деца със СОП от всички останали в София.


31
Още от Образование
Изчезващ вид ли са учителите ни? Едва 891 са до 25 години
Напиши коментар Коментари
29
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Татко на дете със СОП предложи да се въведат квоти и училищата, които не покрият квотите, да бъдат санкционирани. Глобата трябва да бъде процент от бюджета за всяко дете под квотата за училището. вТогава големи училища като 32 СУ ще се надпреварват да записват деца със СОП.
28
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Защо майката не споделя, че Борис е агресивен?????
Тежко на учителите в 23- то СУ, и здрави нерви на деца и родители на първокласници, Борис се бие и е агресивин!!!!!
27
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Очевидно е, че няма причина дете с аутизъм да учи заедно с деца без аутизъм, ако състоянието на детето го позволява. От аутизъм до аутизъм разликата е от земята до небето, но неукия се страхува и дава за пример най-тежкия случаи. Реалността е, че сега около 8% от децата имат някаква форма на аутизъм и продължават да се увеличават. Повечето са в лека форма, която остава недиагностицирана и не им личи.
26
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Ей това фейсбоклука е голямо нещо бе. Публикуваш един пост, няколко човека вдигат палец и на другия ден вече си национална звезда и те канят по телевизиите.
25
4
 
3
 
! Отговори
32 СОУ... преди 1 седмица
Сега корумпираната директорка (знае се че е такава) да си подаде оставката
24
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Благодаря Ви, госпожо Кмет, че нямаме квартално училище и се налага да чакаме някакви училища да ни отговорят.

Ако учител е допуснал такав аорганизация, толкова му е образованието.

Ситуацията, ресурса, поста във фейсбук, кандидатстване, класиране, странни разговори... Психолога, оооо!

Това е система, да, но не е и не може да е общност.
23
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Децата, родители, учители, всички са преследвани чрез механизъм за следене уж за борба с насилието от столична фондация за истанбулската конвенция партжор на МОН, АСП , РУО, столична община и каквото се сетите.
За всяко такова дете се проедвижда фондация (тази или друга) да "работи" с грантове години наред и да наблюдава всички.

Това е терор налаган чрез зам. министъра, която е от сферата на закрила и налагат норвежките практики. Масово се гонят деца докато не минат през някое НПО.
22
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До БПФ

Децата, които не достигат ДОС се обучават по индивидуални учебни програми по предметите, за които екипът работещ с него е преценил. При завършване на образователна степен децата, които не достигат ДОС не получават диплома, а удостоверение за завършен клас или етап, в който са описани постиженията на детето спрямо неговия индивидуален учебен план. Това са оценки с качествен показател, които не оформят срочна или годишна оценка и не са балообразуващи.
21
0
 
5
 
! Отговори
Олег преди 1 седмица
Защо слагате рампи за инвалидни колички по инститиуции,подлези, метро, наземен градски транспорт, като обезсмисляте влизането на количките в институциите?!
За какво му е на човек в инвалидна количка да се придвижва до място, от където е нежелан преди да е влязъл?
20
0
 
4
 
! Отговори
да да преди 1 седмица
До Край

Специални училища има, но само за деца със сензорни нарушения. Помощните училища бяха преобразувани в центрове за специална образователна подкрепа с влизането на новия закон за ПУО. Вариантите за обучение на детето са комбинирана или индивидуална форма на обучение в общообразователно училище или да се запише в което и да е учебно заведение, като се насочи от комисия за обучение в ЦСОП (бившите помощни училища).
19
3
 
3
 
! Отговори
Олег преди 1 седмица
Човек като чете повечето коментари остава с впечатлението, че тая държава се населява от някакви гении и айнщайновци, които едно дете като това с аутизъм блокира и дърпа назад и няма да могат да получат нобеловите си награди заради него.

Само да питам лауреатите на нобелова награда дали не трябва да се реагира на конкретни проблеми, които записаното дете би създало, а не ей така за всеки случай на някакви изфантазирани такива?
Това общество има СОП!
18
0
 
4
 
! Отговори
слабостите преди 1 седмица
на образователната система вкарват изкуствени конфликти в обществото. Ниските заплати на учителите, малкото щатни бройки и огромните класове правят невъзможно интегрирането в училище на деца със СОП, с дислексия, с хиперактивност или други емоционални, здравословни или езикови различия. Липсата на учители за тези специални деца съсипва и тях и другите,създавайки непосилни за отработване по стандартния метод пречки и оставяйки отпечатък за цял живот.
17
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен 16
А къде е бил ресурсният учител през това време?
16
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
СОП може да значи много неща. Едно е детето да има диабет или епилепсия , друго е да има аутизъм. В класа на моя син имаше дете с аутизъм, което викаше през часовете , крещеше ,удряше , режеше дрехи, учебници , върхът на всичко беше ,когато забил ножица в ябълка и я хвърлил по друго дете.Няма лошо дете със специални образователни потребности да посещава нормално училище, стига да е в състояние да се справи и да не представлява опасност за останалите.
15
8
 
16
 
! Отговори
Една учителка преди 1 седмица
Изказванията на тая жена са нагли, хем твърди, че аутизмът не е страшен и заразен, хем иска училището да назначи специален пъдар, дето да и пази детето?

В моето училище има деца със СОП, включително с аутизъм - едно от тях е тотално неконтактно, нито разбира, нито говори и въобще не идва на училище, но нас ни принуждават да го пускаме, а и другите като него в по-горен клас, нищо че не могат и името си да напишат.

Имаме само едно момче с физически увреждания, което без проблем учи с другите.
14
4
 
29
 
! Отговори
Край преди 1 седмица
Специализирани помощни училища има от 50 г. поне. Проблема е че госпожата не иска да изпрати детето там. Разбираемо е че си го обича и че много иска то да е като другите. За съжаление не е и госпожата ще трябва да си носи кръста - помощ може да и се оказва само от състрадание. Подобни персони обаче не чакат състрадание а ИСКАТ и НАЛАГАТ на другите да се подчиняват на желанията им.
13
4
 
11
 
! Отговори
666 преди 1 седмица
зад СОП може да се разбира всичко. ако една от потребностите на това дете е да забие пергел в окото на друго КОЙ е отговорен тогава.
12
8
 
16
 
! Отговори
Край преди 1 седмица
Госпожата обвини директорите на 32 че били мързеливи. Огледалото не и ли казва че яде много а се движи малко. Подобни персони са като глигани - пред нищо не се спират да искат. Егото е огромно и заради него се опитва да погълне целия свят.
11
9
 
21
 
! Отговори
Край преди 1 седмица
Колко родители на нормални деца са съгласни детето им да седи на един чин с дете с отклонения. Всеки иска детето му да другарува с деца които да го дърпат напред а не обратно. Това иска и тази госпожа за това не записва детето в помощно училище. А то реално е за там. Тя защо не го изпрати в помощно училище да седи заедно с по-тежки случай от неговия?
10
28
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Проблема е че този бидон се е сетил да създаде дете на 40 и нормално то се е родило с увреждания, а сега сме й виновни всички. Не може заради едно дете, цял клас и обучаващите ги учители да се мъчат, натоварват и страдат. След като някой се държи неадекватно, има проблемно поведение, не възприема материала е редно да се обучава в специализирано училище, а това какво мисли майка му е без значение.